دانلود کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی با صدای ناصر مهدوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی اثر ناصر مهدوی

دانلود و خرید کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی

نویسنده:ناصر مهدوی
گوینده:ناصر مهدوی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی

کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی نوشتهٔ ناصر مهدوی و با صدای خود اوست و آوانامه آن را منتشر کرده است. ناصر مهدوی در کتاب اینک حسین (ع) آینه زندگی نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا دارد. دین و باورهای دینی بخش تأثیرگذار فرهنگ مردم این سرزمین کهن است.

درباره کتاب صوتی اینک حسین (ع) آینه زندگی

امام حسین (ع) و حادثه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری نقش ویژه‌ای در فرهنگ مردم ایران دارند. محبت این امام سرافراز قرن‌هاست در قلب پیر و جوان این مرز و بوم می‌جوشد و به آن‌ها گرمی و روشنایی می‌بخشد. مردم ما با دل و جان به امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش عشق می‌ورزند و در اندوه حادثه عاشورا اشک می‌ریزند و عزاداری می‌کنند ولی افسوس که در برخی مواقع، نفس عزاداری و سوگواری بر اندیشه‌ورزی و درک و تحلیل این حادثه غلبه می‌کند و به‌جای آموختن و پیرو حسین (ع) شدن و نیز راه عزّت نفس و سلامت دل را گشودن، برخی در حدّ همان عواطف و لابه و زاری جا می‌مانند و بی‌آنکه عبرتی از این واقعه گرفته و در خود قیامتی به‌وجود آورند، پس از اتمام مراسم گرامیداشت عاشورا، همچنان در آن خصلت‌های تاریک و ناصواب خود می‌مانند و فقط دل به عزاداری حسین (ع) خوش می‌کنند؛ درحالی‌که امام حسین (ع) درپی اصلاح و دستیابی به یک زندگی شرافتمندانه بوده و آدمیان را به زیستن اخلاقی و سرافرازانه دعوت می‌کند و رعایت حقوق انسان‌ها و فراهم‌کردن اجتماعی پاکیزه و عدالت‌محور را برای رستگاری انسان‌ها پیشنهاد می‌کند.

کتاب صوتی اینک حسین (ع) آینه زندگی کوششی است تا ضمن بیان گزارشی مختصر از واقعه عاشورا، و نیز یادآوری اندیشه اندیشه‌ورزان بزرگ و توانایی که درباره عاشورای امام حسین (ع) مطالب ارزنده‌ای عنوان کرده‌اند، به این مسئله مهم بپردازد که امام حسین الگویی است برای همه آن‌هایی که مایل‌اند سرافراز و آزاد زندگی کنند، الگویی است برای کسانی که در پی زندگی مطلوب و شرافتمندانه بی‌قراری می‌کنند و حاضرند سختی و مرارت بسیار تحمل کنند ولی حاضر نیستند با ذلت و فرومایگی زندگی کنند. آدمیانی که بر گِرد خدا حلقه می‌زنند و به دور او می‌چرخند و به حرمت انسانی و زندگی عادلانه احترام می‌گذارند و اهتمام می‌ورزند.

شنیدن کتاب صوتی اینک حسین (ع) آینه زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید دربارهٔ قیام امام حسین و فلسفهٔ این قیام بیشتر بدانید شنیدن کتاب اینک حسین (ع) آینه زندگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب، کتابی کلیشه‌ای در مورد امام حسین (ع) نیست و به نقد قرائت فعلی از حادثهٔ کربلا و آسیب‌شناسی شعائری مثل مداحی و عزاداری و... می‌پردازد.

بخشی از کتاب صوتی اینک حسین (ع) آینه زندگی

«کتاب تأثیرگذار شهید جاوید اثر ارزشمند مرحوم صالحی نجف‌آبادی است. نعمت‌اله صالحی نجف‌آبادی در سال ۱۳۰۲ در نجف‌آباد اصفهان چشم به جهان گشود و در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ نیز چشم از جهان خاکی فروبست و به دیار ابدی هجرت کرد.

مرحوم صالحی نجف‌آبادی تاحدودی از ویژگی‌های شخصیتی منحصر به‌فرد برخوردار بود، زیرا به آنچه می‌آموخت بلافاصله اعتماد نمی‌کرد، برخلاف بسیاری از طلاب، روح جست‌وجوگر ایشان و مخصوصاً تحقیقات تاریخی پیرامون اعتبار روایات و احادیث وارده، موجب شده بود که ایشان درباره غلو و تصویر غیر واقع‌بینانه درباره ائمه نوشته‌هایی درج کند که چندان به مذاق روحانیون حوزه، آن‌هم در سطح بالا خوش نمی‌آمد.

آنچه صالحی نجف‌آبادی را از دیگران متمایز می‌کرد، این بود که بر اهمیت علم کلام و تطبیق فقه با کلام و اخلاق بسیار تأکید می‌ورزید، به این معنی که نقل را به پیشگاه عقل فرود می‌آورد و از نادر افرادی بود که به حرمت عقل در فهم و پذیرش نقل تأکید می‌کرد، برای همین به روایاتی که عقل‌ستیز بودند و معقول به‌نظر نمی‌رسیدند، اهمیت چندانی نمی‌دادند.

از همین‌روی بود که هم به بازخوانی تاریخ و هم بازشناسی روایات بسیار علاقمند بود و بر آن تأکید می‌ورزید. با این مقدمۀ کوتاه تا حدودی روشن می‌شود که وقتی شخصیتی چون ایشان دست به قلم می‌شوند و کتابی پیرامون واقعه عاشورا تنظیم و تولید می‌کنند، می‌بایست با بسیاری از نوشته‌های پیش از خود متفاوت باشد و تأثیرگذار گردد که البته چنین نیز شد.

کتاب شهید جاوید اولین‌بار در آبان‌ماه سال ۱۳۴۹ شمسی منتشر شد. البته قبل از چاپ رسمی این کتاب بخش‌هایی از آن در سال ۱۳۴۷ در سالنامه معارف جعفری به چاپ رسیده بود و قرار بود با عنوان «حسین مرد صلح و دفاع خونین» به چاپ رسد، ولی با همین عنوان «شهید جاوید» چاپ شد و در اختیار افراد قرارگرفت.

مطالب کتاب گونه‌ای بود که به جز مرحوم آیت‌الله منتظری و مشکینی، بسیاری از فقهای بزرگ همچون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله مرعشی‌نجفی، آیت‌الله رفیعی قزوینی، مرحوم علامه طباطبائی (در بحثی تحت عنوان علم امام) و آیت‌الله فاضل لنکرانی، مرحوم اشراقی و چندین شخصیت دیگر به این کتاب به قول خودشان ردیه (نقد) نوشتند و حتی آیت‌الله گلپایگانی خواندن این کتاب را حرام اعلام فرمودند، رسول جعفریان می‌نویسد:

مرحوم آیت‌الله گلپایگانی که بیشترین تلاش را در جلوگیری از چاپ این کتاب داشت، برابر طلاب معترض اصفهانی که به خاطر اهانت روضه‌خوانان قم به آقای مشکینی در خانه آیت‌الله گلپایگانی آمده بودند گفت: صالحی چند سال قبل کتاب را نزد من آورد و اجازه چاپ خواست، من با دقت خواندم، دیدم صلاح نیست و اجازه ندادم. صالحی به من گفت: اگر آقای صافی گفت چاپ نکن، چاپ نمی‌کنم، ایشان هم مطالعه کرد و گفت صلاح نیست. ولی ناگهان شنیدیم چاپ کرده، گفت: هر کس مقلّد من است، حرام است این کتاب را بخواند؟»






نظرات کاربران

Milad Taghavi
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

عالی

کاربر ۶۹۱۸۲۵۲
۱۴۰۲/۰۵/۰۳

عالی

زمان

۱۵ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۵۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۵۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
۷۴,۲۰۰
۳۰%
تومان