دانلود و خرید کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر نورا افرون ترجمه کیهان بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر اثر نورا افرون

کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر

نویسنده:نورا افرون
انتشارات:نشر آموت
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر

کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر نوشته نورا افرون مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و داستان‌های طنز است که به بررسی مسائل و چالش‌های زنان پرداخته است. این کتاب را با ترجمه کیهان بهمنی در دست دارید. 

نورا افرون در کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر با زبان طنز جادویی و بی‌نظیرش درباره بسیاری از مسائل و چالش‌هایی نوشته است که زنان با آن روبه‌رو هستند. او با نوشتن این آثار این حس را به شما می‌دهد که با یک دختر نوجوان غرغرو طرف هستید و آن چنان مجذوبتان می‌کند که با داستان‌ها بخندید، موقعیت‌ها را درک کنید و بارها و بارها به آن برگردید تا خودتان را مهمان خنده دیگری کنید.

کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران طنز هستید، خواندن این کتاب حالتان را خوب می‌کند. 

درباره نورا افرون 

نورا افرون ۱۹ مه ۱۹۴۱ در نیویورک متولد شد. او خبرنگار، مقاله‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است که بیشتر به دلیل فیلم‌های کمدی رمانتیکش شناخته می‌شود. او برای فیلم «وقتی هری سالی را دید…» موفق به دریافت جایزه بفتا به عنوان بهترین فیلم‌نامه شد. نورا افرون ۲۶ ژوئن ۲۰۱۲ در اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت.  

بخشی از کتاب من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه دیگر

این بخش برای آن خانم‌هایی است که وسط تابستان تازه یادشان می‌افتد کیف جدید نخریده‌اند و وسط زمستان هنوز کیف حصیری دست‌شان است.

این بخش برای آن خانم‌هایی است که وقتی می‌بینند قیمت یک کیف پانصد یا ششصد دلار است ناراحت می‌شوند، بگذریم که حالا در بالای این فهرست کیف‌هایی مثل کیف مارک بیرکین۹ هم هست که ده هزار دلاری قیمت دارد. ناراحتی این خانم‌ها هیچ ربطی هم به این ندارد که برای خرید چنین کیفی باید در یک لیست انتظار بلند و بالا منتظر بمانند و برای همین نمی‌توانند چنین کیفی را بخرند. لیست انتظار! آن هم برای یک کیف! برای یک کیف ده هزار دلاری که دست آخر داخلش پر از قرص مسکن تیک‌تکس می‌شود!

در مجموع این نوشته برای آن خانم‌هایی است که می‌فهمند که کیف آدم، به شکلی وحشتناک، خود آدم است. یا آن طور که اگر لویی پانزدهم زنده بود می‌گفت، که البته نگفت چون باهوش‌تر از آنی بود که کیف دستش بگیرد:

Le Sac, c'est moi.

سال‌ها پیش بود که متوجه شدم من در داشتنِ کیف اصلا مهارت ندارم و برای همین مدت‌های مدیدی کیف دستم نمی‌گرفتم. من به صورت غیرحرفه‌ای به کار نوشتن مشغول بودم و برای همین بیشتر وقتم در خانه می‌گذشت. واسهٔ رفتن به آشپزخانهٔ خانه‌ام هم که دیگر کیف لازم نداشتم. معمولا شب‌ها وقتی بیرون می‌رفتم کارم با یک رژ، یک اسکناس بیست دلاری و یک کارت اعتباری که همه را هم توی جیبم می‌چپاندم، راه می‌افتاد. اگر هم یک کیف شب داشتم بیشتر از این مقدار درش جا نمی‌شد و تازه با این کار دیگر مجبور نبودم کلی پول بالای کیف شب بدهم. کیف‌های شب، بنا به دلایلی نامعلوم، که فقط اگر یک مارکسیست باشید این دلایل را متوجه می‌شوید، برای شما گران‌تر از کیف‌های معمولی تمام می‌شوند.

نظرات کاربران

booklover
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

جذاب شروع میشه اما افت میکنه رفته رفته

marie
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

یه مجموعه داستانهای کوتاه طنز برگرفته از زندگی شخصی نویسنده ، درباره مسائل و چالشهایی صحبت میکنه که زنان باهاش درگیرند .به ظاهر پراکنده هستند ولی آرام آرام بهم مرتبط میشوند و معنا و مفهوم عمیقتری به خود میگیرند. طنزش عالی و

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

کتاب فهرستی تقریبا خلاصه از دغدغه های بی منطق ولی مد جامعه زنان است. نکته سنجی نویسنده را دوست داشتم ولی از یکجایی به بعد حوصله سر بر بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
پدر و مادری کردن با این فرض آغاز می‌شود که کودک همچون توده‌ای از گِل است که می‌توان (به واسطهٔ سخت‌کوشی، صرف نیرو و انگیزه دادن مثبت) او را به انسانی کامل مبدل کرد. انسانی که روزی بتواند در دانشگاهی که شما مشخص می‌کنید، مشغول به تحصیل شود. پدر و مادری کردن فقط به این معنی نیست که کودکی را بزرگ کنیم بلکه یعنی کودکی را تغییر شخصیت بدهیم و عین یک غاز پرواری به زور بهش غذا بخورانیم، عوض کنیم، تعریفش کنیم، برنامه‌ریزی‌اش کنیم، دستکاری‌اش کنیم، صاف و بهترش کنیم. (خیلی جالب است که فرهنگ بشری به این باور رسیده است که می‌توان یک کودک را به سطح عالی رساند و در عین حال به این نظریه متناقض هم باور دارد که شخصیت انسان محصول ژنتیک و وراثت است. همین ثابت می‌کند آن کسی که ادعا می‌کرد ا
زینب دهقانی
هر از گاهی کتابی دربارهٔ بالا رفتن سن می‌خوانم و نویسنده هر کسی که باشد می‌نویسد بالا رفتن سن خوب است. می‌نویسد خیلی خوب است که آدم عاقل و فرزانه و جاافتاده بشود، خیلی عالی است که آدم به نقطه‌ای از زندگی برسد که بفهمد چه چیزهایی در زندگی مهم هستند.
زینب دهقانی
در عین حال گه‌گاه فرزندان شما به دیدنتان می‌آیند. حالا آنها به شکل عجیبی آدم‌های دوست داشتنی‌ای شده‌اند. باورتان نمی‌شود که این قدر خوش‌شانس هستید که با چنین آدم‌های خوبی آشنا شده‌اید. شما را می‌خندانند. باعث مباهات شما می‌شوند. شما هم دیوانه‌وار دوست‌شان دارید. آنها از دست شما زنده در رفته‌اند. شما هم از دست آنها زنده در رفته‌اید
زینب دهقانی
دوباره به دانشگاه برمی‌گردم. یک دستگاهی در بوفهٔ خوابگاه است که ما اسمش را گذاشته‌ایم گاو. یک دسته دارد که وقتی آن دسته را پایین می‌کشیم دستگاه خنک‌ترین و خوشمزه‌ترین شیر دنیا را به آدم می‌دهد. در بوفه انواع کلوچه و پیراشکی و شیرینی را هم می‌فروشند. تا حالا این همه شگفتی را یک جا کنار هم ندیده بودم. عاشق آن خوردنی‌ها هستم. دوباره می‌خورم. سه‌باره می‌خورم. هر گوشه را که نگاه می‌کنی کره می‌بینی و البته آن شیر خوشمزهٔ سرد هم هست. دوستان، وقتی می‌گویم شیر منظورم شیر کم‌چرب نیست. این ماجرا مال خیلی وقت پیش است که هنوز کسی نمی‌دانست شیر کم‌چرب هم هست.
زینب دهقانی

حجم

۱۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰
۳۰%
تومان