دانلود کتاب صوتی سرزدن به خانه‌ پدری با صدای جابر تواضعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرزدن به خانه‌ پدری اثر جابر تواضعی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرزدن به خانه‌ پدری

نویسنده:جابر تواضعی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرزدن به خانه‌ پدری

کتاب صوتی «سرزدن به خانه‌ پدری» با گردآوری و گویندگی جابر تواضعی در واوخوان منتشر شده است. این کتاب اثری‌ست شامل سخنرانی‌ها و مقالاتی شنیدنی درباره‌ بهرام بیضایی و آثارش که به مناسبت مراسم نکوداشت او در کاشان نگاشته شده‌اند. پرسش و پاسخی در قالب مصاحبه با خود او نیز به عنوان پیوست به کتاب افزوده شده است.

درباره کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

در این مجموعه، متن سخنرانی‌ها و مقالات عرضه شده درمراسم نکوداشت "بهرام بیضایی" (دی ماه ۱۳۷۹ کاشان) به همراه شجره نامه خانوادگی و گفت و گویی با وی گرد آمده است. عناوین مطالب عبارت‌اند از:

 "سخن‌رانی‌ها: بیضایی و تئاتر/ قطب‌الدین صادقی"، "بیضایی و تاریخ/ محمد تهامی نژاد"، "بیضایی و زن/ نوشابه امیری"، "بیضایی و اسطوره/ امید روحانی"، "بیضایی و نگرش اجتماعی/ احمد طالبی نژاد"، "بیضایی و ارتباط/ زاون قوکاسیان"، "اگر حرفی مانده باشد/ بهرام بیضایی". مقالات: "تلاش برای نمایش ملی/ محسن خسروی"، "چهار دقیقه فیلم خام، دوربین هشت میلی متری، حرکت!/ حمیدرضا رمضان‌پور مفرد"، "یک کلوزآپ از مرگ/ علیرضا عسگری"، "مرگ را سرودی کردم/ گودرز عکاشه"، "مردی از آران/ حیدر عنایتی بیدگلی"، "باشو غریبه نیست/ محسن غفاری"، "شعر همیشگی شهیدان تاریخ/ علیرضا فایض پور"، "هم خوانی فرم و محتوا در "طومار شیخ شرزین"/ فرشید فرجی"، "مادح خورشید، مداح خود است/ مینو فرشچی" و "مثل قهرمانان اسطوره‌ای/ امیر عباس مهندس".

درباره بهرام بیضایی

بهرام بیضایی متولد سال ۱۳۱۷  است. وی از شاعری و نویسندگی تا پژوهش در تاریخ و فرهنگ ایرانی را در زمره تجربیات خود دارد. زبان فاخر و آرکائیک، توجه به اساطیر، تاریخ‌گرایی و داشتن نگاهی به شدت دغدغه‌مند، از مهم‌ترین خصایص صوری و محتوایی در نوشته‌ها و ساخته‌های بهرام بیضایی‌ست. از بهترین آثار وی می‌توان به سه نمایشنامه با اسامی «مرگ یزدگرد»، «شب هزار و یکم»، «سلطان مار»، و دو فیلم سینمایی با عناوین «سگ‌کُشی» و «مسافران» اشاره کرد.

کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار بهرام بیضایی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

زن در آثار بیضایی مثل مرد، مثل تاریخ، مثل جامعه، مثل طبیعت و حتی زبان، از عناصر اصلی شکل‌دهنده‌ این تفکر است. درست‌تر بگویم: به نظر من اندیشه‌ مرکزی آثار بیضایی ایران است. از نگاه بیضایی، جامعه‌ مردسالار جامعه‌ای است که زاییده‌ استبداد و جهل است و خودش موجب زایش استبداد و جهل می‌شود. این جامعه در تقابل جدی با اندیشه است و در آن اندیشه همیشه غریب است. در آثار بیضایی زن همیشه نماد زایندگی و والایی‌ است. نه فقط به عنوان جنس زن، و یا به معنی رایج و مرسوم. زن حافظ اندیشه و نگاه‌دارنده‌ آن ایرانی است که در ریشه‌ها وجود دارد و با ایران امروز در تقابل است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۴۴,۱۰۰
۳۰%
تومان