دانلود و خرید کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی مصطفی سرمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی اثر مصطفی سرمدی

کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی

معرفی کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی

اصطلاحات بین المللی گمرکی نوشته مصطفی سرمدی و رضا بنایی یکی از کتاب‌های تخصصی شرکت چاپ و نشر بازرگانی است این شرکت، بزرگترین مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب‌های بازرگانی، اقتصاد و مدیریت به ­صورت کاربردی و دانشگاهی است و بیش از بیست سال از فعالیتش می‌گذرد. این ناشر تاکنون بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون اقتصاد، مدیریت و بازرگانی داخلی و خارجی منتشر کرده است.

 درباره کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی

گمرک در جهان بنابه تعریف سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، و اذعان سازمان جهانی گمرک ، از اهم ابزار بازرگانی خارجی است به طوری كه كارایی تجارت را در گرو كارآیی آن دانسته‌اند. در قوانین گمركی كشورها كه عموماً مجری مقررات هستند، رویه‌های گمركی به صورت واحد از لحاظ شناخت و تعریف رویه‌ها و تشریفات گمركی بیان شده‌اند، به طوری كه در رویه‌هایی مثل واردات موقت و تقسیمات آن، اطلاعاتی كه به گمرك داده می‌شود، تعلق حقوق ورودی یا معافیت‌ از این حقوق، فرم‌ها و اسنادی كه برای انجام این رویه‌ها در گمرك معمول است تفاوتی نمی‌كند كه در كدام كشور اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است كه سازمان جهانی گمرک به موجب كنوانسیون تجدید نظر شده كیوتو، چارچوب واحد و مشتركی را برای هریک از رویه‌های ورود قطعی، موقت، ترانزیت، صادرات و نظایر اینها ارایه می‌دهد، به‌طوری كه اشخاص مختلف می‌توانند از پیش به روش واحد، رفتار واحد، و فرایند یكسانی كه برای هررویه گمركی در هر یك از كشورها اتفاق می‌افتد آگاهی یابند.

علاوه بر این، سازمان جهانی گمرک طی سال‌های متمادی كه از تأسیس آن گذشته به مرور واژه‌هایی را كه به كار برده می‌شوند، برای جلوگیری از تعابیر متفاوت آن‌ها در كشورهای مختلف به طور مشخص كه مورد پذیرش جهانی است، تعریف كرده و برای اطلاع كشورهای عضو و غیرعضو انتشار می‌دهد.

اهمیت این واژه‌ها در كاربرد مشترک آن توسط كشور به حدی است كه این سازمان توصیه كرده است این واژه‌ها در قوانین ملی، گنجانده شود.

ماده ۱ قانون گمرک ایران مصوب خرداد ۱۳۵۰ و همچنین ماده ۱ قانون جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوب آبان ۱۳۹۰، به این مهم پرداخته است و در ضمن گمرک ایران را ملزم به ترجمه و انتشار این واژه‌ها برای اطلاع عامه نموده است.

 نویسند‌گان از سال ۱۳۷۴ کار برگرداندن واژه‌نامه به فارسی را آغاز نمودند که در كتاب آشنایی با مقررات گمركی و ترخیص كالا چاپ و منتشر شد. کتاب حاضر اصلاح شده و به روز شده کتاب قبلی است که براساس نسخه ۲۰۱۳ ارائه شده توسط سازمان واژه‌نامه‌سازان جهانی گمرک، واژه‌هایی به آن اضافه شده و واژه‌هایی نیز تغییر نموده است.

خواندن کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دست‌اندرکاران امور گمرکی و دانشجویان این رشته در دانشگاه‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب اصطلاحات بین المللی گمرکی

تقلب تجاری

ارتکاب هر گونه تخلف مغایر با مقررات قانونی یا آئین‌نامه‌ای که گمرک مسئول اعمال آن است، به‌منظور:

ـ طفره یا سعی بر طفره رفتن از پرداخت حقوق یا عوارض یا مالیات‌ها در جابه‌جایی کالاهای تجاری؛ و/یا 

- طفره یا سعی بر طفره رفتن از هر گونه ممنوعیت‌ یا محدودیت‌های قابل اعمال نسبت به کالاهای تجاری، و/ یا

ـ دریافت یا سعی در دریافت هرگونه بازپرداخت‌، یارانه یا سایر پرداخت‌های نقدی که استحقاق واقعی نداشته باشد؛ و/یا

ـ گرفتن یا سعی بر گرفتن امتیازات تجاری غیرقانونی که به اصول و رویه‌های رقابت مشروع تجاری لطمه می‌زند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۷۱,۵۰۰
۶۴,۳۵۰
۱۰%
تومان