دانلود و خرید کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری اثر موسی زمان‌زاده

کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری

معرفی کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری

کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری نوشته‌ی موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، به شرح آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری می‌پردازد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه گردشگری است که به استان‌های متفاوت می‌پردازد.

مجموعه ماجراجو به بررسی استان‌های مختلف ایران می‌پردازد و ویژگی‌های بارز استان‌ها را شرح می‌دهد. استانی که در این کتاب صوتی معرفی می‌شود، استان سیاحتی و تاریخی چهارمحال و بختیاری است.

درباره کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری بخشی است کوهستانی که در جنوب غربی اصفهان، بین  لرستان، فارس و خوزستان واقع شده است، این بخش محل سکونت دو ایل بزرگ بختیاری به نام چهارلنگ و هفت لنگ است و در تقسیمات جغرافیایی امروز به نام چهار محال بختیاری خوانده می شود.

آثار باقی مانده در استان چهارمحال و بختیاری حکایت از تاریخی بودن این استان می باشد. رشته کوه‌های زاگرس این استان را در بر گرفته است. رودها، جنگل ها، پل‌ها، تالاب‌ها، چشمه‌ها، آبشارها، آثار باستانی و ... دیگر تفریح‌گاه‌های این استان به جذابیت گردشگری این منطقه افزوده است. صنایع دستی و سوغات این استان قالی، گبه، ادوات موسیقی، منبت‌کاری و... است.

خواندن کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به گردشگری و شناخت ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ماجراجو در چهارمحال و بختیاری

به علت وجود رشته کوههای بلند زاگرس که سراسر استان را پوشش می‌دهد، عبور از چهارمحال و بختیاری سخت و دشوار می‌باشد و در طول تاریخ از هجوم اقوام یونانی، مغول و تاتار در امان بوده است. آثار باقیمانده از قلعه‌های باستانی ادوار ساسانی و هخامنشی در محدوده‌های رودخانه پرآب و همیشه جاری بازیافت، نشانگر این ادعاست. آثار به جا مانده در غار شلیل، تنگ جونقان و نیز سنگ‌نوشته‌های باستانی و تاریخی جونقان و پیر غاز همه و همه بیانگر گذشته‌های پراعتبار این منطقه هستند.

نظرات کاربران

256
۱۴۰۰/۰۴/۰۵

فقط اینکه خوبه بدونیم تمام اهالی استان چهارمحال و بختیاری، بختیاری و لُر نیستند. بخشی از اون ها فارس هستند و تعدادی هم ترک.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

حجم

۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۹۰۰
تومان