دانلود و خرید کتاب ترامپ آلن بدیو ترجمه مریم هاشمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترامپ اثر آلن بدیو

کتاب ترامپ

نویسنده:آلن بدیو
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۱.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ترامپ

کتاب ترامپ نوشته الن بدیو و ترجمه مریم هاشمیان است. او در این کتاب دو سخنرانی را که بعد از پیروزی ترامپ ایراد کرده است، بیان کرده است. در این دو سخنرانی، وضعیت جهانی بررسی می‌شود که در نهایت به ایجاد چنین واقعه‌ها و پدیده‌هایی منجر می‌شود. 

دونالد جان ترامپ ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ در نیویورک به دنیا آمد. در رشته اقتصاد از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد و به مدت ۴۵ سال ریاست سازمان ترامپ را بر عهده داشت، این سازمان شرکت ساخت‌وساز املاک بود و فعالیت آن بر ساختن و نوسازی برج‌های تجاری، هتل‌ها، کازینوها و زمین‌های گلف متمرکز بود.

ترامپ توانسته است بخش زیادی از اخبار را به خودش معطوف کند. زندگی عاطفی او و ازدواج‌هایش، همچنین املاکش مدت‌هاست که در رسانه‌ها بر سر زبان‌ها می‌چرخند. اما پیروزی او در ریاست جمهوری بر رقیبش هیلاری کلینتون دنیا را در بهت و حیرت فرو برد. او در انتخاب سال ۲۰۲۰ آمریکا از جو بایدن شکست خورد.

درباره کتاب ترامپ

الن بدیو در کتاب ترامپ دو سخنرانی‌اش را نوشته است. این دو سخنرانی بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در در دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه تافتس امریکا ایراد شد. 

بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات، علاوه بر تمام جوانان، مردم نیز به آینده تاریک و مبهم جهان نگاه می‌کرند. الن بدیو در این دو سخنرانی از مردم دعوت می‌کند تا از عواطف منفی که زاییده چنین رخدادی است، فراتر روند و با جهانی مواجه شوند که ترامپ‌ها و برلوسکونی‌ها را می‌آفرید و به قدرت می‌رساند. او از مخاطبان دعوت می‌کند تا با نگاهی فلسفی به چنین جهانی بنگرند. او وضعیت و شرایط دنیایی را بررسی می‌کند که در نهایت به ساخته شدن چنین پدیده‌هایی منجر می‌شود.

کتاب ترامپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی و سیاسی را به خواندن کتاب ترامپ دعوت می‌کنیم.

درباره الن بدیو 

الن بدیو ۱۷ ژانویه ۱۹۳۷ در رباط، مراکش فرانسوی متولد شد. او فیلسوف معاصر و چپگرای فرانسوی، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فعال سیاسی و استاد افتخاری بازنشسته در اکول نرمال سوپریور است.

الن بدیو هم اکنون به عنوان یک متفکر در جهت بازگشت کمونیسم فعالیت می کند. او پیشتر عضو حلقه آلتوسر (فیلسوف مارکسیست ساختارگرای فرانسوی و از بالاترین مقامات آکادمیک حزب کمونیست فرانسه) بود و به عنوان فعال سیاسی برای آزادی الجزایر فعالیت می‌کرد. از میان آثار و کتاب‌های الن بدیو می‌توان به بیماری فراگیر در عصر نئولیبرالیسم، در مدح عشق و فلسفه در عصر حاضر اشاره کرد.

بخشی از کتاب ترامپ

دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس

امشب که برای صحبت با شما به این‌جا می‌آمدم، همچنان که به دیروز و دیشب فکر می‌کردم، یعنی هنگامی که از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز از پیروزی ترامپ باخبر شدیم، بیت زیبایی از شعر راسین فکرم را به خود مشغول کرد: «هنگامه هراسِ شبی ژرف بود». شاید راسین ( هنگام سرودن این شعر ـ م.) آینده را پیش چشم داشته است، انتخاب ترامپ را، که رفته‌رفته با گذشت زمان انکارناپذیر شد و ژرفای شب انتخابات را به چیزی هول‌انگیز بدل کرد. در این شرایط بود که خود را ملزم دیدم درباره آن واقعه هولناکی که به‌تازگی در آن شب ژرف کالیفرنیا رخ داد با شما سخن بگویم؛ چرا که این ضدرخداد، این فاجعه، نمی‌گذارد تمام شب این‌جا در برابرتان بایستم و با تعابیری یک‌سره آکادمیک درباره این ماجرا، هر قدر هم جالب‌توجه، با شما سخن بگویم. شما غم‌زده، مصیبت‌زده و منزجرید؛ پس بحثم را با همان چیزی آغاز می‌کنم که دیروز در سراسر آن شب ژرف رخ داد.

همان‌طور که احتمالاً تصور می‌کنید، آن‌چه رخ داد، برای من، همچنان که تقریباً برای همگان، نوعی غافل‌گیری بود؛ نوعی غافل‌گیری ناخوشایند که پیامد اجتناب‌ناپذیرش در ابتدا غلبه عواطف بود: افسردگی، ترس، وحشت و مانند این‌ها. اما فلسفه به ما می‌آموزد که هیچ‌یک از این عواطف به‌هیچ‌وجه پاسخی مطلوب نیستند؛ چرا که نه‌تنها به پیروزی دشمن شهادت می‌دهند، حتی به صورت منفی و از جانب ما از آن تقدیر هم می‌کنند. بنابراین، باید ورای این عواطف اجتناب‌ناپذیر، ورای ترس، یأس و افسردگی، بیندیشیم؛ باید در وضعیت سیاسی امروز، در وضعیت جهان‌مان، تأمل کنیم و عاقلانه به پرسشی پاسخ دهیم که در حقیقت مبرم و آزارنده است: جهان معاصر که شبی چنین هراس‌آلود را ممکن می‌سازد، چگونه جهانی است؟ چگونه ممکن است کسی چون ترامپ به ریاست‌جمهوری بزرگ‌ترین قدرت جهان، ایالات متحد امریکا، انتخاب شود؟ بنابراین، امشب هدف من آن است که درباره امکان این واقعیت اندوه‌بار، اگر نه تبیینی کامل، دست‌کم توضیحی در اختیار گذارم و نظراتم را درباره نحوه مواجهه با آن‌چه در آن شب ژرف و هولناک رخ داد مطرح کنم و شما را به بحث درباره آن فرابخوانم: چه کنیم که قانون تابع عواطف منفی نباشد، بلکه در سطح اندیشه، عمل و نیز پایداری سیاسی قرار گیرد.

نظرات کاربران

قاصدک!
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

بدرد نمیخوره این کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ما از دههٔ ۱۹۸۰ ــ به عبارت دیگر، حدود چهل سال ــ شاهد پیروزی تاریخیِ سرمایه‌داریِ جهانی بوده‌ایم. این پیروزی چند دلیل واضح دارد. مهم‌ترین‌شان البته شکست کامل دولت‌های بزرگ سوسیالیستی ــ اول روسیه، سپس چین ــ و به طور کلی نابودی بینش جمع‌گرایانه دربارهٔ اقتصاد و قوانین اجتماعی ــ حتی به شکل برنامه‌ای ساده ــ تقریباً در همه‌جای جهان است. این نابودی حتی به ساحت نظریه، در حقیقت به ساحت فلسفه، نیز گسترش می‌یابد: امروز، همه‌جا مارکسیسم را متعلق به گذشته می‌دانند و بازماندهٔ افکار و تعارض‌هایی که دیگر از آنِ ما نیستند، تلقی می‌کنند. از آن زمان بسیار گذشته است که سارتر هنوز می‌توانست اعلام کند مارکسیسم «افق برنگذشتنیِ فرهنگ ما» ست. اکنون، به‌واقع مارکسیسم را نمونهٔ ایدئولوژی برگذشته می‌دانند. و این نکته ابداً مسئله‌ای فرعی نیست، زیرا به این معناست که وضعیت جهان امروز، از دههٔ ۱۹۸۰ به این‌سو، وضعیتِ تغییری اساسی، نه‌فقط تغییر واقعیت ابژکتیو بلکه تغییر سوبژکتیویته‌های کنشگر، است.
esrafil aslani

حجم

۶۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۶۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان