دانلود و خرید کتاب هذیان های ذهن یک قربانی سال بلو ترجمه آیدا کوچکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هذیان های ذهن یک قربانی اثر سال بلو

کتاب هذیان های ذهن یک قربانی

نویسنده:سال بلو
انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هذیان های ذهن یک قربانی

هذیان های ذهن یک قربانی یکی از تاثیرگذارترین آثار سال بلو، نویسنده امریکایی- کانادایی برنده نوبل و پولیتزر است. این اثر دومین رمان سال بلو است که در زمان جنگ نوشته شده است. در زمان جوانی نویسنده و وقتی سرشار از شور و شوق سیاسی و اجتماعی بود.

 درباره کتاب هذیان های ذهن یک قربانی

 داستان در زمانی بین اواخر دورهٔ رکود و آغاز جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. آسا لونتال یک یهودی متاهل و در اوخر دهه سی سالگی است. او در منهتن زندگی می‌کند و کارش ویراستاری در یک مجله تجاری است. آسا در طبقهٔ چهارم یک آپارتمان اجاره‌ای بدون آسانسور در محله‌ای مخروبه زندگی می‌کند.  او در کودکی و جوانی زندگی سختی داشته و مرگ مادر هم رنج او را مضاعف کرده است. برادر آسا در کارخانه کشتی‌سازی کار می‌کند و به همین خاطر نمی‌تواند کنار همسر و فرزندانش باشد. لونتال مسئولیت همسر پریشان احوال برادر و دو بچه او را به عهده می‌گیرد و در این بین با فردی روبه رو می‌‌شود که سال‌ها پیش با او آشنا بوده و حالا آن فرد ادعا می‌کند به خاطر لونتال کار خود را از دست داده و بسیار از او طلبکار است.

لونتال که درگیر رتق و فتق امور برادر خود و دلتنگ همسری است که برای کمک به خانواده‌اش به سفر رفته است، با چالش تازه‌ای روبه‌رو می‌شود. احساس دین به یک انسان. او نمی‌داند چطور از پس این درگیری‌ها برآید. جریان این رمان حدوداً طی شش هفتهٔ گرم و شرجی، پیش می‌رود؛ درحالی‌که در تمام این مدت، همسر لونتال نزد خانواده‌اش رفته و از او دور است.

هذیان‌های ذهن یک قربانی داستانی است در قالب یک رمان واقع‌گرایانه از وضعیت اروپای مرکزی در دوران پس از جنگ و رکود اقتصادی و در عین حال داستان مردی است که نمی‌تواند با گذشته و حال و آینده خود کنار بیاید.

 خواندن کتاب هذیان‌های ذهن یک قربانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های اجتماعی و تاریخی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

درباره سال بلو

سال بلو نویسنده شهیر امریکایی- کانادایی برنده نوبل ادبیات، پولیتزر و سه نشان ملی هنر امریکا است. او جایزه نوبل را برای درک شرایط انسانی و بررسی موشکافانهٔ فرهنگ معاصر برد و پولیتزر ۱۹۷۵ را برای رمان هدیه هومبولت. سه جایزه ملی هنر آمریکا را هم به خاطر کتاب‌های ماجراهای اوگی مارچ، هرتزوگ و آقای سملر به دست آورد.

سال بلو پس از تحصیلات خود در رشته جامعه‌شناسی، در جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی پیوست و در مدّت خدمتش اولین رمان خود، مرد معلق را نوشت. رمان هرتزوگ او در سال ۱۹۶۴ عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمریکا را از آن خود کرد. بِلو، سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف تدریس نمود.

آثار بلو به طور کلی درباره جوهر وجودی انسان، تجربه مهاجران و یهودیان و تحولات طبقاتی و اجتماعی در آمریکای قرن بیستم است.

او در نوشته‌هایش به فردیت و هویت بشر بیش از هر چیز اهمیت می‌دهد و می‌کوشد چیزی را از میان بردارد که خود از آن به عنوان کم‌رنگ‌شدن ارزش‌های اجتماعی یاد می‌کند. بلو را یکی از برجسته‌ترین راویان اوضاع اجتماعی ایالات متحده در دوران پس از جنگ می‌دانند.

 بخشی از کتاب هذیان‌های ذهن یک قربانی

بعضی از شب‌ها، نیویورک به اندازهٔ بانکوک گرم است. به نظر می‌رسد کل قاره از جای خود حرکت کرده و به نزدیکی استوا سُر خورده است. رنگ خاکستری ناخوشایند اقیانوس اطلس، سبز و گرمسیری شده و مردمی که در خیابان‌ها ازدحام می‌کنند، همچون کشاورزان بدویِ مصر شده‌اند در میان بناهای حیرت‌انگیز پررمزوراز خود؛ بناهایی که چراغ‌هایش شوری خیره‌کننده و سرشار به هرم آسمان می‌فرستد.

در چنین شبی، آسا لِوِنتال با عجله از قطار خیابان سوم، پیاده شد. غرق در افکار خود، تقریباً نزدیک بود ایستگاه خود را رد کند. وقتی متوجه شد، از جا پرید و رو به مسئول بلیت فریاد زد: «هی، نگهش دار، یه دقیقه وایستا!» درِ کشویی سیاه‌رنگ واگن قدیمی، دیگر داشت بسته می‌شد. با آن کلنجار رفت، با شانه‌اش به‌زور، در را به عقب هل داد و خودش را لای آن چپاند و خارج شد. قطار به‌سرعت حرکت کرد و لونتال همان‌طور که نفس‌نفس می‌زد و فحش می‌داد، به آن خیره شد. آن‌گاه برگشت و به‌سوی خیابان حرکت کرد.

اوقاتش به‌شدت تلخ بود. بعدازظهر را با زن برادرش در استتن آیلند۳۳ سپری کرده بود؛ یا بهتر است بگوییم، بعدازظهرش را با او هدر داده بود. همسر برادرش، بلافاصله پس از ناهار با دفتر او تماس گرفت. او سردبیر یک مجلهٔ تجاری کوچک در منهتن جنوبی بود. بی‌درنگ با گریه‌های وحشتناکش، به او التماس کرد تا خیلی سریع آنجا بیاید. یکی از بچه‌ها مریض بود.

به‌محض اینکه توانست صدای خودش را به گوش او برساند، گفت: «النا. من سرم شلوغه. واسه همین ازت می‌خوام الان خودت رو کنترل کنی و بهم بگی که قضیه واقعاً جدیه؟»

«همین الان بیا! آسا خواهش می‌کنم! همین الان!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان