دانلود و خرید کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد استیو بیدالف ترجمه نسیم صدیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد اثر استیو بیدالف

کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد

معرفی کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد

هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد تا توانمند و مستقل باشد ترجمه‌ نسیم صدیق است از کتاب  10Things Girls Need the Most: To Grow Up Strong and Free نوشته استیو بیدالف که در انتشارات صابرین به چاپ رسیده است.

درباره کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد

هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد یکی از کتاب‌های مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است.

روش نویسندگان کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های کاربردی به والدین است. در نتیجه، هر کتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه «کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان»، علاوه بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن‌ها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران قابل استفاده است.

استیو بیدالف که به مدت چهل سال روان‌شناس خانواده بوده است در این کتاب حاصل تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارد. در این کتاب از زماتن تولد دخترتان تا نوجوانی با او همراه می‌شوید و تمامی نکات کلیدی را که او نیاز دارد تا دختری قوی و مستقل باشد مرور می‌کنید. درباره آغوش امن خانواده می‌خوانید. درباره نقش عشق و احترام در رشد جسمی و روحی او می‌خوانید. درباره نیازش به جمع‌های زنانه و دوست‌های صمیمی چیزهای تازه می‌آموزید و نکته‌های ناب و طلایی دیگری که رشد و پرورش دختری سالم و قوی دخیل هستند یاد می‌گیرید.

بیدالف می‌گوید همه ما می‌دانیم برای اینکه به دخترانمان کمک کنیم قوی و آزاد به دنیا بیایند، به چیزهایی نیاز هست و این‌ها مطالبی نیست که در تلویزیون، اینترنت، مجلات و تابلوهای تبلیغاتی به فرزندانمان نشان می‌دهند. امتحان و آزمون در دوران ابتدایی هم کمکی نمی‌کند. علاوه‌بر این‌ها، ظاهر، جذاب بودن، امروزی بودن یا در چارچوب منظم تعریف‌های ازپیش تعیین‌شده برای موفقیت جا گرفتن، هیچ‌کدام کمکی به دختران ما نمی‌کند.

پس در این کتاب، مهم‌ترین نتایج کار با دختران و والدینشان به‌صورت هشت نکته کلیدی که دخترها بیش از همه به آن‌ها احتیاج دارند، ارائه می‌شود. این کتاب بر مبنای ساختن خودآگاهی شما، شفافیت و هدفمندی استوار است. این کتاب غرایز فرزندپروری شما را بیدار می‌کند، بهترین اطلاعات را به شما می‌دهد و سپس به شما حق انتخاب می‌دهد که برای دختر خودتان، برای دوستانش، برای دخترِ خواهر یا برادرتان، و برای نوه‌های مؤنث و شاگردان دخترتان بهترین روش را انتخاب کنید.

این کتاب جعبه ابزار قدرتمندی است که دخترانتان را آزاد می‌کند. حتی ممکن است خودتان هم در میانه راه از بندهای زیادی رها شوید. ناسلامتی، همه ما نیاز داریم که گاهی خودمان را رها کنیم، آزادِ آزاد!

 خواندن کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه والدینی که دختر دارند مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد

حتی در سن دوسالگی، دنیا برای دختران محدودیت‌هایی تعیین می‌کند. ما باید دخترانمان را تشویق کنیم تا با ذات سرکش خود در ارتباط باشند، شجاع و ماجراجو باشند و باید با نیروهایی که می‌خواهند کودکی‌شان را بدزدند، بجنگیم.

با یک گروه از پدر و مادرها در هر جای دنیا که می‌خواهید شروع به صحبت درباره دخترانشان کنید. با شما شرط می‌بندم که بعد از سه دقیقه خواهند گفت: «خیلی زود بزرگ می‌شوند.» این والدین درباره سن واقعی کودکانشان، که قبل از آنکه ما بفهمیم بالا می‌رود، صحبت نمی‌کنند، بلکه منظور آن‌ها چیزی جدیدتر و نگران‌کننده‌تر است. طی فقط یک نسل، دوران کودکی به دلیل فشارهای تازه به نصف کاهش پیدا کرده که در طول تاریخ بی‌سابقه است. درنتیجه، دختران چهار یا پنج سال کودکی را از دست داده‌اند. می‌توانید تأثیر این امر را در هرجا که می‌روید ببینید، دختران دوازده و سیزده‌ساله‌ای که خودشان را به شکل زن‌ها درآورده‌اند، با صورت‌های پوشیده از آرایش، طوری لباس می‌پوشند که انگار دارند می‌میرند (احتمالا از فشار و نفس‌تنگی!). و مدام نگران این هستند که دیگران درمودشان چه فکری می‌کنند و درعین‌حال نه خوشحال هستند و نه آزاد!

پدران و مادران در همه جای دنیا بر این باورند که، «چهارده‌سالگی، هجده‌سالگی جدید است.» و ازآنجایی‌که ما می‌دانیم در این چهار سال، در فاصله بین چهارده و هجده‌سالگی چه تغییرات اساسی‌ای در مغز و چه یادگیری‌هایی اتفاق می‌افتد ـ و چقدر هجده‌ساله‌های واقعی با چهارده‌ساله‌ها تفاوت دارند ـ باید این موضوع را یک مشکل جدی تلقی کنیم.

حالا به گذشته برگردید و به دوران نوجوانی خودتان فکر کنید. در سن هجده‌سالگی شما آماده تصمیم‌گیری درمورد مصرف دخانیات و امنیت خودتان بودید که بسیار سخت و پیچیده بود. در آن سن‌وسال، شما برای اولین بار با افراد نادرست و ناخوشایند، بیرون از حلقه امن خانواده و دوستانتان برخورد داشتید و این موضوع برای شما یک چالش بود. حتی وقتی واقعآ هجده سالتان هست، هجده‌سالگی سخت است، اما در چهارده‌سالگی (و حتی این روزها گاهی دوازده‌سالگی) دخترها بسیار نامجهز هستند، قدرت تشخیص عقل و احساس را ندارند، اعتمادبه‌نفسشان بسیار متزلزل است و مغزشان کاملا شکل نگرفته است. آن‌ها در این سن با تصمیم‌های مهم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به همین خاطر زندگی‌های بسیاری از آن‌ها در این سنِ آسیب‌پذیر از هم می‌پاشد.

بگذارید واضح صحبت کنم ـ بسیاری از دختران همچنان خوب بار می‌آیند، ما به آن‌ها کمک می‌کنیم، حمایتشان می‌کنیم و در مقابل افراط‌گری‌های فرهنگی، تجهیزشان می‌کنیم و آن‌ها تبدیل به زنانی خارق‌العاده و قوی می‌شوند. هنوز از هر پنج دختر، سه نفر این‌طور بزرگ می‌شوند، اما یک نفر از هر پنج نفر آن‌قدر از خط‌قرمزها عبور می‌کند که دوران بزرگسالی خود را خراب می‌کند. یک نفر دیگر از پنج نفر هم بحران‌هایی را پشت سر می‌گذارد که خانواده‌اش را به تکاپو می‌اندازد تا دست به کار شوند و به کمک او بشتابند، اما این همچنان به آن معناست که دختران زیادی دوران سختی را می‌گذرانند.

دخترها نیاز دارند که قوی باشند و این احساس باید از ذات خودشان و اعتماد به احساساتشان سرچشمه بگیرد، از اعتمادبه‌نفس درمورد جسمشان و اینکه چنان از تمام توانایی‌های ذهنی و جسمی‌شان استفاده کنند که انگار قرار است تمام توانایی‌هایی را که بشر در طول میلیون‌ها سال به‌دست آورده، کسب کنند و این‌گونه آرام‌آرام بزرگ می‌شوند، بدون عجله! ما در سنین خیلی پایین ـ بین دو تا پنج‌سالگی ـ می‌توانیم بیشترین تأثیر را بر قدرت سازگاری و انعطاف‌پذیری آن‌ها بگذاریم. در این سنین است که می‌توانیم بذر تبدیل شدن به دختری را بکاریم که از سن واقعی‌اش لذت می‌برد، دختری که برای بزرگ شدن جعلی، عجله‌ای ندارد. اگر آن‌ها آرام‌آرام رشد کنند، قوی بار می‌آیند.

کودک مطلوب من
سرور ادیبی
چگونه به کودکمان گوش کنیم، چگونه با او صحبت کنیم
آدل فابر
تربیت بچه‌ها، تربیت خود ماست
نائومی آلدورت
احساسات کودک من
فاطمه غنی‌پور
مهارت‌های زندگی (برای کودکان)
سیداصغر ساداتیان
لج‌بازی و پرخاشگری در انجام تکالیف
لیلا عظیمی
کلیدهای برخورد با لکنت زبان در کودکان
پاتریشیا.ام. تریبر
کلیدهای آموختن به کودکان درباره‌ی خدا
ایریس یاب
۱۰۱ تکنیک دیگر بازی‌درمانی (جلد دوم)
الهه محمداسماعیل
۱۰۱ تکنیک بازی‌درمانی (جلد اول)
هیدی جرارد کادوسون
اختلالات درونی سازی شده در کودکان و درمان شناختی رفتاری
سمانه ابراهیمی‌خسمخی
کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان
کیتی کوک
فیلترهای وفقی
آلکساندر دی پولاریکاس
علیه تربیت فرزند
آلیسون گوپنیک
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
آلن دوباتن
آموزش محبت آمیز کودکان
مارشال بی. روزنبرگ
باشگاه مغز کودکان (جلد اول)
تارا رضاپور
نقش پدر در تربیت کودک
اسپنسر جانسون
کودک‌آزاری جنسی
معصومه معارف‌وند

نظرات کاربران

فاطمه رخشنده
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

خیلی خوشم آمد،نکاتش خیلی کاربردی و به روز بود.برای مادران و پدران دغدغه مند مفید هست. حتما نسخه چاپی اش را میخرم که هر موقع خواستم در دسترس باشد.

مهر
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

بسیار عالی خانم صدیق ترجمه ی دلنشینی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
دخترها بیش از هر چیزی نیاز دارند که پدرانشان برایشان وقت بگذارند.
زینب سادات
موضوع دیگری که خاله‌ها درموردش منطقی صحبت می‌کنند، پسرها و مردان هستند. آن‌ها حتی یک سر سوزن هم تحت‌تأثیر مردها قرار نمی‌گیرند (شاید به همین خاطر باشد که خاله‌های مجرد این‌قدر جذاب هستند). آن‌ها جملاتی این‌چنینی می‌گویند: «او ممکن است جذاب باشد، اما در کله‌اش مغز ندارد.» یا اینکه «بعد از نیم‌ساعت حوصله‌ات را سر می‌برد.»
آسمان دار
برای بزرگسالان کار جالبی است که طوری به کودکانمان لباس بپوشانیم که بامزه به‌نظر بیایند، ـ کمی مدگرایی کسی را نمی‌کشد ـ اما این کار راه رفتن روی لبه تیغ است، چون دختران (یا پسران) ما را به سمت خودآگاهی و تمرکز بر اینکه ظاهرشان چطور به‌نظر می‌رسد، می‌کشاند، که در این دوره نگرانی بیش‌ازحد نسبت به ظاهر، مانند زهری کامل برای سلامت روانی‌شان هست. نکته بعدی قضیه اسباب‌بازی‌هاست. ما از شر اجاق گازهای کوچک، ماشین لباسشویی و اتوهای اسباب‌بازی که دختران در دهه پنجاه داشتند خلاص شدیم، اما آن‌ها را با مژه مصنوعی، عروسک‌های لب‌قلوه‌ای که جوراب‌شلواری‌های نازک دارند، انواع و اقسام لوازم صورتی و زیبای پرنسسی (به این امید که روزی پرنس سوار بر اسب سفید از راه برسد) و لباس‌های رقص نیمه‌عریان جایگزین کردیم. پیشرفت خوبی نبوده است!
آسمان دار
دخترها گوش‌هایشان فعال است. با او چطور صحبت می‌کنید؟ با مادرش چطور صحبت می‌کنید؟
زینب سادات
همه جا متعلق به دختران است.
آسمان دار
اگر بتوانید به دخترتان کمک کنید که این گام بزرگ (گذاشتن خودش جای دیگران) را بردارد، آنگاه در مسیر درست انسانی بزرگ بودن قرار گرفته است.
Mobina
اما از هشت‌سالگی به بعد بدجنسی کردن بیشتر عمدی می‌شود.
Mobina
اکثر بچه‌ها در دوره‌ای که نیازهایشان برآورده نشده است، گیر می‌کنند.
زینب سادات
آنتونی و لیندرت اعتقاد دارند که قبل از سن هشت‌سالگی، بدجنسی بدون منظور و فقط براثر بی‌فکری و نابالغ بودن اتفاق می‌افتد
Mobina
اگر در مقابل فرزندانمان محکم باشیم، کمکشان می‌کنیم که قوی بشوند بخشی از مرحله پرورش قدرت در کودکان منوط به این است که خودمان هم با آن‌ها برخورد محکمی داشته باشیم. وضع کردن قوانین واضح و منطقی درمورد رفتارها به دخترانمان کمک می‌کند که وقتی لازم باشد ترمز کنند یا جلوی دیگران بایستند. اینکه در دایره لغتشان کلماتی که مخالفت را نشان می‌دهد داشته باشند، بسیار مفید است.
H.H.

حجم

۲۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۲۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان