دانلود کتاب صوتی افسانه موفقیت با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افسانه موفقیت اثر اما گنن

دانلود و خرید کتاب صوتی افسانه موفقیت

نویسنده:اما گنن
گوینده:شهره روحی
انتشارات:همراز
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی افسانه موفقیت

کتاب صوتی افسانه موفقیت نوشتهٔ اما گنن و ترجمهٔ امید حسینی است. گویندگی این کتاب صوتی راهنما را شهره روحی انجام داده و همراز (کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی افسانه موفقیت

کتاب صوتی افسانه موفقیت (The Success Myth) راهنمایی است برای بازتعریف مفاهیمی همچون موفقیت و پیشرفت؛ بر اساس خواسته‌های واقعی آدم‌ها. این کتاب صوتی، تلهٔ موفقیت را به‌صورت ریشه‌ای موشکافی کرده است و از لزوم بازتعریف موفقیت در جامعه، هدف‌گذاری صحیح و تشخیص خواسته‌های واقعی از امیال فریبنده گفته و راه رهایی از افسانهٔ موفقیت را نشان داده است. در یکی از روزهای ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، اما گنن (Emma Gannon) با ظاهر شیک و آراسته و در ماشین گران‌قیمتی، خیابان‌های لندن را یکی‌یکی پشت سر گذاشت تا برای شرکت در کنفرانسی حاضر شود و دربارهٔ جدیدترین کتابش سخنرانی کند. از شیشهٔ ماشین به بیرون نگاه کرد و خودش را آدم موفقی دانست که اگرچه شبانه‌روز کار می‌کند، نردبان شغلی را با موفقیت بالا می‌رود. تمام هویتش با شغلش تعریف می‌شد و به نظر می‌رسید که از این موضوع راضی است، اما در همان سفر اتفاقی برای او افتاد که او را به فکر فرو برد. او به زنی برخورد کرد که می‌گفت از زندگی‌اش راضی است و این برخورد، احساسی انکارشده را در اِما گنن بیدار کرد؛ احساس تنهایی! همیشه صدایی در درونش می‌گفت یک جای کار می‌لنگد، اما این صدا بسیار زود در میان همهمهٔ تعریف‌ها و تشویق‌های اطرافیان به سکوت وادار می‌شد. آن روز این صدا از همیشه بلندتر شد و دیگر دست از سرش برنداشت! پس از آن روز، اِما گنن در مسیر پرفرازونشیبی قدم گذاشت تا خودش را به زندگی واقعی بازگرداند؛ مسیری که او را به نوشتن کتاب «افسانهٔ موفقیت» رساند. حاصل تجربیات او در این کتاب گردآوری شده است. او در این کتاب صوتی گفته است که رابطهٔ آدم‌ها با شغلشان یک‌طرفه است. موفقیت شغلی، آدم‌ها را از لحاظ مالی تأمین می‌کند، اما از نظر عاطفی هیچ‌چیز برایشان به ارمغان نمی‌آورد. اگر بگذارید شغلتان تمام زندگیتان را تحت‌کنترل خود درآورد، تنها و بی‌اعتمادتر می‌شوید، نمی‌گذارید آدم‌ها شخصیت و احساسات واقعیتان را ببینند و کم‌کم خودتان را پشت نقاب موفقیت پنهان می‌کنید. کتاب افسانه موفقیت با بلندپروازی و تلاش برای رسیدن به رؤیاها مخالفتی ندارد؛ بلکه دربارهٔ بازپس‌گیری تعاریف واقعی موفقیت و پیشرفت از جامعه می‌گوید. به‌عقیدهٔ نویسندهٔ این کتاب صوتی، انتظارات جامعه از پیشرفت و دستاوردها الزاماً به رضایت فردی نمی‌انجامد. خورهٔ موفقیت به جان جهان افتاده و لحظه‌های عادی و دوست‌داشتنی روزمره را از معنا انداخته است. او از ما می‌خواهد برای لحظه‌ای توقف کنیم و ببینیم اگر توسط مفهوم بازاریابی موفقیت بمباران نشده بودیم، چطور زندگی می‌کردیم و از خودمان بپرسیم واقعاً چه می‌خواهیم و حتی راه رفته را بازگردیم تا خواسته‌های واقعیمان را بیابیم.

شنیدن کتاب صوتی افسانه موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی افسانه موفقیت

«انجام‌دادن کاری که ما را از ذات انسانی‌مان دور می‌کند، منجر به سندروم فریب‌کاری می‌شود، چون دیگر خودمان نیستیم. وقتی می‌خواهیم برای یکی از اعضای خانواده‌مان تولد بگیریم یا زیر دوش هستیم یا داریم همبرگر می‌خوریم، سندروم فریب‌کاری نداریم؛ این‌ها کارهای عادی هستند که فقط انجام‌شان می‌دهیم. وقتی از لاک‌مان بیرون می‌آییم و نمایش اجرا می‌کنیم یا کارمان را انجام می‌دهیم، حس فریب‌کاری به ما دست می‌دهد، چون این چیزها طبیعی نیستند. چون در اعماق ذهن‌مان می‌دانیم که ما کارمان نیستیم، پس تا حدودی همه‌مان فریب‌کاریم. به‌شخصه به نظرم نباید اسم «سندروم» روی این پدیده بگذارند. در یکی از مقاله‌های هاروارد بیزنس ریویو آمده که «سندروم فریب‌کاری بیشتر در زنان تشخیص داده می‌شود. اما همین که این پدیده را عارضه می‌دانیم، اشکال دارد».

طبیعی است که وقتی مؤدب دور میز نشسته‌ایم و داریم با «صدای قشنگ‌مان» سخنرانی می‌کنیم یا وقتی کل روز پشت میز باشیم و هوای تازه نخوریم یا وقتی داریم تبلیغی برای یک برند خمیردندان می‌نویسیم، کمی احساس غیرطبیعی‌بودن کنیم. همه‌ی این‌ها نمایش‌هایی در فرهنگ سرمایه‌داری هستند، در نتیجه به‌عنوان انسان حس می‌کنیم با «خود واقعی‌مان» فاصله دارند. البته بعضی وقت‌ها هم پیش می‌آید که با کارمان هم‌سو می‌شویم و باید به این لحظه‌ها توجه کنیم. مثلاً موقع کمک به یک همکار تازه‌وارد یا سخنرانی عمومی یا ارائه‌ی راهکارهای خلاقانه حس می‌کنیم این یکی از قدرت‌های ذاتی و طبیعی‌مان است و از این مهارت‌مان لذت می‌بریم، چون به این وسیله ارتباط برقرار می‌کنیم. اما خب کار هم کار است دیگر. و باید قبول کنیم که نمی‌شود موقع پول‌درآوردن، مدام به روح‌مان هم برسیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۴۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۴۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان