دانلود و خرید کتاب گربه راهنمای ما استفان گارنیه ترجمه مطهره حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گربه راهنمای ما اثر استفان گارنیه

کتاب گربه راهنمای ما

معرفی کتاب گربه راهنمای ما

کتاب گربه راهنمای ما اثری است از استفان گارنیه که با ترجمه مطهره حیدری در انتشاراش شمعدونی به چاپ رسیده است. این کتاب در تلاش است تا راهنمایی برای زندگی آرام و به دور از هرگونه تنش و استرس به مخاطبان هدیه دهد؛ آن هم با الهام گرفتن و الگو برداری کردن از گربه‌ها!

درباره کتاب گربه راهنمای ما

آیا گربه می‌تواند راهنمای خوبی برای زندگی ما باشد؟ به گربه، رفتارش، حرکاتش و نحوه زندگی‌ کردنش دقت کنید. به نظر می‌رسد تنها و تنها دغدغه‌ای که گربه دارد، آسایش و شادکامی خودش است. گویی استعداد ذاتی دارد که برای اینکه هرگز خود را نگران چیزی نکند و زندگی‌اش را بدون هیچ تنشی جلو ببرد. آیا ما می‌توانیم از نحوه زندگی گربه الهام بگیریم؟ 

استفان گارنیه در کتاب گربه راهنمای ما، از ما می‌خواهد تا گربه را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم. اما چگونه؟ نویسنده در هر قدم همراه ما می‌آید و یک فلسفه شخصی را که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، در اختیار ما قرار می‌دهد. این کتاب پر است از نقل قول‌هایی که به ما کمک می‌کند تا زندگی را خود را به سمت آرامش بیشتر ببریم و از تک تک لحظات آن لذت ببریم. درست همانطور که یک گربه از زندگی‌اش لذت می‌برد.

کتاب گربه راهنمای ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

گربه راهنمای ما کتابی است برای تمام کسانی که خودشان را لایق یک زندگی آرام و بدون استرس می‌دانند. 

بخشی از کتاب گربه راهنمای ما

استرس یکی از عوامل مخرب در جامعه ماست. اما چگونه باید با آن مبارزه کنیم؟

در دهه‌های اخیر، روش‌ها و تکنیک‌های تمدد اعصاب پیشرفت بسزایی کرده است. این پیشرفت نشانه چندان خوبی نیست، چرا که نشان می‌دهد در مقایسه با گذشته با فشار روانی بیشتری مواجه هستیم و تعداد این افراد هم هر روز بیشتر می‌شود.

ما بی‌وقفه عصبی و در حالت آماده‌باش برای مرافعه هستیم؛ از سوی دیگر، با بی‌خوابی نیز دست به گریبانیم که سبب تشویش و بدخلقی و نگرانی ما می‌شود. گاهی نیز تمامی این عوامل با تأثیر بر بدن ما به فرسودگی روانی تبدیل خواهد شد تا جایی که در سال‌های اخیر دیگر طاقت تحمل و صبوری در برابر مشکلات را نداریم.

در واقع، ما انسان‌ها همین‌قدر زندگی بدی داریم و گاهی حتی اوضاع بسیار وخیم می‌شود.

چگونه می‌توان این وضعیت کنونی را تغییر داد؟

گربه‌ای را زیر نظر بگیرید: آیا بیشتر اوقات نگران به نظر می‌رسد؟ یا تنها در موقعیت‌هایی نادر؟

او با آرامش و آسودگی نفس می‌کشد، عاقلانه و با عضلاتی آرام ژست می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که انگار هیچ نشانی از ناآرامی و تنش را نمی‌توان در ظاهر و نوع نگاهش پیدا کرد.

آنچه در گربه، استرس می‌نامیم، در واقع مراقبت و هوشیاری است تا مبادا اتفاقی باعث برهم زدن آرامش و سکون روزمره‌اش شود.

او با گوش‌هایی تیز و چشمانی خیره به اطرافش بادقت نگاه می‌کند، انگار منتظر چیزی است اما دلیل نگرانی‌اش چندان روشن نیست. دوباره به همان آرامشی که داشت برمی‌گردد و سرش را برای چند ثانیه به هر چیزی شبیه بالش تکیه می‌دهد. گربه هرگز ماندن در وضعیت استرس‌زا را یاد نگرفته است. وقتی که با خطری روبرو می‌شود، از آن دوری می‌کند. به همین دلیل نیز محیط پیرامونش دوباره رنگ و بوی آرامش به خودمی‌گیرد.

از سوی دیگر نیز او این احساس را به ما انتقال می‌دهد که این وضعیت را رها کرده و از لحاظ فکری کاملاً آسوده خاطر است. انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. شاید این، یکی از نقاط قوت او در دستیابی به آرامش شاهانه‌اش باشد.

با وجود این زندگی متفکرانه، او زندگی کاملاً مشخص و دارای چارچوبی منظم برای خودش تعیین کرده است؛ طوری که هرگونه تغییر جدی در زندگی روزمره‌اش را به‌سختی تحمل می‌کند. به همین دلیل است که به زندگی همراه با راحتی و آسایش تمایل دارد. گربه این گونه خلق شده است که هیچ چیز نباید این آسایش را مختل کند.

بنابراین حالت‌های اضطراب که به‌ندرت در گربه‌ها مشاهده می‌شود، نتیجه تغییرات احتمالی در وضعیت آسوده او است. در نتیجه این موقعیت باید هرچه زودتر برطرف شود؛ چه با دور کردن عوامل مزاحم چه با مقاومت و پافشاری در برابر نخوردن غذای جدید، «هرچند می‌دانم این غذا برای تو ارزان تمام شده است اما با مزاج من خوش نمی‌آید.» گاهی هم با گوشزد کردن به صاحبش که غیبت‌های طولانی و مکرر تو چندان با نیازهایی که به توجه و عشق دارم، جور درنمی‌آید.

برای مراقبت و آرامش درونی خود مثل یک گربه رفتار کنید. منبع استرس خود را پیدا کنید و مشکل را یک بار برای همیشه حل کنید. بی‌وقفه تا انتها بروید و سرانجام برای همیشه رهایش کنید. غصه نخورید، تکرارش نکنید، برای همیشه رهایش کنید و این‌گونه آرامش و خوشنودی دوباره به زندگی‌تان راه می‌یابد.

پدیده دیگری نیز در گربه مشاهده می‌شود و دامپزشکان نیز درباره آن صحبت می‌کنند: اگر گاهی اوقات گربه‌ها مکرر پریشان و مضطرب شوند، صاحب آن‌ها وظیفه دارد شرایط را تغییر بدهد.

گربه‌ها مانند اسفنج‌های ابری هستند که همه‌چیز را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها خوشی‌ها و خندیدن‌ها را جذب می‌کنند اما گاهی به دلیل فشار و سروصدا و فریادها نمی‌توانند مشکلات و مسائل را در آرامش محض خود هضم کنند.

چنانچه احساس شادمانی گربه‌ها نادیده گرفته شود، اگر بتوانند و فرصت داشته باشند، در مواجهه با شرایط غیرقابل‌تحمل بلافاصله محیط را ترک می‌کنند. اما اینجا مقصر کیست؟

او اگر بتواند با ترک کردن آرامش خود را دوباره بازیابد، حتماً محیط را ترک خواهد کرد.

پس شما هم دست به کار شوید!

نظرات کاربران

هدیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

اول از همه این کتاب یک کتاب روانشناسی هستش که منظورش رو با گفتن خصوصیات گربه و مقایسه کردن اون با انسان بیان میکنه که باعث میشه اصلاً کتاب خسته کننده نباشد و از اونجایی که من خودم به شخصه

- بیشتر
Sara
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

یک کتاب تقریبا خوب ،‌نکته مثبت کتاب بیان ساده جزئیات ونکات است ارزش یکبار خواندن دار‌د

SHOKoOoH
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

برای کسانی که اهل خوندن کتاب های موفقیت هستند بسیار کتاب سطحیه

الهه
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

کتابی ساده و دوست‌داشتنی💚🐈

fatemeh.p
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

کتاب جالبی بود اما خب من رو زیاد جذب نکرد و من نیمه کاره رهاش کردم.موضوعش ویژگی ها و خصلت های خوب گربه هاست که انسان میتونه با کسب این خصلت ها، زندگی بهتری داشته باشه.

مرجان غایب دوست
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

من نسخه چاپی رو خوندم اون قدر که الکی تو اینستاگرام برای این کتاب تبلیغ شد. به نظرم زرد بود. چیز خاصی یاد نگرفتم.خیلی هم روند کتاب حوصله سر بر هست.

غزاله
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

خیلی جالب بود من خوشم اومد خیلی چیز ها یاد گرفتم😁🤪

shaz
۱۴۰۲/۱۲/۱۲

حدود ۵۰ درصد کتاب کلیشه‌هایی مثل “خودت رو همونطوری که هستی دوست داشته باش” و این خزعبلاته ولی تیکه‌هایی هست که از افراد دیگه نقل شده و اون‌ها خیلی قشنگه؛ در کل اگر میخواهید بخونیدش، نخونیدش.

مردی که کتاب میخواند
۱۴۰۲/۱۲/۰۶

عالی

zohreh
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

۱۳۲. اگر به تازگی شروع به مطالعه مباحث روانشناسی و توسعه فردی کرده باشید، انتخاب خوبیه. واقعیت به شخصه بخاطر مترجم و تبلیغاتی که ازش شده بود خوندمش اما چیز جدیدی بهم اضافه نکرد. کتاب خیلی خوب شروع میشه اما رفته رفته تمامی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۲)
خود را از نگاه دیگران خلاص کنید و خودتان بمانید!
da☾
«تفاوت سگ و گربه این است که سگ فکر می‌کند انسان‌ها از من مراقبت می‌کنند و به من غذا می‌دهند و آن‌ها حتماً خدا هستند. در حالی که گربه فکر می‌کند که انسان‌ها از من مراقبت می‌کنند، به من غذا می‌دهند، پس بی‌شک من خدا هستم.»
Hessam Shahbazi
«دوستی با یک گربه، سخت و پیچیده است، او فلسفه‌ای احمقانه برای خودش دارد، موجودی منظم، آرام، مقید به عادت‌هایش است که دوستدار نظم و پاکیزگی است و نسبت به احساساتش بی‌اعتنا نیست. او دقیقاً می‌خواهد دوست شما باشد نه برده‌تان، البته به شرطی که شایستگی‌اش را داشته باشید.»
Hessam Shahbazi
گربه نزاع نمی‌کند چون می‌داند در یک جنگ هر دو طرف آسیب خواهند دید. یک جنگ، دو بازنده دارد و گربه مدت‌هاست که این را می‌داند.
little editor
خود را از نگاه دیگران خلاص کنید و خودتان بمانید!
Hessam Shahbazi
اصلاً در این دنیا چه کسی می‌تواند فردی را که حتی خودش را هم دوست ندارد، دوست بدارد؟
Elham
می‌خواهید مثل یک گربه زندگی کنید؟ پس آزاد باشید! مانند باد! و تنها کاری را انجام دهید که خودتان انتخاب کرده‌اید!
da☾
«هر کس که گربه‌ای دارد، حتی برای مدتی کوتاه، این را خوب می‌داند که گربه‌ها نمادی برای صبر بی‌پایان در برابر محدودیت‌های عاطفی انسان هستند.»
Hessam Shahbazi
«از بین تمامی حیوانات، تنها گربه است که به زندگیِ متفکرانه دست می‌یابد.»
Hessam Shahbazi
کنجکاو باشید! کنجکاو نسبت به همه چیز! زندگی بهتر از این وجود ندارد! خود را شگفت‌زده کنید!
Hessam Shahbazi

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان