دانلود و خرید کتاب زنجیره زرین مرتضی رشیدی آشجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زنجیره زرین

کتاب زنجیره زرین نوشته مرتضی رشیدی آشجردی و علی‌اکبر احمد دارانی است. کتاب زنجیره زرین تلخیص و بازنویسی سلسله‌الذهب، تحفة‌الاحرار و سبحه‌الابرار از کتاب هفت اورنگ اثر عبدالرحمان بن احمد جامی است.

درباره زنجیره زرین

این کتاب تلخیص و بازبینی سلسلة الذهب، تحفة الاحرار و سُبحَة الابرار از کتاب هفت اورنگ عبدالرحمان جامی (تألیف قرن نهم هجری) سلسلة الذهب (زنجیرۀ زرین) منظومه‌ای با ۶۳۵۵ بیت، نخستین منظومه از هفت اورنگ جامی است که در سه دفتر به شیوۀ حدیقة الحقیقۀ سنایی غزنوی سروده شده است. دفتر اول شامل مباحث عرفانی، کلامی و اجتماعی است. موضوع دفتر دوم عشق است که به نام سلطان حسین بایقرا سروده شد و دفتر سوم با موضوع آیین کشورداری، به نام سلطان بایزید دوم به نظم درآمده است.

تحفة الاحرار (هدیۀ آزادگان) سومین مثنوی هفت اورنگ است که به پیروی از مخزن الاسرار نظامی گنجوی سروده شده است. این اثر منظوم با ۱۷۱۲بیت شامل بیست مجلس است که در هر مجلس یکی از مباحث شرعی و عرفانی مطرح می‌گردد.

سبحة الابرار (دعای نیکان) چهارمین مثنوی هفت اورنگ است که با ۲۸۷۳ بیت در چهل "عقد" (قسمت) و در بیان حالات و مقامات عرفانی در سال ۸۸۷ه.ق سروده شده است.

زنجیره زرین تلخیصی است از سه مثنوی سلسلة الذهب، تحفة الاحرار و سبحة الابرار از کتاب هفت اورنگ جامی که وی در این سه دفتر به مضامین عرفانی، ادبی، عاشقانه و ... پرداخته و در این میان حکایات و تمثیل‌هایی نقل می‌کند که هر یک لطافت ویژه‌ای دارد.

خواندن کتاب زنجیره زرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان