دانلود و خرید کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی جان ام. داویس ترجمه باقر حسنوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی

کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی اثری مشترک از جان ام. داویس و جسیکا برویتمن است که با ترجمه دکتر باقر حسنوند، ایوب همتی و الیاس نیازی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی

 در این کتاب نتیجه تحقیقات انشمندان و اساتید دانشگاه ایالتی میشیگان را در زمینه ناتوانی‌های یادگیری غیرکلامی در کودکان می‌خوانید. این کتاب، معیارهای تشخیصی و دانش فعلی در مورد ارزیابی و درمان ناتوانی یادگیری غیرکلامی را بررسی می‌کند. همچنین اجازه می‌دهد تا درمانگر از درمان‌های ممکن مطلع شود و به محققان اجازه می‌دهد به صورت تجربی اعتبار این درمان‌ها را بسنجند. بعلاوه، این کتاب برای درک مفهوم ناتوانی یادگیری غیرکلامی بعنوان یک اختلال با زیر شاخه‌های فرعی، راه‌های جدیدی را پیشنهاد می‌کند.

تاریخچه تکامل مفهوم ناتوانی در یادگیری غیرکلامی، تئوری‌های جدیدی را که ناتوانی یادگیری غیرکلامی، میزان شیوع ناتوانی یادگیری غیرکلامی، شباهت‌ها و تفاوت‌های بین اختلال آسپرگر و ناتوانی یادگیری غیرکلامی و غربالگری ناتوانی یادگیری غیرکلامی از جمله مباحث مهم مطرح شده در این کتاب‌اند.

 خواندن کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هدف این کتاب کمک به متخصصان برای شناسایی و درک بهتر شاخه‌ای از ناتوانی یادگیری خاص است که در منابع به عنوان اختلال یادگیری غیرکلامی و یا ناتوانی در یادگیری غیرکلامی به آن اشاره شده است. متخصصین این حوزه ممکن است شامل درمانگران مدرسه‌ای ازجمله روانشناسان مدرسه، مشاوران مدرسه، پرستاران مدرسه، معلمان مرجع، گفتار درمانگران و متخصصان شغلی، و همچنین سایر متخصصان مانند روانپزشکان کودک، روانشناسان رشد، متخصصین اطفال، روانشناسان بالینی، درمانگران اجتماعی و درمانگران شخصی باشند. 

 بخشی از کتاب ناتوانی های یادگیری غیرکلامی

مرکز ملی آمار آموزش و پرورش تخمین می‌زند که ۲۰ تا ۲۵ درصد از کودکان دچار ناتوانی در یادگیری می‌باشند (۱۹۹۸). "ناتوانی یادگیری خاص" (SLD) شایع ترین طبقه مشمول آموزش ویژه است. ناتوانی یادگیری خاص اختلال در یک یا چند فرآیند سیستم عصبی مرکزی درگیر در درک، فهمیدن و یا استفاده از مفاهیم زبان کلامی (گفتاری یا نوشتاری) یا غیرکلامی است. این اصطلاح شامل مشکلات یادگیری که عمدتاً در نتیجه اختلالات بینایی، شنوایی، اختلالات حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، کمبودهای عاطفی، محیطی، فرهنگی یا اقتصادی هستند، به وجود نمی‌آید (راهنمای فدرال ۳۴ CFR ۳۰۰/۷).

ناتوانی یادگیری خاص با نقص در یک یا چند حوزه شامل: توجه، استدلال، پردازش، حافظه، ارتباط، خواندن، نوشتن، املاء نویسی، محاسبه کردن، هماهنگی، کفایت اجتماعی و بلوغ عاطفی نشان داده می‌شود. از نظر بالینی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص ممکن است مشکلاتی در ارتباط با ورود اطلاعات یا چگونگی درک اطلاعات از مجرای شنوایی، بینایی و لمسی داشته باشند. بعلاوه این دانش آموزان ممکن است مشکلاتی در زمینه یکپارچگی اطلاعات یا چگونگی استفاده از اطلاعات جدید، درک مفاهیم جدید و برقراری شبکه ارتباطی تازه با ایده‌های موجود داشته باشند. ممکن است برایشان دشوار باشد که یک ایده را درک کرده و از جزئیات کوچک تر شروع کنند و در هر مرحله با ترکیب چند ایده به فعالیت بپردازند. در نهایت ممکن است مشکلاتی در زمینه خروج اطلاعات که در آن یک کودک آنچه آموخته است را نشان می‌دهد، داشته باشند. خروجی موفق نه تنها نیازمند مهارت در زبان بیانی و نوشتاری است، بلکه توانایی سازماندهی افکار برای ارتباط منسجم ایده‌ها را نیز شامل می‌شود.

اختلالاتی که اغلب در این طبقه ذکر شده عبارتند از:

_ نارساخوانی: اختلال مبتنی بر زبان که در آن فرد دچار نارسایی در درک کلمات نوشتاری است که به عنوان اختلال خواندن نیز به آن اشاره می‌شود.

_ حساب نارسایی: اختلال در حل مسائل ریاضی و درک مفاهیم ریاضی.

_ نارسا نویسی: اختلال نوشتاری که در آن نوشتن حروف یا نوشتن در یک فضای مشخص برای فرد دشوار است.

_ اختلالات پردازش دیداری و شنیداری: اختلالات حسی که در آن فرد با وجود بینایی و شنوایی طبیعی در درک زبان مشکل دارد.

_ ناتوانی‌های یادگیری غیرکلامی: مشکلات پردازش دیداری- فضایی، پردازش حسی، سازمان دهی، کارکردهای پردازش، ارزیابی جامع مشکلات اجتماعی/عاطفی.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان