دانلود رایگان کتاب حلیة المتقین م‍ح‍م‍د‌ب‍اق‍رب‍ن‌ م‍ح‍م‍دت‍ق‍ی‌ مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حلیة المتقین اثر م‍ح‍م‍د‌ب‍اق‍رب‍ن‌ م‍ح‍م‍دت‍ق‍ی‌ مجلسی

کتاب حلیة المتقین

معرفی کتاب حلیة المتقین

علامه مجلسی(۱۱۱۱-۱۰۳۷ ق) روحانی و عالم دینی است. در بخشی از کتاب به نام «فراگیری احکام تجارت و اهمّیت آن» می‌خوانیم: «۱. در حدیث است که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بر فراز منبر می‌فرمود: «ای تاجران، اوّل مسائل و احکام شرعی تجارت را فرا گیرید بعد مشغول تجارت شوید». حضرت این جمله را سه بار تکرار کرد. سپس فرمود: «به خدا سوگند، ربا در این امّت از جای پای مورچه بر روی سنگ سخت پنهان‌تر است. و قسم دروغ نخورید، به درستی که تاجر فاجر است و فاجر در جهنّم، مگر کسی که حق بگیرد و حق بدهد». ۲. در روایتی دیگر فرمود: «جز کسانی که مسائل خرید و فروش را می‌دانند در بازار ننشینند، (زیرا) هر کس بدون اطّلاع از مسائل شرعی تجارت کند در ربا فرو می‌رود». ۳. در حدیثی معتبر می‌خوانیم که حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: «خطرناک‌ترین نقطه زمین بازار است. آنجا میدان شیاطین است. شیطان هر روز صبح پرچم خود را در بازار می‌زند و بر صندلی خود می‌نشیند و فرزندان خود را در آن پخش می‌کند، تا یکی را فریب دهند که از ترازو بکاهد و دیگری کیل و پیمانه را کم کند، و دیگری ذرع را بدزدد و دیگری رأس المال و سرمایه را دروغ بگوید. سپس خطاب به فرزندانش می‌گوید: شما که پدرتان زنده است وظیفه دارید کسانی را که پدرشان (حضرت آدم) مرده است، رها نکنید و فریب دهید؛ بنابراین، شیطان با اوّل کسی که وارد بازار می‌شود وارد و با آخرین نفر خارج می‌‌شود. و بهترین نقطه روی زمین نزد خدا مساجد است. و محبوب‌ترین مردم نزد خدا کسی است که زودتر به مسجد رفته و دیرتر بیرون آید».

نظرات کاربران

فرزانه
۱۳۹۶/۰۹/۱۶

تو قسمت توضیح کتاب آدم فکر میکنه یه کتاب فقهیه اما این کتاب،کتاب سبک زندگیه. حتی اگه کسی اعتقاد به دین هم نداشته باشه باز به دردش میخوره.

Hadith
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

کتاب جامع و کاملی است برای دوست داران اهل بیت که خواهان کمال و پیروی از آن بزرگواران هستند... در همه مسایل اعم از پوشش، خوردن، آداب معاشرت و... مطابق با احادیث پیامبر و امامان رهنمودهایی است برای خردمندان... با تشکر از

- بیشتر
SONA
۱۳۹۹/۰۷/۰۶

عالی. عالی. عالی. البته من نسخه چاپیشو یه بار خوندم. واقعا آدم عاشقش میشه. سپاسگزارم از طاقچه عزیز بخاطر کتابهای خوبش...

Z Pourmandi
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

کتاب مجموعه احادیث موضوعی در باب مسائل روزمره زندگی است. اگر دوست دارید زندگی خود را با سخنان اهل بیت علیهم السلام تنظیم کنید، این کتاب را مطالعه کنید. من به شخصه از خواندن کتاب لذت بردم و بعد از خواندن آن

- بیشتر
hajynayeb
۱۳۹۷/۰۸/۳۰

واقعا که عالی.مخصوصا با این ترجمه ی خوب .

Asal Hoseini
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

سلام کتاب خوبیه مطالبش عالیه.

چارلزدیکنز
۱۳۹۸/۰۳/۰۸

عالی بود

*رمضانی*
۱۳۹۷/۰۵/۰۳

عالی عالی📚📗📕📒

Alimolaie71
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

کتاب در همه زمینه های زندگی مطالب عالی داره، حتما توصیه میکنم ازش استفاده کنید.

ثنا
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

عالی،ممنونم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۲)
از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: «خواب بامداد (نزدیک طلوع آفتاب) شوم است و روزی را منع و رنگ را زرد و چهره را زشت می‌کند و این خواب شومی است. به درستی که خداوند متعال روزی بندگان را بین طلوع صبح تا طلوع آفتاب قسمت می‌کند، پس مبادا که در این زمان بخوابید».
«درود وسلام خداوند بر حسین علیه السلام وخاندان ویارانش ولعنت خداوند بر کشندگان حسین علیه السلام ودشمنانش»
ساره🌿
از امام باقر علیه السلام روایت شده است که فرمود: «هرگاه به عروسی دعوت شدید دیر بروید، زیرا شما را به یاد دنیا می‌اندازد. و چون به تشییع جنازه دعوتتان کردند زودتر بروید که شما را به یاد آخرت می‌اندازد».
سادات
روزی امام موسی بن جعفر علیه السلام مرا فراخواند تا در خدمتش غذا بخورم. حلوای فراوانی آورده بودند. گفتم: چقدر حلوا! حضرت فرمود: «ما و شیعیان ما از شیرینی آفریده شده‌ایم، لذا حلوا را دوست داریم»
🍃🌷🍃
دستورهای طبّی نه‌گانه در کتاب فقه الرّضا علیه السلام دستورهای نُه‌گانه طبّی به این شرح سفارش شده است: ۱. امساک برترین داروهاست و معده خانه دردها و استفاده از غذاهای خوبی را که عادت داری ترک نکن. ۲. تا زمانی که بدنت تحمّل دارد از مصرف دارو خودداری کن. ۳. هر زمان گرسنه شدی غذا بخور و هر وقت تشنه شدی آب بنوش و هرگاه نیاز به دستشویی داشتی دستشویی برو و تا ضرورتی نباشد (با همسرت) آمیزش مکن و هر زمان نیاز به خواب داشتی بخواب؛ اگر به این دستورها عمل کنی همواره بدنت سالم خواهد بود.
کاربر ۲۷۷۲۸۵۵
دنیا مانند ماری است که خطّ و خال نیکو دارد و کودک نادان، فریب آن را می‌خورد در حالی که در درونش زهر کشنده‌ای است
سید علی موسوی
در حدیثی معتبر آمده است که بشیر دهان می‌گوید: از امام باقر علیه السلام پرسیدم چه نگینی بر انگشترم بنشانم؟ فرمود: «چرا از عقیق سرخ و زرد و سفید غافلی؟ اینها سه کوه هستند در بهشت؛ عقیق سرخ نام کوهی است که مُشرف بر خانه رسول صلی الله علیه و آله است. کوه عقیق زرد مُشرف بر خانه فاطمه زهرا علیه السلام و عقیق سفید مُشرف بر خانه حضرت علی علیه السلام است و همه اینها یک خانه است. و از زیر هر کوهی نهری جاری است که آب آن از برف سردتر و از شیر سفیدتر است و هر سه نهر از کوثر سرچشمه می‌گیرد و به یک جا می‌ریزد. و جز آل محمّد و شیعیانش از این نهرها نمی‌نوشند. این سه کوه (همواره) تسبیح و تقدیس و تمجید پروردگار کرده و برای محبّان آل محمّد آمرزش می‌طلبند. پس هر کس از شیعیان آل محمّد یکی از این عقیق‌ها را در دست داشته باشد، جز نیکی و وسعت روزی و سلامتی از بلاها و امان از شرّ پادشاهان و هر آنچه انسان از آن بیم دارد، به او نرسد».
salar.asadyar
وعده‌های غذایی ۱. در روایتی معتبر آمده است که کسی از درد سوءِ هاضمه به سبب پر بودن معده به امام صادق علیه السلام شکایت کرد. حضرت فرمود: «صبح و شام غذا بخور و در میان آنها چیز دیگری نخور، زیرا خداوند دو جهان در وصف غذای بهشتیان می‌فرماید: (وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکرَةً وَعَشِیا): و هر صبح و شام، روزی آنان در بهشت مقرّر است. »
«خداوند متعال زینت و اظهار و ابراز نعمت را دوست دارد و از ترک زینت و اظهار فقر و بدحالی بیزار است. دوست دارد آثار نعمت را در بنده‌اش ببیند. (مثل اینکه) لباس خود را خوشبو سازد، از منزلش به خوبی نگهداری کند، خانه‌اش را جاروب کرده، آن را تمیز نگاه دارد و حتّی روشن کردن خانه پیش از غروب آفتاب، فقر را زایل می‌کند و بر روزی می‌افزاید».
دلتنگِ ماه
در حدیثی از امام صادق علیه السلام می‌خوانیم که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «هر کس دوست دارد آخر شب از خواب برخیزد، هنگامی که به رختخواب رفت بگوید: اَللّهُمَّ لا تُؤْمِنّی مَکرَکَ وَلا تُنْسِنی ذِکرَکَ وَلا تَجْعَلْنی مِنَ الْغافِلینَ، اَقُومُ ساعَةَ کذا وَکذا» (وبه جای کذا و کذا ساعت مورد نظر را بگوید) چنانچه این دعا را بخواند، خداوند به فرشته‌ای مأموریت می‌دهد که در ساعت مورد نظر او را بیدار کند».

حجم

۷۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲۰ صفحه

حجم

۷۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲۰ صفحه

قیمت:
رایگان