دانلود و خرید کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002 سازمان بین‌المللی استاندارد ترجمه امیر عطاردیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002 اثر سازمان بین‌المللی استاندارد

کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002

معرفی کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002

کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002 را سازمان بین‌المللی استاندارد منتشر کرده است. کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002 با ترجمه امیر عطاردیان برای فعالان اقتصادی ایران منتشر شده است.

درباره کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002

سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) یک فدراسیون جهانی متشکل از نهادهای استاندارد ملی (نهادهای عضو سازمان بین المللی استانداردسازی) است. سازمان مذکور وظیفه تهیه استانداردهای بین‌المللی را برعهده دارد که معمولاً از طریق کمیته‌های فنی آن انجام می‌شود. هر عضو علاقه‌مند به موضوعی که کمیته فنی برای آن تشکیل شده است، حق دارد در آن کمیته نمایندگی داشته باشد. همچنین سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و غیردولتی در ارتباط با سازمان بین‌المللی استانداردسازی، در فرایند و کارهای این سازمان شرکت می‌کنند. در کلیه موارد، فرایندهای استانداردسازی الکتروتکنیک با کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) ارتباط و همکاری نزدیکی دارند. 

توانایی یک سازمان برای نوآوری، یک عامل اصلی برای رشد پایدار، دوام اقتصادی، افزایش رفاه و توسعه جامعه به شمار می‌رود این کتاب اطلاعات جامعی درباره استاندارد بین المللی ایزو 56002 در اختیار فعالان حوزه نوآوری و اختراع قرار می‌دهد تا بتوانند در جامعه جهانی فعالیت کنند.

خواندن کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تجارت و نوآوری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب استاندارد بین المللی ایزو 56002

رویکرد سیستمی

این اصول را می‌توان یک مجموعه باز در نظر گرفت که می‌توانند در سازمان ادغام و سازگار شوند. 

سیستم مدیریت نوآوری

سیستم مدیریت نوآوری، مجموعه‌ای از عناصر متقابل و بهم وابسته است که هدف آنها تحقق ارزش‌هاست. این سیستم یک چارچوب مشترک برای توسعه و استقرار قابلیت‌های نوآوری، ارزیابی عملکرد و دستیابی به نتایج مورد نظر است. عناصر را می‌توان به‌تدریج برای پیاده‌سازی سیستم با توجه به شرایط و وضعیت‌های خاص سازمان پذیرفت. وقتی کلیه عناصر سیستم مدیریت نوآوری توسط سازمان پذیرفته شود، می‌توان منافع کامل را به دست آورد. در نهایت، اجرای مؤثر سیستم مدیریت نوآوری به تعهد مدیریت و توانایی آنان در ارتقای قابلیت‌های نوآوری و فرهنگ حمایت از فعالیت‌های نوآوری وابسته است.

چرخه برنامه‌ریزی، انجام دادن، بررسی کردن و اقدام

چرخه برنامه‌ریزی، انجام دادن، بررسی کردن و اقدام که به اختصار PDCA نامیده می‌شود، بهبود مداوم سیستم مدیریت نوآوری را امکان‌پذیر می‌سازد تا اطمینان حاصل شود که آیا ابتکارات و فرایندهای نوآوری به اندازه کافی پشتیبانی، تأمین منابع و مدیریت می‌شوند و فرصت‌ها و خطرات توسط سازمان شناسایی و برطرف می‌شوند یا نه. چرخه PDCA این قابلیت را دارد که در کل سیستم مدیریت نوآوری یا اجزای آن اعمال شود.

شکل (۱) نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بندهای ۴ تا ۱۰ را در رابطه با چرخه ‌PDCA گروه‌بندی کرد. این چرخه توسط بستر سازمان (بند ۴) و رهبری آن (بند ۵) اطلاع‌رسانی شده و هدایت می‌شود.

این چرخه را می‌توان به طور خلاصه به شرح زیر تشریح کرد:

الف) برنامه‌ریزی: تعیین اهداف و اقدامات لازم برای شناخت فرصت‌ها و رفع تهدیدات و خطرات (بند ۶)

ب) انجام دادن: اجرای کارهایی که برای حمایت و عملیات برنامه‌ریزی شده است (بندهای ۷ و ۸)

پ) بررسی کردن: کنترل و بررسی عملکرد تا در هر جایی که قابل اعمال باشد در برابر اهداف اندازه‌گیری شود (بند ۹)

ت) اقدام: انجام هرگونه اقدامی برای بهبود مستمر عملکرد سیستم مدیریت نوآوری (بند ۱۰)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۳۰۰
تومان