دانلود و خرید کتاب روستای هدف گردشگری زول نجیب الله رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روستای هدف گردشگری زول اثر نجیب الله رجبی

کتاب روستای هدف گردشگری زول

معرفی کتاب روستای هدف گردشگری زول

کتاب روستای هدف گردشگری زول نوشته نجیب‌الله رجبی است که با همکاری شورای اسلامی زول نوشته شده است. این کتاب به معرفی منطقه جغرافیایی زول می‌پردازد.

درباره کتاب روستای هدف گردشگری زول

در جامعه امروز بدون اطلاعات از محیط نمیتوان مدیریت کرد و بدون توجه به گذشته آیندهای در خور شأن جامعه بنا نمود. بنابراین نگرش جامع به فرهنگ، ارزشها، هنجارها و تاریخ گذشتگان میتواند برای ساختار جامعه آینده مورد بهره برداری قرارگیرد.

چون مطالعه و بررسی روستای زول برای نویسنده از جنبههای مختلف دارای اهمیت بود و پرداختن به همه امور در حالی که منابع مکتوبی وجود نداشت، کاری طاقت فرسا و دشوار داشت، او ساعتها پای صحبت معمران نشسته است تا مطالب به رشته تحریر درآید، لذا مدتها طول کشید تا این کتاب در ۲۲۴ صفحه و ۱۳ فصل به پایان رسید.

در نگاهی اجمالی به کتاب، فصل اول به معرفی اوضاع جغرافیایی میپردازد، فصل دوم تاریخ زول را به گواه آثارباستانی و اولادهای آن معرفی میکند. فصل سوم جاذبههای گردشگری و صنایع دستی روستا به تفصیل بیان می شود. فصل چهارم از مکتب خانههای قدیم، آموزش و پرورش، وقف، پوشاک سنتی و گویش مادری می گوید. فصل پنجم دانش بومی مردم را درگذشته معرفی میکند. فصل ششم باورها و اعتقادات عامیانه مردم را ارائه میدهد. فصل هفتم به توانمندیهای کشاورزی و دامداری پرداخته است. فصل هشتم به سالهای دفاع مقدس میپردازد. فصل نهم از ورزش و بازی های محلی میگوید. فصل دهم مسکن و حوادث طبیعی را به تفصیل بیان مینماید. فصل یازدهم و دوازدهم آیین ها و مراسم مردم رادر گذشته و حال معرفی می کند و فصل سیزدهم مدیریت روستا را قبل و بعد از انقلاب اسلامی معرفی می‌کند.

خواندن کتاب روستای هدف گردشگری زول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب روستای هدف گردشگری زول

تاریخ زول بخشی از هویت آن را نشان می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا از تجارب گذشتگان سودجسته و از دلایل رشد و توسعه و خطراتی که آن را تهدید می‌کند، آگاه شویم. تاریخ زول کمتر مورد توجه مورخان و پژوهشگران قرارگرفته و سالخوردگان هم که سینه‌هاشان تاریخ شفاهی روستا بود، اطلاعات آنها در خاک دفن شد و آنها که در کهولت بسر می‌برند، خیلی چیزها را فراموش کرده¬اند.

۲-۱ .ریشه یابی نام زول

در ریشه‌یابی نام زول این نظرات مطرح است:

* زول نام گیاهی از تیره چتریان باتیغ‌های بلند می‌باشد که ریشه آن خواص درمانی داشته و عرق آن برای درمان کاهش پلاکت خون مؤثر بوده و گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد.

* لغت نامه دهخدا، زول به معنای حصه، رسد، قسمت و بهره می‌باشد.

* فرهنگ‌های رشیدی، برهان وآنندراج، زول صمغی است که آن را کتیرا گویند.

* زول نام مرکز ولایت اورایژسل هلند، نام منطقه مسکونی در اتریش و شهری در شرق ایالت تورینگن آلمان است.

*برخی مطلعین محلی، نام زول را برگرفته از زوال خورشید می‌دانند، چون موقعیت آن بردامنه کوه به گونه ای می باشد که خورشید زود غروب می‌کند.

*بعضی معمران معتقدند، چون این روستا در سایه‌ی کوه قرارگرفته به زول نام گذاری شده و این نام برعکس پهنایی می‌باشد که در پهنه‌ی دشت واقع است.

*برخی نیز براین باورند که چون این روستا نسبت به قاین مرتفع و زبر یا بالاست، بدین نام اشتهار یافته است.

* از موارد فوق این ایده به واقعیت نزدیک‌تر است که نام زول از ذیل، زیر و سایه کوه گرفته شده، بنابراین قرارگرفتن آن در سایه کوه باعث نامگذاریش به زول شده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان