دانلود و خرید کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟ دبی مندل ترجمه آرتمیس مسعودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟ اثر دبی مندل

کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟

نویسنده:دبی مندل
انتشارات:نشر آموت
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟

دبی مندل در کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟ هفت گام را که زنان می‌توانند برای رهایی از استرس و داشتن اعتماد به نفس بردارند، بیان کرده است. این اثر را با ترجمه آرتمیس مسعودی در اختیار دارید. 

درباره کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟

به نظر می‌رسد کار بانوان هیچ وقت تمامی ندارد. حتی یک روز استراحت هم در قرارداد ناگفته زندگی آن‌ها وجود ندارد. خانم‌ها باید در روزهای تعطیل هم کار کنند و چه بسا کارشان بیشتر از کار بیرون از خانه باشد. اما این جمله که کار زنان هیچوقت تمام نمی‌شود صرفا یک عبارت نیست بلکه بخشی از شعری است که مارتا بالارد سال ۱۷۹۵ سروده بود. گویی از قرن هجدهم تا حالا چیزی تغییر نکرده است: هیچ روزی شب نشده است / بدون آن که کاملا از کار خسته شوم. / از آنجا که همیشه کارها را به نحو احسن انجام می‌دهم، / بندرت در روز یک ساعت استراحت می‌کنم. / گاه می‌بافم و گاه می‌ریسم / گاه می‌شویم و گاه می‌فشارم . گاه تنها می‌نشینم و می‌دوزم / برای همین، کار زن‌ها هیچ وقت تمام نمی‌شود.

خب، آیا قرار است به اینطور زندگی کردن ادامه دهیم؟ آیا باید جمله‌هایی مانند: باید عجله کنم، کار دارم، کارهایم تمام نمی‌شوند و ... ورد زبانمان باشند؟ البته که نه. قرار است بیاموزیم چطور استرسی که قرن‌ها است با خود حمل می‌کنیم را کنار بگذاریم. دبی مندل در این کتاب از ما می‌خواهد که اولین گام را برداریم: آگاهی به اعتیادمان به استرس و پذیرفتن آن. پس از آن قدم گذاشتن در مسیر خداحافظی با استرس و اعتیاد به استرس آسان می‌شود. البته باید مطالب کتاب را بخوانیم. شاید حتی لازم باشد آن‌ها را در زندگی شخصی خودمان، بارها و بارها بررسی کنیم. ببینیم چقدر موفق به انجام آن‌ها شده‌ایم و چقدر ناموفق بودیم. ما با بازیابی هویتمان می‌توانیم استرس را کنار بزنیم. 

دبی مندل، در کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟ هفت گام را نوشته است. برداشتن این گام‌ها به بانوان کمک می‌کند تا از استرس رها شوند. اعتماد به نفس داشته باشند و نقطه تعادلی میان انجام و رسیدگی به کارها و داشتن یک زندگی عالی و عاری از استرس پیدا کنند.

کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب مفید را به تمام بانوانی که دوست دارند از بار اضطراب رها شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره دبی مندل 

دبی‌مندل، کارشناس مدیریت استرس و یکی از چهره‌های جهانی برگزار کننده کارگاه‌هایی درباره درمان معضل استرس است. او بینانگذار پایگاه اینترنتی addictedtostress.com است و می‌توانید فعالیت‌های او را در این وبسایت دنبال کنید.  

بخشی از کتاب آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟

امروزه زنان، در قبال خانواده، خانه و شغل خود مسئولیت سنگینی بر عهده دارند. اغلب اوقات، احساس می‌کنیم آنقدر برای انجام فعالیت‌های مختلف در رفت و آمد بوده‌ایم که فرسوده شده‌ایم و از پا افتاده‌ایم. عجیب آن که این شرایط را نوعی پیشرفت به حساب می‌آوریم. باید از خود دو سؤال بپرسیم:

آیا راضی هستم؟

آیا با این کار شادتر هستم؟

خب، مطمئنآ مردان شادترند. نتایج دو پژوهش که در دانشگاه پرینستون و پنسیلوانیا انجام شده است نشان می‌دهد شادی بتدریج و با گذشت زمان از زنان به مردان منتقل شده است. در دهه ۱۹۷۰، زنان 'کمی' از مردان شادتر بودند اما اکنون، مردان این جایگاه را تصاحب کرده‌اند. علت این جابجایی، آن است که اکنون مردان از انجام دادن فعالیت‌های ناخوشایند دست کشیده‌اند، بیشتر استراحت می‌کنند و از نظر کیفی زمان بیشتری را به خانواده اختصاص می‌دهند. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنان امروز، نسبت به زنان چهار دهه پیش، وظایف پیچیده‌تری را بر عهده گرفته‌اند. آنها کار خانه را به کار حقوق‌بگیری تبدیل کرده‌اند، اما این به آن معنا نیست که کار خانه حذف شده است. فهرست کارهای روزانه زنان مفصل‌تر شده است، اما تعداد ساعات بیداری برای انجام دادن همه آن کارها افزایش پیدا نکرده است.

وقتی زنان نمی‌توانند همه موارد فهرست کارهای روزانه خود را انجام دهند، استرسی را تجربه می‌کنند که به بی‌خوابی شبانه و گذراندن روزهایی پر از احساس بدبینی و بی‌کفایتی منجر می‌شود. نتایج بررسی‌ها بر این نکته تأکید دارد که از آنجا که امروزه زنان فرصت موفقیت در بسیاری از زمینه‌های تازه را دارند، به این باور رسیده‌اند که اگر در خانه، در امر ازدواج و در کار خود 'تک تک وظایف را به نحو احسن' انجام ندهند، به آن معنی است که از عهده آنها بر نیامده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۱۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان