دانلود کتاب صوتی انقلاب بلشویکی با صدای آرمان خدادادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انقلاب بلشویکی اثر سیلویا انگدال

دانلود و خرید کتاب صوتی انقلاب بلشویکی

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی انقلاب بلشویکی

کتاب صوتی انقلاب بلشویکی نوشتهٔ سیلویا انگدال و ترجمهٔ شهربانو صارمی است. گویندگی این کتاب تاریخ صوتی را آرمان خدادادی انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی انقلاب بلشویکی

انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی رخ داد و پیامدهای درازمدتی در سرتاسر قرن بیستم داشت. کتاب صوتی انقلاب بلشویکی از مجموعهٔ «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان»، درمورد یکی از اثرگذارترین رویدادهای سیاسی قرن بیستم سخن گفته است. انقلاب بلشویکی نه‌تنها در تاریخ روسیه بلکه در تاریخ سراسر دنیا تأثیر داشت. انقلاب بلشویکی، رژیمی سرکوب‌گر به وجود آورد که ۷۴ سال دوام آورد و در اتحاد شوروی و بخش‌های دیگر اروپا موجب رنج‌های بی‌حدوحصر شد، اما فراتر از آن باعث ستیزه‌جویی فراگیری شد که به جنگ سرد معروف است. خطر جنگ هسته‌ای میان اتحاد شوروی و آمریکا که ده‌ها سال دنیا را تهدید می‌کرد، هر دو جامعه را دست‌خوش تغییر کرد. کتاب صوتی انقلاب بلشویکی با اطلاعات زمینه‌ای دربارهٔ رویداد اصلی شروع می‌شود؛ بعد به مباحث پیرامونی آن می‌پردازد و با روایت‌های اول‌شخصِ افرادی به پایان می‌رسد که در صحنه حضور داشته‌اند یا از آن تأثیر پذیرفته‌اند. مطالب از منابع مختلف از جمله نشریات، مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های غیرداستانی، روایت‌های شخصی، سخنرانی‌ها، شهادت‌ها در مجامع، اسناد دولتی، جزوات، بولتن‌های خبری سازمانی و مقالات انتخاب شده است. مقالات برگرفته از این منابع، به‌دقت تصحیح شده و برای تهیهٔ متن استفاده شده است. این کتاب طوری تدوین شده تا رویدادی پیچیده را توضیح دهد، جرقهٔ بحث را بزند و دیدگاه بشریِ پسِ پشتِ یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان در دهه‌های اخیر را نشان دهد. انقلاب بلشویکی، علل آن، پیامدهایش و تأثیری که در دنیای امروز داشته، در این اثر صوتی به قلم سیلویا انگدال بررسی شده است.

«چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» برای طیف وسیعی از خوانندگان طراحی شده است، افرادی که می‌خواهند نه‌تنها دربارهٔ تاریخ بلکه دربارهٔ رویدادهای جاری، سیاست، حکومت، روابط بین‌المللی و جامعه‌شناسی بیشتر بدانند: دانش‌آموزان و دانشجویانی که برای انجام‌دادن تکالیف یا در مورد بحث‌های کلاسی تحقیق می‌کنند، معلمان و کادر آموزشی که به دنبال مطالب تکمیلی‌اند و آن‌هایی که می‌خواهند تاریخ را بهتر بفهمند. 

شنیدن کتاب صوتی انقلاب بلشویکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ معاصر روسیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی انقلاب بلشویکی

«در این دیدگاه روزنامه‌نگاری بریتانیایی در گزارش خود از قتل رومانوف‌ها در سال ۱۹۱۸ می‌گوید. حکومت بلشویکی نخست سعی کرد این قتل‌ها را پنهان نگه دارد با این ادعا که تزار پس از محاکمه اعدام شده است و خانواده‌اش را به خارج از شهر برده‌اند؛ در واقع تزار و همسرش، چهار دختر هفده تا بیست‌ودو ساله‌ی آن‌ها، پسر بیمار سیزده‌ساله‌شان و پزشک و خدمتکارانشان همه با هم در یک شب در زیرزمین خانه‌ای در سیبری تیرباران شدند. مردم بعدها از این ماجرا خبردار شدند. گزارش نویسنده یکی از اولین گزارش‌های رسانه‌ای درباره‌ی این قتل‌هاست. رابرت ویلتون گزارشگر تایمز لندن در زمان تحقیقات مقامات محلی در آن‌جا حاضر بود و زمانی که از سیبری گریخت، پرونده را هم با خود برد. این پرونده بعدها در کتابش به نام آخرین روزهای خانواده‌ی رومانوف منتشر شد.

شب شانزدهم ژوئیه‌ی ۱۹۱۸ در یکاترین‌بورگ خانواده‌ی سلطنتی و همراهانِ وفادارشان در مجموع یازده نفر به اتاق کوچکی در خانه برده و همان‌جا محبوس شدند و با تپانچه به قتل رسیدند. هیچ‌نوع محاکمه‌ای در کار نبود. با اسیران قبل از مرگشان بدرفتاری شد. آن‌ها را سخت شکنجه کردند هرچند این شکنجه روحی بود نه فیزیکی. پس از مرگ، اجساد را به جنگل بردند و نابود کردند. این اعمال با برنامه‌ریزی قبلی انجام گرفت و قاتلان مقدمات آن را کاملاً آماده کرده بودند.»

نظرات کاربران

کاربر 5013086
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

بسیار عالی

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۵۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۵۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان