دانلود کتاب صوتی نامه سیمین به جلال با صدای الهام ایران‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نامه سیمین به جلال اثر سیمین دانشور

دانلود و خرید کتاب صوتی نامه سیمین به جلال

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۳۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نامه سیمین به جلال

کتاب صوتی نامه سیمین به جلال نامه‌ای است که سیمین دانشور، همسر جلال آل احمد، به او نوشته است و از او به دلیل رابطه‌اش با زنی به نام هیلدا گله و شکایت کرده است. انتشارات کاغذ صوتی این اثر را با صدای الهام ایران‌نیا منتشر کرده است. 

درباره کتاب صوتی نامه سیمین به جلال

سیمین دانشور و جلال آل احمد، دو نویسنده سرشناس ایرانی هستند. سیمین اولین زنی بود که به طور حرفه‌ای داستان می‌نوشت و رمان معروفش، سووشون، به هفده زبان در دنیا ترجمه شده است و جلال یکی از افرادی بود که سبک نوشتن او، به سبک معیار در زبان فارسی بدل شده است. 

هرچند نامه‌هایی که در طول سال‌های زندگی میان سیمین و جلال رد و بدل شده است، در سه جلد منتشر شده است، اما این نامه، نامه‌ای خاص است. نامه‌ سیمین به جلال نامه‌ای است که در آن زبان به گله و شکایت گشوده است و زبانش گاهی به تهدید هم باز می‌شود. حتما بعد از شنیدن این کتاب صوتی خودتان دلیلش را متوجه می‌شوید. 

کتاب صوتی نامه سیمین به جلال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی نامه سیمین به جلال را به تمام علاقه‌مندان به زندگی و آثار این دو نویسنده سرشناس ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره سیمین دانشور 

سیمین دانشور هشتم اردیبهشت سال ۱۳۰۰ در شیراز چشم به جهان گشود. او نویسنده و مترجم ایرانی و نخستین زن ایرانی بود که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده‌ است. علاوه بر این، از آن اقتباس‌های تئاتری نیز صورت گرفته است. 

سیمین دانشور در سال ۱۳۲۸ با مدرک دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او در محضر استادانی مثل دکتر فاطمه سیاح و بدیع‌الزمان فروزانفر تحصیل کرده بود. سپس برای تحصیل زیبایی‌شناسی به آمریکا رفت. در آن مدت نیز دو داستان کوتاه نوشت که در ایالات متحده منتشر شد. دانشور، در سال ۱۳۲۷ با جلال آل احمد آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد. او به همراه همسرش جلال، عضو کانون نویسندگان ایران بود. 

از میان کتاب‌ها و آثار مشهور او می‌توان به رمان سووشون، به کی سلام کنم؟ شهری چون بهشت، و جزیره سرگردانی اشاره کرد. سیمین دانشور ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ در تهران چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب صوتی نامه سیمین به جلال

تو چه جور جلالی هستی؟ در این چندین و چند سالی که باهم هستیم باید متوجه شده باشی که من هرگز کوزه کسی را نشکسته‌ام...و در کوزه هرکسی که از من خواسته به حد توانم آب ریخته‌ام و اگر تلنگری زده‌ام به کوزه نامردان بوده اما نامردها معمولاً کرگدن‌هایی هستند که با کوزه بی آب ترک دارشان می‌توانند همچنان به وقاحتشان ادامه بدهند. اما دست کم به گمان خودم در کوزه تو بیش از همه آب ریخته‌ام و حالا تو از تمام دنیا تنها کسی هستی که کوزه مرا احتمالاً زده‌ای شکسته‌ای. هرچند در نامه‌های قبلی اشاره کردم و کنایه زدم تا بلکه خودت به حرف بیایی و توضیحی را که به من مدیونی خودت بدهی، متوجه نشدی و همه‌اش را به حساب فقدان درد خواهرم گذاشتی یا فکر کردی به قول خودت گزافه گویی می‌کنم. غافل از اینکه دردها در بستر زمان به افسون خود زمان بستری می‌شوند و این درد حاصل از شکست کوزه من به دست تو هم در زمان بستری خواهد شد. حتی برایت نوشتم که دو نامه در پانزدهم دی ماه به من رسیده است که آشفته‌ام کرده، اما تو به طور جدی از من مطالب نامه‌ها را نپرسیده بودی. (پست هم دیگر از چشمم افتاده، چرا که پست می‌تواند خانمان برانداز هم باشد.) 

روز پانزدهم دی ماه دو نامه به من رسید. یکی به زبان فارسی و با خطی خوش و بی امضا که در ۸ دی ماه نوشته شده بود. دیگری به زبان انگلیسی و با کاغذ رسمی مارک‌دار که در ۲۸ دسامبر نوشته شده بود، و امضای کسی را داشت که تو در نامه‌هایت به او اشاره کرده بودی. هر دو از آمستردام پست شده بود و حالا هم نامه سوم‌ به زبان فارسی و با همان خط خوش که از لندن فرستاده شده و مطالب نامه اول را تایید کرده. خواندن این نامه‌ها پیک‌نیک نبود. نوشتن این نامه هم که قسمت عمده‌اش را از دفتر یادداشتم رونویس می‌کنم پیک‌نیکی نیست و احتمالاً خواندن آن هم برای تو پیک‌نیکی نخواهد بود. 

معرفی نویسنده
عکس سیمین دانشور
سیمین دانشور

سیمین دانشور نویسنده و مترجم زن ایرانی متولد هشتم اردیبهشت سال ۱۳۰۰ در شیراز است. او را به‌عنوان یکی از پیشگامان ادبیات مدرن ایرانی می‌‌شناسند. درواقع از دانشور به‌عنوان اولین نویسنده‌‌ی زن ادبیات مدرن ایران نام می‌‌برند. رمان «سووشون» او از جمله مهم‌‌ترین آثار ادبی معاصر ایران به شمار می‌‌رود که به هفده زبان ترجمه شده است. او همسر جلال آل احمد –نویسنده و مترجم ایرانی– بود. دانشور، مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی داشت و عضو هیئت علمی دانشکده‌‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود. وی در سال ۱۳۵۸ از این دانشگاه بازنشسته شد. دانشور در هجدهم اسفند سال ۱۳۹۰ در تهران درگذشت.

نظرات کاربران

Jalal
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

غرب زدگی برای خالق غرب زدگی

ماهی
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

خانم دانشور چند تا رمان نوشتن که به چندین زبان ترجمه شده و شما هیچ کدومشو ندارید اونوقت اومدید نامه شخصی راجع به خیانت همسرش رو گذاشتید متاسفم براتون

AS4438
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

عجب!! اصلن فکرشو نمیکردم که جلال مرتکب اینکارشود، اگرکتاب سنگی برگوری ،آل احمدرا بخوانیددرمی یابید که این نامه اگرواقعی باشدخیانتی نابخشودنیست، زنده یاد سیمین عالی نوشته، گوینده عالی خوانده ودرکل عالی بود.

مروارید بیگلری‌فرد
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

چندی‌پیش‌ازطاقچه‌‌آنراشنیده‌ام‌جالب‌بود‌مخصوصاً‌آنکه‌حقیقت‌‌رادرنامه‌هایش‌خانم‌سیمین‌گفته

نیکا آریو
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

گوینده عالی بود جای تاسف است برای آل احمد

mahsa
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

صدای گوینده آدم رو دچار فرسایش میکنه

karoon
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

جملاتی که مرحوم سیمین در این نامه نوشته را میتوان در رمان هایش پیداکرد مثل عقیده همسر خلیل ملکی درمورد ازدواج با یک مرد سیاسی خدایش بیامرزد

maryam kamkar
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

قبل از مطالعه این نامه حتما سنگی بر گوری جلال آل احمد رو بخونید. صداقت، صراحت و انتقال احساسات بسیار جذابی در جریان کتاب وجود داره.

saqqa
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

چه ماجرای پیچیده ای بوده بین این دو نفر

کاربر 7819990
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

نشانه غرور واقتدار وصلابت یک زن اصیل ایرانی را توصیف کرد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان