دانلود کتاب صوتی صدای بال سیمرغ با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صدای بال سیمرغ اثر عبدالحسین زرین‌کوب

دانلود و خرید کتاب صوتی صدای بال سیمرغ

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی صدای بال سیمرغ

کتاب صوتی صدای بال سیمرغ، اثری از دکتر عبدالحسین زرین‌کوب است که با صدای اکرم پریمون می‌شنویم. این کتاب درباره زندگی و اندیشه عطار، شاعر و عارف قرن ششم است که به دلیل اشعار عرفانی غنی‌اش، همچون منطق‌الطیر و همچنین کتاب تذکره الاولیا شناخته می‌شود. 

درباره کتاب صوتی صدای بال سیمرغ

شیخ فریدالدین ابو حامد محمدبن ابوبکر عطار نیشابوری که او را به نام عطار می‌شناسیم، در حدود سال ۵۴۰ متولد شد. نام او محمد بود و لقبش فریدالدین. بنابر آنچه که از روایات گذشتگان به جا مانده است، پدرش ابراهیم، دکان داروفروشی داشته و عطار هم شغل او را دنبال کرده است. مادرش نیز زنی اهل معنی بود و یکی از نزدیکان او. چنانچه او در اشعارش مادر خود را اینطور توصیف کرده است:

مرا گر بود انسی در زمانه 

به مادر بود و او رفت از میانه

شیخ عطار از زمان کودکی به سخن صوفیان متمایل بود و ایشان را دوست می‌داشت. از لحاظ معلومات او مردی بوده است مطلع از علوم و فنون ادبی و حکمت و کلام و نجوم و محیط بر علوم دینی از تفسیر روایات احادیث و فقه. عطار که به کار عطاری مشغول بود در گیاه‌شناسی و خواص ادویه نیز دستی بر آتش داشت. عطار در طول زندگی‌اش دست به نوشتن آثار زیادی زد. اگر به آثار عطار در طول زندگی‌اش نگاه بیندازیم متوجه وسعت احاطه و اطلاعات ‌او در علوم دینی به خصوص تفسیر قرآن و حدیث و قصص و روایات مذهبی می‌شویم. 

علاوه بر این آثار بسیاری را هم به او نسبت داده‌اند که البته از صحت انتساب آن‌ها اطمینان نداریم. یکی از این نمونه‌ها، «بی‌سرنامه» است . گفته می‌شود که عطار بعد از کشته شدن به دست مغولان، در حالی که سرش را از تن جدا کرده بودند، راه رفت و آن را سرود. از میان آثار عطار می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد:

تذکره الاولیا که نوعی زندگی‌نامه‌ی عرفان و صوفیان است و دارای حکایت‌های جذاب زیادی است.

منطق الطیر که داستان پرندگانی است که در جستجوی سیمرغند. اثری عرفانی که با درهم آمیختن حکایات و تمثیل‌های بسیار راه زندگی را نشان می‌دهد. اسرارنامه درباره‌ی موضوعات گوناگون تصوف است. الهی‌نامه شامل داستان‌هایی دلکش در خصوص روح انسان و فرزندانش نفس، شیطان، عقل، فقر، علم و توحید است. مصیبت‌نامه در بیان گرفتاری‌ها و مصیبت‌های روح سالک است. مختارنامه که رباعیاتی با موضوعات مختلف را در بر دارد و دیوان اشعار که مجموعه قصاید و غزلیات عطار با موضوعاتی عرفانی و صوفیانه است.

بنابر روایات متفاوت گمان می‌رود که عطار در در سال ششصد و هجده درقتل عام نیشابور به دست مغول کشته شده باشد.

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در کتاب صدای بال سیمرغ به شرخ زندگی، اندیشه و اشعار عطار پرداخته‌ است.

کتاب صوتی صدای بال سیمرغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

صدای بال سیمرغ اثری جذاب و منبعی معتبر برای شناخت عطار و اندیشه‌های او است. این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره عبدالحسین زرین‌کوب

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد متولد شد. او یکی از بزرگ‌ترین ادیبان معاصر ایران بود که در زمینه‌های مختلف تاریخ‌نگاری، نقد ادبی، تالیف و ترجمه نیز فعالیت داشت. آثار دکتر زرین‌کوب به‌ عنوان مرجع معتبر در مطالعات ادبی،  تصوف و عرفان و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود. او آثار معروفی در زمینه تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. 

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در دانشگاه تهران دکترای ادبیات فارسی گرفت و از رساله‌ خود به عنوان نقد شعر زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر دفاع کرد. او چندین سال در دانشگاه تهران به عنوان استادیار مشغول به تدریس بود و در فاصله‌ بین تدریس در دانشگاه تهران و از سال ۱۳۴۱ به بعد در دانشگاه‌های آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان، و در سال‌های ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به‌ عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و پرینستون به تدریس پرداخت. 

دکتر عبدالحسین ‌زرین‌کوب در سال ۱۳۳۲ با خانم دکتر قمر آریان ازدواج کرد. از میان آثار بی‌نظیر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان به کتاب‌های با کاروان حُله (مجموعه مقالات)، نقد ادبی، از کوچه‌ رندان، سیری در شعر فارسی، پله‌پله تا ملاقات خدا، دو قرن سکوت، کارنامه‌ی اسلام، صدای بال سیمرغ و بحر در کوزه اشاره کرد. دکتر زرین‌کوب در در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷سالگی در تهران درگذشت. 

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

Rezagharizadeh
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

نمی شود شیفته وار و شیداوشانه ادبیات کهن فارسی را دوست داشت و ساده از کنار آثار مرحوم زرین کوب گذشت. این استاد فقید چنان همه جانبه و از دریچه های تاریخ و فرهنگ و ادبیات و جامعه شناسی و

- بیشتر
parimah ahmadi
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

کاش فایل متن این کتاب هم قرار میدید.این آثار که بیشتر جنبه تخصصی دارن و متن نسبتا سنگینی دارن، بایدبا فراغ بال خونده بشه و تمرکز باشه ولی فایل صوتی این امکان رو ایجاد نمیکنه و مثل یک داستان ازش

- بیشتر
zahra k
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

کتاب خوبیه برای آشنایی با نظرات و آثار عطار نیشابوری ولی خوانش پر از تلفظ های غلط هست، از جهت اعراب و مفهومی مثلا جمله سوالی بصورت خبری خوانش شده.مجبور شدم دوبار خوانش را گوش بدم تا متوجه بعضی مطالب

- بیشتر
azarman1977
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

اوایلش خوب و گیرا بود. اما بعدتر سنگین ، غریب با روزگار اکنون و ملال آور شد. من در نیمه رهاش کردم. زیادی ثقیل و تخصصی است. نیز سخن به درازا کشیده شده و خسته کننده می شود. شاید اگر استاد

- بیشتر
zeynabkay
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۴۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۴۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان