دانلود کتاب صوتی داشتن و نداشتن با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داشتن و نداشتن اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی داشتن و نداشتن

گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

کتاب صوتی داشتن و نداشتن نوشتهٔ ارنست همینگوی و ترجمهٔ خجسته کیهان و با صدای رضا عمرانی است و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان دربارهٔ هری مورگان، کاپیتان قایقی است که در کی‌وست فلوریدا زندگی می‌کند. فیلم ناخدا خورشید ساختهٔ ناصر تقوایی و با بازی داریوش ارجمند، فتحعلی اویسی و علی نصیریان اقتباسی آزاد از این رمان است.

درباره کتاب صوتی داشتن و نداشتن

داشتن و نداشتن داستانی دربارهٔ قایقران فقیری است که به خاطر امرارمعاش و گذران زندگی، دست به قاچاق انسان می‌زند. او در قسمت اول، با تمام سختی‌ها و مشقت‌های زندگی، تلاش می‌کند تا تن به کار خلاف ندهد و انسانی درستکار و صادق باشد. قسمت دوم داستان که کوتاه‌ترین بخش آن است، یک روز از زندگی روزمره‌ٔ هری‌مورگان را توصیف می‌کند. قسمت سوم را می‌توان بهترین قسمت داستان دانست. تمام وقایع جنایی، آرمان‌های انقلابی، دست‌وپنجه نرم‌کردن با فقر و حتی نام داستان، در این قسمت کاملاً مشهود است. همین‌جاست که فرق میان داراها و ندارها مشخص می‌شود؛ نام رمان هم از همین‌جا می‌آید. همینگوی، با روایت ذهن ثروتمندان آمریکایی، تفکر و ترس آن‌ها را در زندگی نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که در پایان داستان، خواننده، بیشتر برای این افراد دلسوزی می‌کند تا تهیدستی مثل هری‌مورگان.

هری‌مورگان، شخصیت اصلی کتاب است که زندگی‌اش با قایق ماهیگیری و ماهی‌هایی می‌گذرد که صید می‌کند. بعد از مدتی، آقای جانسون که مشتری چارتر ماهی‌ها بود، او را فریب داده و بدون پرداخت پول، ناپدید می‌شود. هری‌مورگان، ناچار، دست به قاچاق مهاجران غیرقانونی چینی می‌زند و در این بین، مرتکب قتل شده و خودش نیز به دست انقلابی‌ها کشته می‌شود. 

داشتن و نداشتن تنها رمان همینگوی است که تماماً در آمریکا رخ می‌دهد و به‌وضوح می‌شود ردپای بحران اقتصادی سال‌های دهه‌ٔ ۱۹۳۰ را در آن دنبال کرد؛ بحرانی با پس‌لرزه‌هایی بسیار هولناک‌تر از فقر و تنگ‌دستی. 

شنیدن کتاب صوتی داشتن و نداشتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست همینگوی

ارنِست میلر هِمینگوی متولد ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ است. او از نویسندگان بسیار مشهور معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بوده است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، مشهور به وقایع‌نگاری ادبی شناخته می‌شود.

ارنست همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی با یکی از تفنگ‌های محبوبش، دولول ساچمه‌زنی باس‌اندکو، خودکشی کرد؛ خانواده‌ او در ابتدا اعلام کردند که همینگوی مشغول تمیز کردن اسلحه بوده که تیری از آن دررفته و باعث مرگ او شده‌است اما پس از پنج سال همسر وقتش، ماری ولش، به انجام خودکشی توسط همینگوی اعتراف کرد.

نوشته‌های همینگوی شامل مضامین عشق، جنگ، سفر، بیابان و از دست دادن است. همینگوی اغلب در مورد آمریکایی‌های خارج از کشور می‌نوشت. یک منتقد درباره میهن‌پرستی خارج از کشور همینگوی می‌نویسد: در شش رمان از هفت رمان منتشر شده در طول زندگی او ، قهرمان اصلی این فیلم در خارج از کشور، دو زبانه و دو فرهنگی است.

از مشهورترین آثار او می‌توان به رمان پیرمرد و دریا اشاره کرد که یکی از بهترین آثار مینی‌مالیسم است. 

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

neg73
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

من کتاب رو با اینکه بسیار مشتاق بودم اما نخریدم چون وقتی نمونه رو گوش دادم دیدم که کیفیت صدا خیلی پایینه و موسیقی متن خیلی رو مخه😳اخه چرا؟ هنوز مرددم بخرم کتاب رو یا نه

کاربر ۲۷۷۳۹۶۹
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

موسیقی متن چی میگه؟؟ چرا صدا و مهارت راوی رو خراب کردن؟ خواهشا موسیقی رو حذف کنید دوباره منتشر کنید

کاربر آرزو روان
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

کیه که از ارنست همینگوی کتابی نخونده باشه و علاقه‌مند به خواندن دیگر آثار این نویسنده بزرگ نشده باشه؟! واقعاً عالی می‌نویسه. صدای راوی هم با اون حس و حال خوبی که تونسته بود مطالب را شرح بده، خیلی به دل

- بیشتر
Mohammad Hosein
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

داستان حال و حوای دیدن یه فیلم آمریکایی رو داره

📘جادو گر📚
۱۴۰۲/۰۵/۰۱

من فقط برای اینکه کتاب آقای ارنست هست گفتم نظر بدم کتاب های این نویسنده عالیه شما با این آهنگی که گذاشتین روش قشنگ گند زدین توش

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
۶۰,۰۶۰
۳۰%
تومان