دانلود کتاب صوتی تئاتر یونان و روم با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تئاتر یونان و روم اثر دان ناردو

دانلود و خرید کتاب صوتی تئاتر یونان و روم

نویسنده:دان ناردو
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۱از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تئاتر یونان و روم

کتاب صوتی تئاتر یونان و روم اثری از دان ناردو است که نگاهی به هنر جذاب و خلاقانه نمایش بر روی صحنه، تئاتر، از زادگاهش می‌پردازد و جنبه‌ها و زوایایی گوناگون آن را بررسی می‌کند. 

نسخه صوتی این اثر را می‌توانید با ترجمه منوچهر پزشک و صدای اکرم پریمون بشنوید.

درباره کتاب صوتی تئاتر یونان و روم

هنر تئاتر یکی از قدیمی‌ترین هنرهای جهان است. اگر نگاهی به یونان باستان بیندازیم درمی‌یابیم که تئاتر برخاسته از آنجا است. مردم خلاق اهل یونان، در سده ششم پیش از میلاد هنری را ابداع کردند که تا امروز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و همچنان نیز در سراسر جهان محبوب است. قدیمی‌ترین سالن‌ها و صحنه‌های تئاتر، صورتک‌های که برای نمایش‌ها به کار می‌رود، نمایشنامه‌ها و .... همه و همه برآمده از ذهن خلاق این مردم است. و اما رومیان، که مردمی اهل عمل بودند، نمایشنامه‌ها، شخصیت‌ها و صحنه‌پردازی‌های یونان را با نیازهای خود سازگار کردند. 

جالب است بدانید که همه آنچه امروزه به اسم تئاتر میشناسیم، تمام عرف آن و آیین‌ها و تمرین‌های مربوط به نمایش، به دست نمایشنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان یونان و روم باستان پایه‌ریزی شده است و این پایه‌ها چنان قوی بودند که تا امروز هم استفاده می‌شوند و مردم از آن‌ها پیروی می‌کنند. هر مفهومی که به نوعی به تئاتر مرتبط باشد، از تراژدی و کمدی گرفته تا دلقک‌بازی، قطعه‌های موزیکال از یونان و روم برآمده‌اند. مفاهیم بازیگری، کارگردانی، لباس‌های ویژه بازیگری، صحنه‌پردازی، صحنه‌های متحرک و حتی جوایز بازیگری و بلیت تئاتر ریشه در یونان و روم دارند.

آنچه باید بدانیم این است که امروزه تئاتر برای بسیاری از مردم، به یک تفریح بدل شده است ولی هنرمندان آن را چیزی بسیار فراتر از یک تفریح می‌دانند و این نیز درست همانند همان باوری است که در میان این مردم باستانی و به خصوص یونانیان، رواج دارد. تئاتر برای آن‌ها تنها نوعی تفنن نیست. نمایشنامه‌نویسان و بازیگران، احساسات، عواطف و تجربیات بنیادی انسان را، همان عناصر بیان شده در شعر مجسم می‌کردند و از این رو تئاتر گونه‌ای شعر تلقی می‌شد. شعری که در بنیادی‌ترین شکل خود، امور یا رویدادهای طبیعی را به صورت گفتاری یا نوشتاری توصیف می‌کرد یا از آن‌ها تقلید می‌کند. تئاتر نیز، با به نمایش درآوردن سخن شاعران در برابر تماشاگران، از طبیعت یا از زندگی تقلید می‌کند. احتمالا برای ما هم، بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌های تئاتر، همان‌هایی است که برآمده از دنیای واقعی و زندگی واقعی است و به بازنمایی احساسات و زندگی انسانی می‌پردازد. 

دان ناردو در کتاب صوتی تئاتر یونان و روم، به سراغ این هنر جذاب رفته است و آن را بررسی کرده است. با شنیدن این کتاب، سفری می‌کنیم که دل کشورهای باستانی و همراه با نمایشنامه‌نویسان مشهور یونان و روم، روی صحنه‌های تئاتر مانند کلوسئوم زیبا قدم می‌زنیم.

کتاب صوتی تئاتر یونان و روم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی تئاتر یونان و روم را به تمام آن‌هایی که دوست دارند درباره این هنر جذابا باستانی بیشتر بدانند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره دان ناردو

دان ناردو ۲۲ فوریه ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است که تا به حال حدود چهارصد و پنجاه کتاب منتشر کرده است و به همین دلیل به عنوان یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده شناخته می‌شود. اما عمده شهرتش را مدیون آثار تاریخی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

نظرات کاربران

شهریار فرهادی
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

چرا خانم پریمون موقع خوانش جملاتش رو این جوری تموم می کنه ؟ یه حالت کشدار و مصنوعی که لذت شنیدن کتاب رو کم می‌کنه .

Atabak Khosravi
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

آوانامه محترم شمارو به خدا به نحوه روایت خانم پریمون کاریتون نباشه احتمالا ملاک رو خانم پاک ذات قرار دادین که با کش دادن های بیجا، آدم رو از خود کتاب هم بیزار میکنن !! من نتوستم این کتاب رو

- بیشتر
مژگان
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

کتاب،بسیار پر بار و خوبی است. اما مشکلی،که با آن داشتم در خصوص استفاده بخش‌هایی از این کتاب برای پایان نامه ام بود. اگر چاپی بود بهتر می توانستم استفاده کنم. ضمن اینکه به مشخصات کتاب نیاز داشتمو قابل دسترسی

- بیشتر
Refaghat
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

کتاب بسیار خوبی بود. یک تاریخچه عالی برای تئاتر یونان و روم

زمان

۵ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۴۲۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۴۲۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان