دانلود کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد (خلاصه کتاب) با صدای مسعود صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد (خلاصه کتاب) اثر یانیس واروفاکیس

دانلود و خرید کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد (خلاصه کتاب)

گوینده:مسعود صفری
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد (خلاصه کتاب) نوشتهٔ یانیس واروفاکیس و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مسعود صفری است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. تاریخچه مختصر از نظام سرمایه‌داری در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد

در این خلاصه کتاب صوتی می‌آموزید اقتصاد مبتنی بر همگان است.

نابرابری میان افرادی که به نان شب محتاج هستند و کسانی که ثروت‌های میلیاردی دارند، موضوع تازه‌ای نیست. از همان زمان که بازار به وجود آمد، عوامل مشخصی باعث شدند تا عده‌ای سرمایه‌های گزاف داشته باشند و عده‌ای دیگر برای سیر کردن شکمشان و داشتن سرپناهی برای خواب، جان و نیروی خود را به دیگران تقدیم کنند.

در این کتاب، یانیس واروفاکیس خطاب به دخترش و تمام جوان‌ها می‌گوید که دلیل فقیر بودن بعضی از مردم بی‌لیاقتی آنها در کار کردن نیست؛ بلکه این فقر حاصل شرایطی بوده است که از ابتدای انقلاب کشاورزی ایجاد شده و در سالیان بعد با رخ دادن انقلاب صنعتی ادامه یافته است.

طبیعی است که هیچ‌کس دوست ندارد به عنوان یک کارگر، هشت ساعت از روز را مانند ماشین در یک کارخانه کار کند، ما می‌خواهیم بدانیم که چه شرایطی او را مجبور به این کار کرده است.

اگر فکر می‌کنید سر در آوردن از اقتصاد، سر در آوردن از کاری که بانک‌های خصوصی و بانک‌های دولتی هر کشوری انجام می‌دهند، سر در آوردن از روندی که برای اعطای وام طی می‌شود و بهره‌ای که بانک‌‌ها دریافت می‌کنند به شما ارتباطی ندارد، سخت در اشتباه هستید. اقتصاد چرخه‌ای است که مبتنی بر همگان است. اگر حتی اوضاع مالی مناسبی دارید و می‌خواهید از امکاناتی که بازار در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کرده و لذت ببرید، باز هم در چرخه اقتصاد مؤثر هستید.

اگر می‌خواهید سهمی در آینده داشته باشید، نمی‌توانید با شنیدن کلماتی مانند «اقتصاد» و «بازار» خودتان را به آن راه بزنید و بی‌محلی کنید. خیلی‌ها فکر می‌کنند بازار و اقتصاد یکی هستند، ولی این‌طور نیست.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند مختصر و مفید دربارهٔ اقتصاد بخوانند، به‌ویژه نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد

«بعد از تحولاتی که انقلاب کشاورزی ایجاد کرد، انقلاب صنعتی در کمین جوامع بود؛ اختراع ماشین بخار توسط جیمز وات به اضافه عوامل اجتماعی و سیاسی‌ای که گفتنشان در اینجا حوصله تو را سر خواهد برد، باعث راه‌اندازی اولین کارخانه‌ها شد. حالا فرزندان آن رعیت‌های رانده‌شده از خانه و زمین‌شان، روزی چهارده ساعت در کارخانه‌ها پابه‌پای موتور بخار، عرق می‌ریختند.

حتماً به گوشت خورده که می‌گویند:" "پول جهان را می‌گرداند." تابه‌حال به این فکر کرده‌ای که علت آن چیست؟ بگذار به تو بگویم که همیشه این‌طور نبوده است؛ در ابتدا پول وسیله‌ای بود برای رسیدن به هدف‌های کوچک و بزرگ. انسان‌ها حاضر نبودند هرچیزی را حتی اگر قیمت زیادی داشت بفروشند و تبدیل به پول کنند. اما به مرور، پول از وسیله به هدف تبدیل شد. این اتفاق زمانی افتاد که انسان انگیزه سود را ابداع کرد.

کریستوفر مارلو، نویسنده انگلیسی، نمایشنامه معروفی به نام دکتر فاستوس دارد که در قرن شانزدهم نوشته شده؛ دکتر فاستوس مرد پاکدامنی است که وسوسه می‌شود تا با مفیستوفل که به نوعی شیطان است یک معامله بزرگ بکند. طی این معامله، مفیستوفل بیست‌وچهار سال قدرت و لذت مطلق به دکتر فاستوس می‌دهد تا در عوض، فاستوس در پایان این بیست‌وچهارسال، روح خود را به این شیطان تسلیم کند. دکتر فاستوس قرارداد این معامله را با خون خود امضا می‌کند.

قرارداد نوشتن باعث می‌شود یک توافق غیررسمی میان دو نفر مانند اینکه "تو امروز به من کمک کن، من در آینده جبران می‌کنم" به یک الزام قانونی تبدیل شود. کاری که مفیستوفل انجام داد.

اما ماجرا فقط این نیست؛ کسی که قرارداد می‌بندد و در آن، تو بدهکار شناخته می‌شوی، همواره چیزی بیشتر از آنچه که به تو داده است می‌خواهد. بدین‌ترتیب، بهره شکل می‌گیرد.

در داستان دکتر فاستوس، زمانی که او قرارداد را امضا می‌کند به خیالش تسلیم کردن روحش به شیطان در مقابل بیست‌وچهارسال لذت و قدرت نامحدود چیز زیادی نیست. اما وقتی موعد تسلیم کردن روح می‌رسد، او متوجه می‌شود که باید چه بهره وحشتناکی بپردازد. این داستان که رابطه میان انتخاب آزاد، قرارداد بستن، بدهی و بهره را نشان می‌دهد در قرن شانزدهم نوشته شده است؛ یعنی دقیقاً زمانی که ارزش مبادله پررنگ می‌شود و جامعه بازار پا می‌گیرد.»


نظرات کاربران

کاربر 7383653
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

به عنوان خلاصه کتاب مطالب ارزشمندی ارائه داده است.

زمان

۴۹ دقیقه

حجم

۴۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۹ دقیقه

حجم

۴۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان