دانلود و خرید کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی باب بدوره ترجمه سیدحسین فدایی‌حسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی اثر باب بدوره

کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی

معرفی کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی

۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی کتابی نوشته باب بدوره است که با ترجمه سیدحسین فدایی حسین منتشر شده است.

 درباره کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی

 این کتاب شامل ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی برای کودکان ۹ سال به بالا است که می‌توانند با کمک یکدیرگر یا با کمک بزرگترها انجام دهند.

در بخش اول کتاب اصول بداهه بررسی می‌شود. چند قسمت اول تعریف بداهه است، اینکه از کجا آمده و چرا مهم است. سپس قسمت ویژهٔ تدریس بداهه به بچه‌ها ارائه می‌شود. قسمت پایانی از بخش اول، که مهم‌ترین قسمت است، به‌طور اجمالی چند قانون و راهنمایی برای مبتدیان بداهه بیان می‌گردد. این قوانین بلوک‌های ساختمانی‌ای هستند که بداهه‌پردازان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا از هیچ، صحنه‌ای بسازند. حتی اگر بداهه‌پرداز باسابقه‌ای هستید، توصیه می‌کنم حداقل نیم‌نگاهی به این قوانین بکنید. پس از ده سال اجرا فهمیده‌ام که همیشه چیز جدیدی برای یادگرفتن هست.

بخش دوم شامل بازی‌ها می‌شود. در این بخش ترکیبی از بازی‌ها برای مبتدی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده است. در بخش سوم تکنیک‌های بازی ها توضیح داده شده است، همچنین چگونگی انعطاف‌پذیر کردن بخشی از قوانین برای مبتدیان شرح داده شده است. در بخش چهارم هم به برخی عناصر خلق مفق یک نمایش بداهه اشاره شده است. در این فصل یاد می‌گیرید چگونه یک گروه را جمع کنید، تمرین‌ها را انجام دهید و باهم نمایشی اجرا کنید. همچنین دربارهٔ نقش اساسی بازیگردان بحث نیز بحث شده است.

 خواندن کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین، مربیان و کودکانی که دوست دارند بازی‌های خلاقانه بیاموزند.

بخشی از کتاب ۱۰۱ بازی بداهه‌پردازی

 آن چیست؟

برای بازیگردان/ مربی: این بازی کوچک و جالب بازیگران را عادت می‌دهد که اشیاء را لمس کنند، بدون اینکه واقعاً آن‌ها را حس کنند. گویی کارشناس لال‌بازی هستند. کلاس را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و هر گروه را به‌صورت یک دایرهٔ کوچک بنشانید. به یک بازیگر از هر دایره یک توده گِل رُس نامرئی بدهید. از او بخواهید با آن گِل، یک شی‌ء بسازد و درسکوت با استفاده از آن شی‌ء چیزی اجرا کند. بعد شی‌ء را به بازیگر بعدی بدهد. بازیگر بعدی شی‌ء را می‌گیرد و با هدف متفاوتی از آن استفاده می‌کند بعد گِل را خراب می‌کند تا شی‌ء دیگری بسازد.‌ این روند در کل دایره می‌چرخد.

بازیگران را تشویق کنید تا پس از اینکه همهٔ ایده‌های واضح و معلوم به‌کار رفت، اشیاء نامتعارف بسازند. مطمئن شوید که به شیوه‌ای مؤثر از اشیاء استفاده کنند.

پیشنهاد: به‌جای گِل رُس، یک توپ نامرئی به دست بازیگران بدهید تا دور دایره بگردانند. از بازیگر اول بخواهید فکر کند توپ از چه ساخته شده و چقدر سنگین است و با کمک ایما و اشاره و حالات چهره و بدن آن را بیان کند. سپس بازیگران توپ را دور بچرخانند و نوبتی دست بگیرند. آیا واکنش همه یکسان است؟ بگذارید بچه‌ها با این بازی تجربه کنند و ببینید چه می‌کنند.

راهنمای آموزش: این بازی به دانش‌آموزان یاد می‌دهد با لال‌بازی تصویری از شکل و حجم شی‌ء ارائه دهند. به آن‌ها کمک کنید بفهمند گاهی کل آنچه منظور است، چیزهای کوچکی مثل حالات چهره و ژست‌های بدن است


نظرات کاربران

purpleMary
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

ترجمه فاجعهست . بازی ها بیشتر به درد بزرگسال میخوره

Roshana
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

این کتاب رو خواندم و لی در زندگی بدردم نخورد‌.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰
۱۰%
تومان