دانلود و خرید کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی ترجمه حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی اثر حمید عشقی

کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی

کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی نوشته حمید عشقی است. این کتاب به سازمان سیا تاریخ تشکیل، عملیات‌های مهم، افراد سرشناس، رؤسای سازمان، چارت سازمانی و رسوایی‌های آن می‌پردازد.

درباره کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی

ساختار سازمانی سیا دارای چهار بخش اصلی بود؛ اما در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۵ روزنامه واشینگتن پست طی مطلبی به نقل از جان برنان اعلام کرد که بخش پنجم را در سیا با نام بخش ابداعات دیجیتال ایجاد کرده است. بر این اساس پنج بخش اصلی سیا به این شرح است:

• بخش مدیریت تحلیل اطلاعات

• بخش مدیریت عملیات

• بخش مدیریت پشتیبانی

• بخش مدیریت علوم و تکنولوژی

• بخش مدیریت ابداعات دیجیتال

بخش اطلاعات، وظیفه تهیه تمام منابع اطلاعاتی و تحقیق در زمینه امور خارجی و گزارش اطلاعات بین قارهای به منظور افزایش قدرت و در مواردی اطلاعات حساس ضد دولتی را بر عهده دارد. این بخش شامل چهار گروه تحلیلی منطقهای و شش گروه تهیه کننده گزارش‌های بین‌المللی و سه گروه است که بر مسائل سیاسی و گردآوری اطلاعات و ستادی تمرکز می‌نمایند. در بخش اطلاعات برای عراق یک اداره وجود دارد و اداره تحلیل منطقه‌ای شامل اداره تحلیل اطلاعات شرق نزدیک و جنوب آسیا اداره تحلیل اطلاعات روسیه و اروپا اداره تحلیل اطلاعات آسیا و پاسفیک، اداره تحلیل اطلاعات پاسفیک و آمریکای لاتین و آفریقا و اداره تحلیل اطلاعات آفریقا است.

بخش عملیات مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات از منابع مخفی و به خصوص منابع انسانی در کشورهای خارجی و عملیات مخفی را بر عهده دارد. تا سال ۱۹۷۳ این بخش با نام «بخش طراحی» نامیده می‌شد. بیشترین اتکای این بخش بر جاسوسان سیا در دیگر کشورها استوار است تا دیگر منابع. هدف از تأسیس این بخش در سیا این بود که به رقابت بین سیا و وزارت دفاع در خصوص دریافت بودجه پایان دهد؛ زیرا تا قبل از تأسیس این بخش قانون‌گذاران آمریکایی به وزارت دفاع بودجه بیشتری اختصاص می‌دادند؛ اما با تأسیس این بخش، سیا اینگونه استدلال می‌کرد که پرداخت دستمزد به جاسوسان خارجی هزینه بیشتری به این سازمان تحمیل می‌کند. این بخش براساس تقسیمات جغرافیایی سازماندهی شده است؛ اما ساختار سازمانی این بخش محرمانه باقی مانده و نامشخص است. بخش علوم و تکنولوژی به منظور تحقیق و تولید و مدیریت قوانین گردآوری تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز سیا تأسیس گردیده است. بسیاری از ابداعات این بخش به دیگر سازمان‌های اطلاعاتی هم پیوند با سیا و یا سرویس‌های نظامی آمریکا تحویل گردیده است. برای مثال هواپیمای جاسوسی یو- که یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی در ارتفاع بالا است، در همکاری با نیروی هوایی و توسط کمپانی لاکهید مارتین تولید شد.

بخش پشتیبانی شامل: اداره امنیت، اداره ارتباطات و اداره اطلاعات تکنولوژیک است و وظیفه تهیه اقلام مورد نیاز بخش‌های دیگر را بر عهده دارد؛ اما مهمترین وظیفه این بخش حفظ و مخفی نگهداشتن اطلاعات مربوط به مایحتاج بخش‌های دیگر است. همچنین حفظ امنیت کارکنان و ارتباطات و اطلاعات مالی عملیات مخفی بر عهده این بخش است. وظیفه تربیت و آموزش مأموران و کارمندان سیا نیز بر عهده این بخش قرار دارد و به این منظور سیا دارای چند مرکز آموزشی و تربیتی است.

این کتاب به تمام جزئیات این سازمان بزرگ می‌پردازد.

خواندن کتاب تاریخ سازمان سیا و تحولات جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان