دانلود رایگان کتاب صوتی اپیزود دوم ـ شمشیر در پرندگان با صدای نگین کیانفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اپیزود دوم ـ شمشیر در پرندگان اثر مانی پارسا

دانلود و خرید کتاب صوتی اپیزود دوم ـ شمشیر در پرندگان

نویسنده:مانی پارسا
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۲از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اپیزود دوم ـ شمشیر در پرندگان

رادیو نو پادکستی اینترنتی‌ است که در رسانه‌های نشر نو و تعدادی از رسانه‌های آنلاین منتشر می‌شود. در رادیو نو به موضوعات گوناگونی در زمینه‌های مختلف پرداخته می‌شود؛ مانند تاریخ، ادبیات، هنر، انسان. در هر قسمت از این پادکست، دربارهٔ یکی از کتاب‌های خوب بازار نشر ایران و یا نویسنده‌اش صحبت می‌شود. هدف سازندگان رادیو نو از تولید این پادکست این است که باهم نگاهی دقیق‌تر به جهان بیندازیم، صدای جهان را بهتر بشنویم و پابه‌‌پای هم به جاهایی سفر کنیم که پیش‌تر نرفته‌ایم.

هر قسمت از این پادکست را یک یا چند نویسنده‌ٔ مطرح و سرشناس نوشته است.

در اپیزود دوم از فصل نخست که شمشیر در پرندگان نام دارد، به سراغ کبوتر و کبوتربازی در ایران رفته‌اند و آن را بررسی کرده‌اند. نویسندهٔ این قسمت مانی پارسا است و نگین کیانفر گویندگی آن را انجام می‌دهد. نشر نو این پادکست را منتشر کرده است.

درباره اپیزود شمشیر در پرندگان

در این اپیزود به آسمان بالای سر نگاه کرده‌ایم و یاد پرندگانی افتاده‌ایم که دیگر به‌ندرت دیده می‌شوند. نسل‌ امروز کمتر خاطره‌ای از پروازشان دارد و شاید فقط چند کلمه از آن زبان و اصطلاحات به گوشش خورده باشد. پرنده‌ای را به یاد آورده‌ایم که همنشین شاهان و شاعران و قلندران و بسیاران بوده. جایگاه و معنایی داشته و رد پایش هم در ادبیات و هنر ایران بیش از هر پرنده‌ای دیده می‌شود: کبوتر. و قلمروش: کبوتربازی. از عرش استعاره‌ تا کف خیابان.

این اپیزود به احمد شاملو و استاد محمدجعفر محجوب تقدیم شده است.

شنیدن رادیو نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این پادکست را به دوستداران حوزه‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Mono⁷
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

درباره‌ی کبوتر و مفهومی که از دیرباز برای ایرانیان داشته. از استفاده‌های مادی و معنوی گرفته تا احساسی و استفاده در اشعار. بخش کبوتربازی (کفتربازی) هم جالب بود؛ به‌ویژه اصطلاحات‌شون. و ای‌کاش با حیوان‌ها مهربون‌تر باشیم. کبوترها، گربه‌ها، سگ‌ها و... . پ.ن:

- بیشتر
پروین
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

خوب بود

زمان

۱ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۳۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۳۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان