دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قلعه حیوانات اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی قلعه حیوانات

معرفی کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ امیر امیرشاهی است. حسین نصیری و مژگان نظریان گویندگی این رمان صوتی را انجام داده و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات به قلم جورج اورول، در طول جنگ جهانی دوم و به‌سبک تمثیلی پادآرمان‌شهری دربارهٔ انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و چرایی به انحراف کشیده‌شدن آن نوشته شده است. هر یک از شخصیت‌های داستان نمادی از یک فرد و یا گروهی است که در وقایع انقلاب روسیه و پس از آن نقش داشته‌اند؛ برای مثال «ناپلئون» نماد یک رهبر فاسد و ظالم انقلاب کمونیستی، استالین، است و یا گوسفندان نماد مردمی هستند که بی‌چون‌وچرا از رهبران حزب کمونیست پیروی کرده‌اند. علاوه بر شخصیت‌های نمادین کتاب، بسیاری از وقایع کتاب هم بر اساس اتفاقاتی است که در دوران حکمرانی استالین در روسیه رخ داده است؛ برای مثال نبرد گاوخانه نمادی از جنگ داخلی روسیه پس از انقلاب ۱۹۱۷ است. تمثیلی‌بودن این کتاب صوتی و اشارهٔ آن به افراد و وقایع و همچنین واقع‌گرایانه‌بودن قصه از نقاط قوت آن است.

قصهٔ کتاب صوتی قلعه حیوانات از جایی آغاز می‌شود که خوک پیر مزرعه به نام «میجر پیر» خوابی می‌بیند و از حیوانات دیگر مزرعه می‌خواهد که به‌محض اینکه خطر صاحب مزرعه «آقای جونز» در میان نبود، همگی در انبار بزرگ جمع شوند تا میجر پیر خوابش را برایشان تعریف کند. در این جلسه میجر پیر ابتدا دربارهٔ وضعیت زندگی حیوانات مزرعه و اینکه حاصل دسترنجشان توسط بشر مصادره می‌شود، صحبت می‌کند و سپس حیوانات مزرعه را به انقلاب علیه انسان‌ها که تنها دشمنان حیوانات هستند، فرا می‌خواند. در پایان این جلسه، میجر پیر پس از تعریف‌کردن خوابش برای حیوانات مزرعه، سرود حیوانات انگلستان را می‌خواند. ۳ روز پس از این صحبت‌ها میجر پیر در خواب می‌میرد، اما سخنانش در بین حیوانات مزرعه باقی است و حیوانات شروع به آماده‌‌کردن خود برای شورشی که میجر پیر از آن صحبت کرده بود، می‌کنند. در پی این آماده‌سازی، ۳ خوک مزرعه (اسنوبال، اسکوئیلر و ناپلئون) که غالباً باهوش‌تر از سایر حیوانات مزرعه بودند، به تعلیم و هدایت و مدیریت سایرین می‌پردازند. بعد از مدتی حیوانات آقای جونز و کارگرانش را از مزرعه بیرون کرده و خود ادارهٔ مزرعه را به دست می‌گیرند. خوک‌ها که در این مدت خواندن و نوشتن آموخته‌اند، نام مزرعه را از «مزرعهٔ مانر» به قلعهٔ حیوانات تغییر می‌دهند و سرود حیوانات انگلستان را به‌عنوان سرود انقلاب انتخاب می‌کنند؛ علاوه بر این ۷ قانون به‌عنوان قوانین لازم‌الاجرا در قلعهٔ حیوانات با عنوان «هفت‌فرمان» تعیین می‌کنند.

رمان صوتی قلعه حیوانات، وضعیت سیاسی شوروی تحت‌نفوذ استالین را با ادبیاتی قدرتمند نقد کرده است. این کتاب اشاره‌ای آشکار و هنرمندانه به تغییر رفتار و دیدگاه استالین دارد؛ چراکه استالین در ابتدای امر به‌دنبال جامعه‌ای آرمان‌گرا بود و بعدها به تمام عقاید خود پشت کرد.

شنیدن کتاب صوتی قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان تمثیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

بخشی از کتاب صوتی قلعه حیوانات

«پس از اسب‌ها، موریل بز سفید و بنجامین الاغ، وارد شدند. بنجامین، سالخورده‌ترین و بدخلق‌ترین حیوان مزرعه بود. کم حرف می‌زد و اگر سخنی می‌گفت، تلخ و پرکنایه بود. مثلاً می‌گفت: خداوند، به من دم عطا کرده که مگس‌ها را برانم، ولی کاش نه دمی می‌داشتم و نه مگسی آفریده شده بود. بین همه‌ی حیوانات مزرعه، او تنها حیوانی بود که هیچ‌وقت نمی‌خندید و اگر علت را می‌پرسیدند، می‌گفت: چیز خنده داری نمی‌بینم. مع‌ذلک، بی‌آنکه نشان دهد، به باکسر ارادتی داشت. این دو، یکشنبه‌ها را بی‌آنکه حرفی بزنند، در کنار هم، در چمن‌زار پشت باغ میوه، به چرا می‌گذراندند. دو اسب، تازه جابه‌جا شده بودند که یک دسته جوجه مرغابی که مادرشان را از دست داده بودند، جیرجیرکنان، دنبال هم وارد شدند و از این سو به آن سو، پی جایی می‌گشتند که زیر پا لگد مال نشوند. کلوور، با دو پای جلوی بزرگ خود، برای آنان حصار مانندی ساخت و آن‌ها، میان آن آشیان گرفتند و فوراً به خواب رفتند.

در آخرین لحظه، مالی، مادیان خل سفید قشنگ که درشکه‌ی تک‌اسبه‌ی آقای جونز را می‌کشید، درحالی‌که حبه قندی می‌جوید، با ناز و ادا وارد شد. در محلی نسبتاً جلو نشست و مشغول ور رفتن با یال سفیدش شد، به این امید که به روبان قرمزی که به آن بافته شده بود، توجه شود. بعد از همه، گربه آمد که طبق معمول، برای پیدا کردن گرم‌ترین جا به اطراف نظری انداخت و بالاخره خود را با فشار، میان باکسر و کلوور جا کرد و در آنجا با خاطری آسوده، به خرخر پرداخت و یک کلمه هم از سخنرانی میجر را نشنید.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

marsa.Fattahi
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

این کتاب خیلی علی هست

سعادت جو
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

حتما بخوانید حاکمیت غرب همینه

زمان

۳ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۹۰۰
۱۶,۹۵۰
۵۰%
تومان