دانلود کتاب صوتی افق وحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افق وحی اثر سید محمدمحسن حسینی طهرانی

دانلود و خرید کتاب صوتی افق وحی

معرفی کتاب صوتی افق وحی

کتاب صوتی افق وحی اثر سید محمدمحسن حسینی طهرانی در پاسخ و نقد شبهات دکتر عبدالکریم سروش درباره مسائل مهم وحی و نبوت نوشته شده است.

 درباره کتاب صوتی افق وحی

سید محمدمحسن حسینی طهرانی در این اثر خواسته است تاملی در پاسخ‌هایی داشته باشد که بعضی از بزرگان دینی و فضلا به شبهات سروش در این زمینه داده‌اند.

کتاب افق وحی شامل مقدمه، چهار فصل و یک فصل پایان است كه فصل اول در باب توحيد افعالی است. در فصل دوم كتاب، حقيقت علم و ادراکبررسی شده است و فصل سوم  آن نيز به بررسی حقيقت وحی و الهام می‌پردازد كه عبارت است از رسیدن به مرتبه تقدير و خواست الهی و القای مطالب و معانی از آن افق بلند بر نفس انسان.  در پایان کتاب نیز بخشی به خصوصیات این کتاب و شرح رسیدن تدریجی مولف به حق از میان مباحث کتاب می‌پردازد.

حسینی طهرانی در این فصل به بررسی مباحث مطرح شده از طرفين پرداخته و نتيجه‌گيری می‌‌كند كه چون پيامبر اكرم(ص) به حقيقت اسماء و صفات الهی رسیده و وفود در حريم عصمت و طهارت كرده‌اند، بنابراين جاودانگی در انحصار كلام آن حضرت است و قلب او به روی حقیقت‌های الهی نهفته و دنهان هستی باز و تشبيه حقايق وحيانی و واردات قلبی پیامبر به واردات قلبی شعرا در قالب کلی اشتباه است.

بعضی از موضوعات كتاب افق وحی عبارتند از: «متابعت از علم و يقين، انسان را از وقوع در مهالک حفظ می‌كند»، «مراد از وديعه الهی كه در بنی آدم قرار داده شده است»، ، «ظهور توحيد افعالی در افعال پيامبران و اوليای الهی»، «نتيجه وفود اوليای الهی در حريم عصمت و طهارت»، «كلام معصوم كلامی است در ظرف ابد»، «مسئله وحدت وجود هيچ ربطی به نظرات آقای سروش ندارد»، «كسی ادعای وحی و عصمت در كلمات عرفاء شامخين نمی‌كند»، «قرآن كريم كتاب الهی و نسخه اطوار وجود است»، «بهشت و دوزخ زاييده اعمال انسان در دنياست»، «معنای وحی در جهان مدرن و راززدايی شده امروز».

شنیدن کتاب افق وحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 طلاب علوم دینی و علمای حوزوی مخاطبان این کتاب‌اند که با دیدگاهی قرآنی، عرفانی و فلسفی نوشته شده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۹ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۹ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۵۰%
تومان