دانلود و خرید کتاب آن روی فمینیسم سوزان ونکر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن روی فمینیسم اثر سوزان  ونکر

کتاب آن روی فمینیسم

معرفی کتاب آن روی فمینیسم

فیلیس شلافلی و سوزان وِنکر، پژوهشگر علوم اجتماعی و فعال حقوق زنان هستند.

«آن روی فمینیسم» درباره تأثیر چپ‌گراها بر جامعه امریکا صحبت می‌کند. برخلاف بسیاری از امریکایی‌ها، نظرات این گروه با تعصبی افراطی همراه است.

در حال حاضر گفت‌وگوی حاکم در هر بخش از زندگی امریکایی به شدت به زنان جناح چپ متکی است.

به دلیل تأثیر غیرقابل انکار این گروه، در هر دو جناح سیاسی زنان و مردان پیشرفت در زندگی را مدیون پیروی از الگوهای فمینیسم می‌دانند. خیلی‌ها شرایط و موقعیت‌شان را با تمایز بین انواع مختلف شاخه‌های فمینیسم بیان یا ارزیابی می‌کنند. برخی معتقدند تحت تأثیر فعالیت‌های فمینیسم امروزه آزادی و فرصت‌هایی برای زنان فراهم شده است. اما از آنجایی که امروز به تساوی دست یافته‌ایم دیگر احتیاجی به فمینیسم نداریم.

دیگران عقیده دارند که فمینیسم دارای سه نوع طبقه بندی است: موج اول (قرن نوزدهم؛ اعطای حق رأی به زنان) ، موج دوم (فمینیست‌های دهه ۱۹۶۰) و موج سوم (فمینیست‌های امروزی) .

به هر تقدیر مدعای نویسندگان کتاب این است که برخی با ادعای تعلق زنان محافظه‌کار (سنت‌گرا) به «فمینیسم جدید» یا حتی «فمینیسم طرفدار زندگی» (اگر چنین چیزی وجود داشته باشد)، سعی در بازسازی فمینیسم دارند.

نظرات کاربران

cma_alm
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

سلام کتاب بسیار عالی، نویسنده تقریبا زمانی کتاب را نوشته که شعارهای فمینیسم و آزادی جنسی، برابری جنسیتی بسیاری از شعارهای پر رنگ و لعاب این چنینی در جامعه فراگیر شده و اصطلاحا تازه اول راه نابودی زن و درنتیجه

- بیشتر
کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

این افکار دیگه منسوخ شده و نویسنده در دوران نیکسون زندگی میکرده یعنی مال سالها قبله. نمیدونم چرا هنوز طاقچه این کتابا رو میذاره البته به قصد شناخت مغالطه گران و شناخت افکار غلط بد نیست ادم این کتابا رو

- بیشتر
baran7878
۱۳۹۵/۰۶/۲۷

پیشنهاد می کنم کتاب فمنیسم و اسلام رو هم بخونید !

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
همان‌طور که استاد دانشگاه ویرجینیا استیون رودز در کتاب خود به نام «تفاوت‌های جنسی را جدی بگیرید» نوشته است: «زنان بین ظرافت زنانه خود و تظاهر به مردانگی درمانده‌اند. فمینیست‌ها «بیشتر شبیه مردانند» آن‌ها آرزوی یک زندگی مردانه از مدت‌ها پیش داشتند.»
bidar bd
«تقریباً ۵۰ سال است که ما ریسک آموزش روابط جنسی در مدارس را پذیرفته‌ایم، ‌و تب و تابی را که این همه تغییرات در دنیا به وجود آورده است: سهل‌انگاری، خوش‌بینی، و بی‌بندوباری. اما چه به دست آوردیم؟ از یک نمونه نادر عفونت در نوجوانان به نُه میلیون مورد جدید در سال. از دو نوع ویروس به دو دوجین. بچه‌هایی که خود بچه به دنیا می‌آورند، استفاده از قرص‌های ضد باروری در کلاس ششم، نوجوانان مبتلا به سرطان رحم، اچ آی وی و ایدز. چه دنیای جدیدی، ها ها ها؟
bahar
لازم است که در هر فرهنگی به جای دلربایی‌های جنسی (تمتعات شهوانی) ، شرایط ازدواج آسان فراهم گردد. این چیزی است که خانم شالیت در اولین کتاب خود به نام «بازگشت به عفاف» بیان می‌کند. او در آن استدلال می‌کند که زنان طبیعتاً دوست دارند که محجوب و عفیف باشند و شاید ما باید این عقیده را که آنان تمایل به انجام این کار دارند را دوباره بدون تمسخر زنان که توهمی و یا سرکوب شده‌اند، بررسی کنیم.
bahar
خیلی از مردم نمی‌دانند که تمامی جنبش‌های زنان به وسیله دیدگاه‌های مارکسیستی پایه‌گذاری شده‌اند.
bahar
این آگهی‌ها در تلویزیون به طرز خیلی زننده‌ای نمایش داده می‌شوند، و باعث به وجود آمدن نسلی از زنان جوانی شده که تقریباً همیشه ناراضی و ناخشنودند. زنان مدرن به طور بی‌وقفه به دنبال هویت خود هستند. آن‌ها از داشتن آزادی جنسی خسته شده‌اند و محزون از یک زندگی عاری از تعهد هستند. دلیل سردرگمی آن‌ها این است که فمینیسم زنان را به رها کردن استانداردهای قدیمی تشویق می‌کند، اما قوانین جدیدی که کارآیی لازم را داشته باشد هم ارائه نکرده است.
bahar
اگر ما واقعاً می‌خواهیم این بحران را در آمریکا حل کنیم، اول باید اعتراف کنیم که جامعه‌ی ما راه را اشتباه رفته.
bahar
مثل گراگلیا، خاطرات دِکتِر از دوران خانه‌داری هیچ شباهتی به نسخه‌های فریدان نداشت. «من اتفاقاً بسیاری از زنان را می‌شناختم، و به نظر نمی‌رسید که آن‌ها افسرده باشند یا مورد ظلم و ستم واقع شده باشند. برخی زمانی که فرزندانشان بزرگ شده بودند به محیط کار برگشتند؛ برخی هم در سازمان‌های مدنی محلی فعال شدند؛ و برخی علاقه‌مند به سیاست بودند. زندگی در حومه شهر نیز تصمیم شخصی ‌آن‌ها بود، نه اعمال تبعیض جنسی در جامعه.»
bahar
آن چه فریدان، مثل همه فمینیست‌ها انجام داد، این بود که مشکلات شخصی خود را بیرون از خانه آورد و جامعه را سرزنش کرد. در نتیجه، زنان آمریکایی باور کردند که آن‌ها واقعاً مورد ظلم و ستم هستند.
nargessi :)

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان