دانلود کتاب صوتی کلاه پوستی‌ ها با صدای امیرعباس خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کلاه پوستی‌ ها اثر سیدمیثم موسویان

دانلود و خرید کتاب صوتی کلاه پوستی‌ ها

معرفی کتاب صوتی کلاه پوستی‌ ها

کتاب صوتی کلاه پوستی ‌ها اثر سید میثم موسویان است و آن را با صدای امیرعباس خلیلی می‌شنوید. این کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت‌ الله اسدالله مدنی را در آستانه پیروزی انقلاب به تصویر می‌کشد. 

درباره کتاب صوتی کلاه پوستی ‌ها

رمان کلاه پوستی ‌ها درباره‌ پسر نوجوانی‌ است که در آذرشهر تبریز همراه پدری لاابالی در زمان پهلوی دوم زندگی می‌کند.

سید میثم موسویان داستان این کتاب را بر پایه گزارشات ساواک نوشته است و زندگی و مبارزات شهید مدنی را به تصویر کشیده است و نام کلاه پوستی ها را هم به خاطر مبارزه آیت الله مدنی با نوع پوشش پهلوی، انتخاب کرده است. 

میر اسدالله مدنی در سال ۱۲۹۳ در آذرشهر آذربایجان به دنیا آمد و ۲۱ شهریور ۱۳۶۰ در تبریز در حین اقامه نماز مورد سوقصد قرار گرفت و از دنیا رفت. او را به عنوان دومین شهید محراب می‌شناسند. آیت الله مدنی نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه سابق تبریز و نورآباد ممسنی بود. مدنی دروس ابتدایی علوم دینی را در حوزه علمیه یزد فراگرفت و برای ادامه تحصیل عازم قم شد و در آن‌جا تحصیلات خود را به پایان رساند. او چندین سال در حوزه علمیه نجف به تدریس مشغول بود و از میان شاگردان او می‌توان به عارف حسینی، رهبر سابق شیعیان پاکستان، اشاره کرد. در دوران مبارزه با رژیم پهلوی، چندین بار دستگیر و تبعید شد و در نهایت در حال اقامه نماز جمعه ترور شد. 

آرامگاه سید اسدالله مدنی در جوار بارگاه فاطمه معصومه در قم قرار دارد. با شنیدن این داستان سفری می‌کنیم به روزهای پر التهاب پیش از پیروزی انقلاب و در مبارزات مردم، شریک می‌شویم.

شنیدن کتاب کلاه پوستی‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌های مرتبط با انقلاب و تاریخ معاصر ایران را به شنیدن کتاب صوتی کلاه پوستی ها دعوت می‌کنیم.

درباره سید میثم موسویان 

سید میثم موسویان، در سال ۱۳۶۲ در همدان متولد شد. او در نوجوانی شعر می‌‌گفت و در همان سنین به جشنواره شعر طنز دعوت شد. تحصیلاتش را در رشته روان‌شناسی تا مقطع کارشناسی‌ارشد ادامه داد و از دوران دانشجویی داستان نوشتن را آغاز کرد. 

اولین تجارب داستانی او در سال ۱۳۸۳ در انجمن داستان حوزه هنری همدان و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان رقم خورد. و اغلب داستان‌های او گرایشات مذهبی دارند. سید میثم موسویان تا کنون بیش از دوازده جلد کتاب نوشته و در بیش از شصت جشنواره کشوری شرکت کرده و افتخاراتی را هم از خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به کسب رتبه در جشنواره بین المللی سلام بر نصرالله سال ۱۳۸۶، کسب رتبه سوم در جشنواره پیامبر اعظم(ص) سال ۱۳۸۷، رتبه نخست جشنواره‌ ملی رمان نویسی انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۹، رتبه دوم جشنواره داستان کوتاه نوجوان انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۹ اشاره کرد.

او همچنین نامزد نهایی یازدهمین دوره‌ جایزه ادبی جلال آل‌احمد با کتاب «تفنگمو زمین نذار» سال ۱۳۹۷ و برگزیده نهایی آتیه داستان جایزه ادبی جلال آل‌احمد به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۷ است.

بخشی از کتاب صوتی کلاه پوستی ‌ها

از آن شبکه بابا من را تحویل دژبان‌های ارتش داد و من را به سربازی فرستاد، تا همین لحظه که می‌خواستیم تانک‌ها را به سمت تهران حرکت بدهیم، به این فکر می‌کردم که اگر من یک آدمی هستم که اصل درستی ندارد، مادر درستی ندارد، پدر درستی ندارد، به زور که نمی‌شود خودش را وصل کند به کسی که همه چیزش درست است. خودش را وصل کند به سیّد مدنی و ارتش کلاه‌پوستی‌اش. این بود که تصمیم گرفتم همه چیز را بی‌خیال شوم و خودم را بسپارم دست سرنوشت و مخالفت نکنم. البته آن حال‌وهوای مذهبی که مدرسه‌ سیّدمدنی در من گذاشته بود، رهایم نکرد.

یادم است که آن زمان که داخل ماشین مثل یک زندانی نشسته بودم، درست مثل یک مرده‌ متحرک بودم و از غصه‌ آن چیزهایی که راجع به مادر از بابایم شنیده بودم، دلم می‌خواست که هر چه زودتر بمیرم. فردا صبح پشت یک ماشین ریو، قاتی چند نفر دیگر، از خرّم‌اباد به کرمانشاه فرستاده شدیم. برای بقیه‌ی زندگی هم هیچ فکری نداشتم و برایم دیگر متصور نبود که یک روزی مدنی یا حتی گوگانی را خواهم دید. انگار مغزم منجمد شده بود.

نظرات کاربران

م.دهقان
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

قبلا اسم این کتاب را نشنیده بودم و با تردید آن را شروع کردم. اما وقتی به انتها رسید از انتخاب اتفاقی ام خیلی راضی بودم! واقعا با شخصیت اول داستان ارتباط گرفتم و از جمله بهترین کتاب هاییست که خواندم. بیش

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان