دانلود رایگان کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳) با صدای نوید پدرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳) اثر رفیق شامی

دانلود و خرید کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳)

معرفی کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳)

کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳) نوشتهٔ رفیق شامی و ترجمهٔ حمید زرگرباشی است. نوید پدرام و محمد کربلایی و سحر حمیدی و رضا بصیری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات خانه‌ ی رود آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳)

کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳) حاوی مجموعه‌‌ای از داستان‌های کوتاه رفیق شامی، نویسنده‌ٔ سوری‌الاصلِ آلمانی است. داستان‌های این مجموعه ما را به سال‌های ۱۹۵۰ دمشق می‌برد. کودکیِ نویسنده در این سال‌ها و در این محیط سپری شده است. پدرِ او نانوایی تهی‌دست بود و آدم‌های اطراف او هم از آن‌ها غنی‌تر نبودند، ولی در اوجِ فقر همگی سعی داشتند از هر چیزِ کوچک، دست‌آویزی برای سرگرمی و تفریح بسازند. نگاهِ انسانی و عاطفی نویسنده در تمامی این داستان‌ها مشهود است. حال‌وهوای این داستان‌ها، شباهتِ عجیبی با فرهنگ سرزمین ما دارد. صداقت و ریا، شرم و بی‌شرمی، اعتقاد و بی‌اعتقادی‌ و صبوری شخصیت‌های داستان‌های رفیق شامی از جنس احساسات مردمان سرزمین خودمان است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی فرهنگ کباب (روزنه ۳) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات عرب و علاقه‌مندان به قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رفیق شامی

رفیق شامی در سالِ ۱۹۴۶ در دمشق، پایتختِ سوریه و در خانواده‌ای مسیحی چشم به جهان گشود. او در محیطی رشد یافت که فقر و خرافات بیداد می‌کرد، اما روابطِ اجتماعیِ پرباری وجود داشت. شخصیتِ او تحت‌تأثیر محدودیت‌های ناشی از فقر، اجبار به کار در کودکی و نوجوانی، اوضاعِ آشفته‌ٔ سیاسی و کودتاهای پی‌درپی شکل گرفت. ردپای فرهنگ کوچه و بازار شرقی و قصه‌ها و ضرب‌المثل‌ها و حکمت‌های عامیانه در آثار او دیده شده است. رفیق شامی در سال ۱۹۷۱ به هایدلبرگ آلمان مهاجرت کرد. او پس از آنکه در سال ۱۹۷۹ مدرک دکترای شیمی را دریافت کرد، حرفه‌اش را در صنایع شیمیایی آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۰ گروهی ادبی را پایه گذاشت و از سال ۱۹۸۲ تبدیل به نویسنده‌ای تمام‌وقت شد. شامی که دارای تابعیت چندگانه بوده، همراه با همسر بایرنی و پسرش در کیرشهایمبولاندن زندگی کرده است. «شب های دمشق»، «بره‌ای در پوست گرگ» و «بوبو و سوسو» از جمله آثار او هستند. کتاب‌های او تاکنون به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان