دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی آلن‌والتر استیز ترجمه حبیب ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی اثر آلن‌والتر استیز

کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی نوشته آلن والتر استیز است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

   یکی از چالشهای پیشروی سازمانها تغییرات سریع و روزافزون عوامل محیطی و به تبع آن هوشمندی سازمانها برای پاسخ به این تغییرات است(تنازع بقاء). این حداقل انتظار از یک سازمان موفق است زیرا سازمانهای موفق و پیشرو سازمانهایی هستند که منتظر تغییرات محیطی نمی‌مانند بلکه خود محرکی برای تغییر محسوب می‌شوند و تغییرات را به محیط تحمیل می‌کنند(سازگاری پویا). در سازمانهای سنتی رویکرد حاکم موضع انفعالی در برابر تغییرات و نزاع و چالش برای زنده ماندن بود ولی سازمانهای امروزی برای موفقیت نیازمند ایجاد و اعمال تغییر در محیط و سازگاری پویا با محیط هستند. مدیریت استراتژیک از جمله ابزارهایی است که سازمانها را برای سازگاری پویا با محیط آماده می‌کند. از این رو مدیریت استراتژیک در دهه‌های اخیر توجه جدی نظریه‌پردازان و مدیران سازمانها را به خود معطوف داشته است.

 مدیریت استراتژیک نخست در بخش خصوصی و برای پاسخ به چالشهای این بخش ایجاد و توسعه یافته است. در پارادایم‌های جدید در حوزه مدیریت دولتی همزمان با تغییر انتظارات از دولت و برای پاسخ به این انتظارات استفاده از نظریه‌های بخش خصوصی در دولت مورد توجه قرار گرفت. این تغییر در سرفصلها و محتوای درسی این رشته هم اعمال شده و امروزه مدیریت استراتژیک از درسهای اصلی این رشته به شمار می‌رود. بدیهی کتابهای مدیریت استراتژیک با رویکرد بخش خصوصی تدوین شده و دغدغه پاسخ به نیازهای این بخش را دنبال می‌کند. کتاب حاضر از جمله معدود کتابهایی است که به مدیریت استراتژیک با رویکرد دولت می‌پردازد. یکی از مزایای این کتاب عملیاتی بودن آن برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های سازمانی است طوری که آلن والتر استیز تجربه خود در بخش تحقیق و توسعه در دانشگاه میشیگان و در پروژه بزرگ دانشگاهی را در تدوین کتاب منعکس نموده است از اینرو کتابی تجربی و عملیاتی است.

کتاب مشتمل بر دوازده فصل است که به ترتیب به موضوعات زیر می‌پردازد: مدیریت استراتژیک(فصل اول)، تصمیم‌گیری سازمان چارچوبی برای مدیریت استراتژی(فصل دوم)، برنامه‌ریزی استراتژیک؛ ماموریت، چشم‌انداز، اهداف و مقاصد(فصل سوم)، برنامه‌ریزی استراتژیک شامل تجزیه و تحلیل، استراتژیها، خط‌مشی‌ها و پیاده‌سازی استراتژی(فصل چهارم)، بهره‌وری و بهبود کیفیت(فصل پنجم)، مدیریت منابع با مهندسی مجدد فرآیندها(فصل ششم)، مدیریت منابع از طریق تحلیل هزینه(فصل هفتم)، مدیریت منابع با بودجه‌بندی(فصل هشتم)، مدیریت تغییر(فصل نهم)، کنترل سازمانی(فصل دهم)، ارزیابی عملکرد(فصل یازدهم) و مدیریت اطلاعات و سیستم‌های حمایت از تصمیم‌گیری D.S.S(فصل دوازدهم). 

 خواندن کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران رشته مدیریت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

هر نوع ترکیب میان منابع متنوع در هر سازمانی بستگی به میزان هزینه‌هایی دارد که سازمان بایستی تقبل نماید. بنابراین اغلب تمرکز بر روی منابع مالی است. تصمیم‌گیری بدون هزینه و فارغ از هزینه امکان‌پذیر نیست به هر حال منابع مالی نیاز است. اگرچه از هزینه‌ها به‌عنوان داده یاد می‌شود اما سازمانها برای حمایت از پرسنل، ابزارآلات، مواد اولیه و غیره به منابع نیاز دارند. هزینه‌ها را نمی‌توان تنها با دلار (واحد سنجش) اندازه‌گیری کرد. زیرا در این اندازه‌گیری در بسیاری از مواقع شرایط غیرهزینه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و خیلی از هزینه‌ها با دلار قابل محاسبه نیستندگرچه لحاظ این نوع هزینه‌ها و حتی هزینه‌های آتی نیز ممکن است در اندازه‌گیری ارزش پولی، دارای مفهوم اقتصادی مهم باشند. اصول اساسی در مدیریت استراتژیک این است که هزینه در صورتی بر سازمان تحمل می‌شود که توسط آنهاکاری در سازمان صورت گرفته باشد و سازمان می‌تواند انتظار داشته باشد که در جهت دستیابی به اهداف مصوب خود حرکت کرده است.

خروجی‌های اولیه فرایند مدیریت منابع از لحاظ هزینه و فایده، با استفاده از انواع گزینه‌های استراتژیک و بودجه‌ها و برنامه¬های مالی که مستلزم بکارگیری گزینه‌های انتخاب شده است مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

فرایند بودجه‌بندی ارتباط بین نیازها و مقررات منابع مدیریت استراتژیک را از طریق مدلهای تحلیلی فراهم می‌کند و با استفاده از این مدلها منابع کمیاب تخصیص یافته و استراتژیهای دیگر در سطح برنامه‌ها ارزیابی می‌شوند. در رویکرد سنتی بودجه به عنوان مکانیسم کنترل سازمانی در نظر گرفته می‌شد تا از این طریق از تفریق بودجه، مسئولیت و جوابگویی و الزامات قانونی اطمینان حاصل شود. اگرچه بودجه ابزار مهمی برای مدیریت فراهم می‌آورد. بویژه زمانی که سازمان برای دستیابی به بازده اقتصادی و بازدهی عملکرد اقدام می‌کند. افزون بر آن بودجه به‌عنوان جزیی از مدیریت استراتژیک، بایستی اهداف سازمانی و اثربخشی تمام برنامه‌های سازمانی را در مواجه با نیازهای جامعه و مشتریان انعکاس دهد. 



 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان