دانلود و خرید کتاب سیری در کودکی آلن دوباتن ترجمه حسین فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیری در کودکی

کتاب سیری در کودکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی آلن دوباتن، فیلسوف زندگی است. این اثر کند و کاوی در آسیب‌های دوران کودکی و نمود آن‌ها در بزرگسالی است.

درباره کتاب سیری در کودکی

شخصیت امروزِ ما در بزرگسالی تا حدّ بسیار زیادی متأثر از رویدادهایی است که تا قبل از پانزده‌سالگی‌مان رخ داده است. نوع نگاه ما به عشق و نحوه‌ رفتار ما در روابط عاطفی، نوع آدم‌هایی که برای‌مان جذاب به نظر می‌رسند، درک ما از موفقیت و رویکردمان به کار جملگی تحت تأثیر رویدادهایی است که در دوران کودکی برایمان اتفاق افتاده است.

ما مجبور نیستیم زندانی گذشته‌ خود بمانیم. اما برای رهایی از قید و بندهای پیشینه‌ خود نخست باید از وجود آن‌ها و ماهیّت آن‌ها کاملاً آگاه شویم. در این کتاب با مفهوم رشد شخصیت، مفهوم میراث عاطفی، شکل‌گیری برداشت شخص از خوب یا بد بودن، و تأثیر کیفیت روابط عاطفی والدین بر ما در انتخاب یار / همسر برای خود آشنا می‌شویم. در هر مبحث، پس از ریشه‌یابی موضوع، راهکارهای واقع‌بینانه برای رفع مشکل پیشنهاد می‌شود.

خواندن کتاب سیری در کودکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسیو فلسفه و زندگی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب سیری در کودکی

یکی از دارایی‌های خاص نجیب‌زادگان اروپایی تا قرن‌ها روایت مفصل شجرهٔ خانوادگی‌شان بود، که دودمان آن‌ها را طی نسل‌ها نشان می‌داد. قصد آن‌ها این بود که شخصی که در پایین این درخت نشسته خود را محصول و وارث همهٔ پیشینیان خود بداند.

شاید دغدغهٔ عجیبی به نظر برسد، که کاملاً به دوران گذشته مربوط می‌شود و فقط معدود خانواده‌های بزرگ و باستانی به آن علاقه دارند. ولی فکر ایجاد چنین درختی از دغدغه‌ای همگانی و، در عین حال، بسیار مرتبط نشئت گرفته است: همهٔ ما وارثان احساسات خاص هستیم؛ این احساسات تا حدّ بسیاری برای ما ناشناخته است، و بر رفتار روزانه‌مان ـ معمولاً در جهات منفی یا پیچیده ـ تأثیر می‌گذارند. ما باید جزئیات میراث عاطفی‌مان را بفهمیم تا مبادا زندگی خود و دیگران را با پیروی کورکورانه از آن تباه کنیم.

بخش اعظم میراث عاطفی‌مان مانع رضایت و سعادت ماست، چون منطق آن ریشه در زمان حال ندارد؛ این میراث شامل تکرار رفتار و انتظاراتی است که در کودکی شکل گرفته و آموخته شده، و هنوز در بزرگسالی نیز فکر می‌کنیم آن آموخته‌ها بهترین راه برای مواجهه با موقعیت‌های دشوار است. متأسفانه، به نظر می‌رسد که بخشی از ذهن ما متوجّه نشده که شرایط خارجی‌مان عوض شده؛ و همچنان اصرار دارد که همان رفتارهای دفاعی قدیمی‌مان را بروز دهیم، حتا در رویارویی با افراد یا در لحظاتی که سزاوار نمی‌دانیم. جدول زیر بعضی از رفتارها و احساساتی را که ممکن است به ارث برده باشیم و تأثیر احتمالی آن‌ها بر زندگی ما در بزرگسالی را نشان می‌دهد.

البته این فقط آغاز راه است. واژه‌نامهٔ اختلالات دوران کودکی تقریباً جلد پایان ندارد. ما مسئولیم این احساسات حاکی از روان‌رنجوری را شناسایی کنیم تا از انتقال آن به نسل بعدی جلوگیری کنیم.

چالش‌های برخاسته از دوران کودکی

تمایل شخص به افراد کژرفتار

به لحاظ نظری، امروزه، ما آزادیم که هر کسی را دوست داشته باشیم. ما خود را از قید و بند رسم و رسوم اجتماعی، خویشاوندان سلطه‌جویی که می‌خواستند برای‌مان همسر پیدا کنند، و از اوامر سنّت رها کرده‌ایم. ولی، در واقعیت انتخاب‌های ما بسیار محدودتر از آن است که تصور می‌کنیم. بعضی از محدودیت‌ها در انتخاب دوست و جذب شدن به دیگران ریشه در دوران کودکی دارد. پیشینهٔ روانی ما قویاً بر ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود به سنخ خاصی از افراد جذب شویم و از بقیه دوری کنیم.

ما در مسیری حرکت می‌کنیم که در کودکی شکل گرفته است. به دنبال کسی هستیم که از جنبه‌های مختلف احساسات آشنای دوران کودکی را برای‌مان بازسازی کند. متأسفانه، عشقی که ما در دوران کودکی احساس کرده‌ایم احتمالاً سرشار از سخاوت، محبّت، و مهربانی نبوده است. این عشق جنبه‌هایی دردناکی برای ما داشته است: احساسی دال بر این که به اندازهٔ کافی خوب نیستیم؛ عشق به پدر یا مادری که زودرنج یا افسرده بوده است؛ این احساس که نباید پیش عزیزانمان در ابراز خود آزاد باشیم... .

این شرایط ممکن است ما را طوری بار بیاورد که در بزرگسالی در جستجوی کسی باشیم که پیش از هر چیز برای‌مان آشنا باشد.

این تفاوت هرچند ظریف، اما بسیار تأثیرگذار است

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

معنای زندگی
آلن دوباتن
دل شکستگی
آلن دوباتن
دل شکستگی
آلن دوباتن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش
آلیس میلر
چگونه کارآمد فکر کنیم
آلن دوباتن
دعواهای زن و شوهری
آلن دوباتن
بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم
آلن دوباتن
از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن
استیون سی هیز
ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی
مارشال بی. روزنبرگ
تاب آوری در سیلی واقعیت
راس هریس
مشاجرات
آلن دوباتن
انعطاف پذیری هیجانی
سوزان دیوید
شجاعت مطلوب نبودن
ایچیرو کیشیمی
افکار مالیخولیایی در ما
آلن دوباتن
مادری که کم داشتم
جاسمین لی کوری
افسانه عادی بودن
گبور مته
گرسنگی
رکسان گی
انسان و انتخاب دشوار
علی صاحبی
از عشق گفتن
ناتاشا لان
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
هنر دختربودن! فقط دخترها بخوانند
راضیه کیماسی
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
مادر خوب و مادر بد
نهاله مشتاق
جنگل رنگین کمانی
پریناز رستمی
پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا ۳ سالگی
فرهنگ هلاکویی
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
والدین سمی
سوزان فوروارد
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
کودک خود را بهتر بشناسیم
سیما ملکیان
والدین سمی
سوزان فوروارد
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟
اسپنسر جانسون

نظرات کاربران

minerva
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

متن و ترجمه عالی این کتاب توضیح میده خیلی از رفتار های ناخوداگاه ما ریشه در نتایجی دارن که در کودکی از بازخورد های والدینمون گرفتیم ک بیشترشون هم سوء تفاهم بوده و همین سوء تفاهم ها همچنان دارن اعمال و احساسات

- بیشتر
کاربر 1141362
۱۴۰۰/۰۹/۰۷

جز کتابهایی که باید چندبارخوند… یه نقشه میده دستت تا بری خودت رو پیدا کنی و پسش بگیری

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

طبق معمول، کار نویسنده عالی، کار مترجم هم عالی. ممنون از چاپ این کتاب. این کتاب توسط انتشارات دیگری هم چاپ شده.

SHOKoOoH
۱۴۰۱/۰۶/۰۸

کتاب خیلی خوبی بود مطالبی که گفته شده رو توی خودتون یا اطرافیان تون اگر دقت کنید می بینید 👌🏻

نیلوفر معتبر
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

چند وقت بود که یه سوال ذهنم رو درگیر کرده بود: من که میدونم ریشه فلان مشکلم، چیه و به کجا بر می‌گرده، چرا نمی‌تونم حلش کنم؟ چون من فقط از دید منطقی بهش نگاه می‌کردم و عاطفه‌ای که تو اون

- بیشتر
نَعنا🌿
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

این کتاب بسیاری از نقاط سیاه دوران کودکی رو روشن و شفاف میکنه و انسان رو کمی به خودشناسی میرسونه. حجم کمی داره ولی خوب و کاربردیه، همراه با ترجمه روان.

اسماعیل
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

سلام به نظرم کتاب باارزشی بود به این دلیل که نکات مهمی در مورد دوران کودکی و تاثیرات آن در بزرگسالی داشت. پیشنهاد می کنم مطالعه کنید.

کاربر ۵۶۵۲۳۳۵
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

عالی بود. این کتاب که از مجموعه کتابهای زندگی است به همراه دیگر نوشته های الن دوباتن بسیار آموزنده و مفید هستند

Fionah
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

این کتاب مربوط به حوزه‌ی موردعلاقه‌ی من بود و از نکاتی که در آن وجود داشت لذت بردم و آگاه شدم. این آگاهی بسیار سطحی بود و صرفن توضیح کوتاهی از مشکلات امروز، که ریشه در کودکی‌مان دارد و برای

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۳)
یک شخص مناسب را صرفاً به این دلیل که به عقده‌های ذهنی ما در خصوص عشق توجّه نمی‌کند رد کنیم. مثلاً در توصیف یک فرد می‌گوییم «جذاب نیست» یا «حوصله‌سربر» است، در صورتی که منظور واقعی‌مان این است که: او نمی‌تواند من را همانطوری که سابقاً نیازمند رنج بودم زجر بدهد تا در اثر آن عشق را حس کنم.
احسان رضاپور
آن‌هایی که بیشتر به آرامش نیاز دارند اغلب نمی‌دانند چه چیزی کم دارند.
ساقی اسماعیلی
ما منتظر تحسین کسانی که از کیفیت کار ما خبر دارند می‌مانیم، با این‌که به‌واقع چنین کسانی وجود ندارند.
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
این‌که ما گذشته را فراموش کرده‌ایم فقط از روی تنبلی نیست. در اصل، ما می‌توانیم مکرر به فضاهای عاطفی که قبلاً در آن‌ها بوده‌ایم وارد شویم. این‌که ما خاطرات را کنار می‌گذاریم و عمداً کمتر به سرگذشتمان می‌اندیشیم دلایل عمیق‌تری دارد. ما از خودمان فاصله می‌گیریم، چون از این نگرانیم که بخش اعظم آنچه که می‌توانیم کشف کنیم عذاب‌آور باشد. شاید کشف کنیم که در گذشته عمیقاً از افرادی خاص خشمگین و متنفر بوده‌ایم، در حالی که قرار بوده فقط دوستشان داشته باشیم. شاید کشف کنیم چقدر بهانه وجود داشته است که در رابطه با خطاها و قضاوت‌های غلطِ بسیارمان احساس بی‌کفایتی کنیم و خود را مقصر بدانیم. ممکن است متوجّه شویم چقدر در روابط و مشاغلمان مصالحه کرده‌ایم و نیاز به تغییر در آن‌ها وجود داشته است.
samane.k
مشخصهٔ اصلی پدر یا مادر خوب این است که فرزندش علاقه‌ای ندارد انبوهی از غریبه‌ها او را دوست داشته باشند.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
ما باید نسبت به قطعات گمشدهٔ روانمان حساس و عمیقاً همدل باشیم. به خاطر تسلّی‌ندیدن در گذشته است که زندگی برای ما دشوارتر از آن است که باید باشد؛ که عدم‌پذیرش و طرد شدن بسیار تلخ است، رسانه‌های اجتماعی وحشتناک‌اند، تأیید دیگران برای‌مان حکم مرگ و زندگی دارد، تحمل مواجهه با ابهامات را نداریم، خود را سزاوار استراحت نمی‌بینیم، تعطیلات نگرانمان می‌کند، اگر کسی نوازشمان کند تعجب می‌کنیم ــ شب و روز می‌میریم و زنده می‌شویم و این روزگارمان را سیاه کرده است.
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
جای تعجب نیست که اغلب فرزندان افاده‌ای‌ها در مدرسه و دانشگاه بسیار خوب درس می‌خوانند. و بعد، در بازار کار نیز بسیار خوب عمل می‌کنند. این عقیده که شخص مستحق زنده ماندن نیست مگر این‌که معیارهای موفقیت جهانی را کسب کند، روی بهره‌ور بودن فرد تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد.
me
ما به عنوان یک انسان، با هر نقصی، حق حیات داریم.
هانا
لازم نیست خیلی‌ها ما را دوست داشته باشند، یک نفر کافی است.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
رفته‌رفته معلوم می‌شود که آیندهٔ طلایی هرگز محقق نخواهد شد، ولی پاداشی بزرگ‌تر در پیش است: احساس آزادی از انتظاراتی که هیچ‌وقت ربطی به واقعیت نداشته است. کودک طلایی رها می‌شود و به حقیقتی بسیار مهم می‌رسد: نیاز نیست زندگی طلایی باشد تا ارزشمند باشد؛ می‌توانیم در قالب فلزات کم‌بهاتر، مثلاً قالب‌های مسی یا آهنی ـ به جای طلایی ـ زندگی کنیم، و باز هم محبّت ببینیم و عزیزمان بدارند. و هر چند این موفقیت ربطی به انتظارات اولیه‌ای که برعهده فرد گذاشته می‌شود ندارد، به‌واقع به دستاوردی استثنایی بدل می‌شود.
me

حجم

۱۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان