دانلود کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست با صدای سمیه احمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست اثر الیزابی هلموث مارگولیس

دانلود و خرید کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست

معرفی کتاب صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست

در فایل صوتی موسیقی فقط برای شنیدن نیست، الیزابت هلموث مارگولیس درباره اهمیت موسیقی می‌گوید، موسیقی فقط یک لذت شنیداری نیست بلکه تجربه فرهنگی و تاریخی ما را هم بر دوش می‌کشد

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن موسیقی فقط برای شنیدن نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌ها، سخن‌رانی‌ها و موضوعات حوزه هنر

بخشی از موسیقی فقط برای شنیدن نیست

آسان است که به موسیقی به عنوانِ توالی‌ای از صداها نگاه کنیم، که این روزها در اسپاتیفای ضبط و کدگذاری شده است، اما هنوز پدیده‌ای اکوستیک است که ما به دلیل صدایش به آن واکنش نشان می‌دهیم. بر اساس این نوشته، منبع قدرت موسیقی در خودِ نت‌ها است. درکِ چگونگیِ تأثیرگذاشتن موسیقی بر ما، مسأله‌ای است که با تحلیل نت‌ها و تحلیل واکنش ما به آنها اتفاق می‌افتد. اینکام نتس، درک ما از موسیقی را در هم می‌شکند. چطور اثر هللویای لئونارد کوهن جادو می‌کند؟ به‌آسانی، چهارم، پنجم، کلید مینور فرود میاد و کلید ماژور اوج می‌گیرد...

به هر حال اینگونه فکر کردن به موسیقی _آنچه که صداست و نت، واکنش به نت‌ها و آنچه که از دیگر تجربیات انسانی جداست_ موسیقی را به سپهری خاص و مرموز که تنها در دسترس اینیشیتد است، طبقه‌بندی می‌کند. افراد بیشتر از خواندن نت‌ها احساس عدم اطمینان می‌کنند و حتی از خواندنشان نیز آنچنان مطمئن نیستند. تصویرِ یک پردازشگرِ نت در مغز که صدا را به عنوان درونداد می‌گیرد و فهمِ موسیقایی را به عنوان برونداد تولید می‌کند، موسیقی را به نوعی سیلوی ذهنی می‌سپرد.

اما چطور این ظرفیت شناختی که از دیگر تجربیات انسانی دور مانده، به‌طور مستقل تکامل یافته است؟ و چرا چیزی به این رقیقی چنین احساسات و خاطرات شدیدی در همه‌ی ما ایجاد می‌کند؟

در حقیقت، آثار چند دهه‌ی گذشته در حوزه‌ی علوم شناختیِ موسیقی نشان می‌دهد که ظرفیت انسان برای موسیقی از کار دیگر بخش‌های ذهن جلوگیری نمی‌کند. بلکه برعکس، درکِ موسیقی به طور عمیقی با دیگر نظام‌های ادراکی درهم تنیده و موسیقی را کمتر مسأله‌ی نت‌ها نشان می‌‌دهد. درکِ موسیقی حوزه‌ی کاری متخصصان علوم نظری و موسیقیدانان حرفه‌ای است و بیشتر مسأله‌ی تجربه‌ی انسانی ابتدایی است.

تصویربرداری مغز تصویر کاملاً واضحی از این اینترکینکتیدنس ایجاد می‌کند. وقتی به یک موسیقی گوش می‌کنید، تنها یک مرکز موسیقی در مغز روشن نمی‌شود. به‌جای آن شبکه‌ی گسترده‌ای فعال می‌شود که شامل نواحیِ مربوط به بینایی، کنترل حرکتی، احساسات، نطق، حافظه و برنامه‌ریزی هستند. به جای نشان دادن ناحیه‌ای جداگانه و ویژه‌ی موسیقی، هوشمندترین فناوریِ دردسترس ما برای سرک کشیدن در داخل مغز بر این نظر است که گوش دادن به موسیقی گستره‌ی وسیعی از حوزه‌های ذهن را فراخوانده و تأیید می‌کند که درکِ موسیقی به طور عمیقی با دیگر ابعادِ تجربه‌ی انسان گره خورده است. تمامِ آنچه که می‌شنویم، می‌بینیم یا انتظار داریم، حرکتمان و مقدار تجربیات زندگی‌مان به چگونگی تجربه‌ی ما از موسیقی کمک می‌کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۰ دقیقه

حجم

۴۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۰ دقیقه

حجم

۴۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان