دانلود رایگان کتاب صوتی آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟ با صدای آرمان سلطان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟ اثر کاترین نیکسی

دانلود و خرید کتاب صوتی آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟

معرفی کتاب صوتی آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟

مقاله صوتی آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟ نوشته کاترین نیکسی است که با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب و صدای گرم آرمان سلطان‌زاده منتشر شده است. آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود ؟ یکی از مقالات اجتماعی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟ 

با گسترش کرونا دفاتر کار در سرتاسر جهان خالی مانده‌اند، کاترین نیکسی می‌پرسد اصلاً فایده‌شان چه بود؟

برای بعضی‌ها محیط‌های کاری تنفربرانگیزاند. بالاخره همکار ناسازگاری پیدا می‌شود که با حرف‌هایش عصبی و ناراحتتان کند، و همیشه چیزهایی هست که حواستان را پرت کند. شوخی‌های بی‌مزه، بوی بدن آدم‌ها، نور نامناسب، سرما و گرما و یک عالمه چیز دیگر. حالا یکی دو ماه است که خیلی‌ها از دست این محیط‌های آزاردهنده خلاص شده‌اند و پشت میزهای آشپزخانه کار می‌کنند. با پیژامه، وسط شلوغ‌کاری‌های بچه‌ها و صدای تلویزیون. اگر کارکردن در خانه هم آسان نیست، پس چطور باید این مشکل را حل کنیم؟

شنیدن مقاله آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مقاله صوتی را به تمام کارمندان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مقاله آیا کسی دلش برای برگشتن به دفتر کارش تنگ می‌شود؟

کمتر کارمند اداری‌ای این‌چنین خوش‌وقت بوده است. در قرن بیستم، کسانی که روزگاری کارخانه‌ها را طراحی کرده بودند توجه‌شان را معطوف به دفترِ کار کردند. برخلاف کارخانه‌‌ها، اجزای متحرک این ماشین‌ها، انسان‌ بودند و برون‌داد‌شان فقط کاغذ؛ اما استدلال بر این بود که در اینجا هم همان اصول برپاست. در آمریکا، تیم‌هایی بودند مجهز به کرونومتر و معتقد به اینکه یک دفترِ کارِ روبه‌راه واقعاً چیز خارق‌العاده‌ایست؛ همین‌ها بودند که ثبت می‌کردند انجام هر وظیفه چقدر طول می‌کشد. هرچیزی که چند ثانیه به زمانِ انجامِ یک وظیفه اضافه می‌کرد در فرم گزارشِ آن‌ها ضربدر می‌خورد. فردریک وینسلو تیلور، پیش‌گام مطالعات زمان و حرکت در دهۀ ۱۸۹۰، بدین نتیجه رسید که کارکنان زمانی بهترین عملکرد را دارند که پشت ردیفی از میزها بنشینند، چیزی شبیه به سالن امتحانات مدارس. پژوهش‌های بعدی نشان داد کارکنان زمانی بهترین عملکرد را دارند که عملکرد و بازدهی کارشان مورد نظارت قرار گیرد، اما این پژوهش‌ها به دست غفلت سپرده شد. دفترِ کار باز از راه رسیده بود.

امروزه وقتی پژوهش‌های زمان و حرکت دفاترِ کار را مورد بررسی قرار می‌دهند، نتایجی بعضاً دلسردکننده به دست می‌آید. کارکردن در دفترِ کار بخش اعظم زمان را می‌گیرد، اما از قضا بهترین ساعاتمان را هم می‌گیرد، یعنی ساعاتی که هوشیار و سرزنده‌ایم. ته‌ماندۀ ما برای خانه و اهلِ خانه می‌ماند. پژوهشی از سوی بِین اند کمپانی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اکثر مدیران دست‌کم ۲۰ ساعت در هفته را به جلسه می‌گذرانند. این یعنی حدود پنج سال تمام در طول عمر. بعدها با حسرت متوجه می‌شویم که بسیاری از این جلسات هیچ ضرورتی نداشت و اتفاقاً غیبت در آن‌ها به سودمان بود.

نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۰/۰۲/۲۶

خیلی خوبه، خیلی

کاربر الهه
۱۴۰۰/۰۶/۱۸

به نظرم نویسنده با خودش در رابطه با ارزیابی دفتر کار درگیر بود.یک سری توضیحات در رابطه با کارمندی و مسائل مربوطه داشت .

ASMA
۱۴۰۲/۱۱/۰۵

همون اول که دیدمش عنوانش برام جالب بود چون من عاشق کارم هستم و واقعا وقتایی که سر کارم اصلا گذر زمان رو حس نمیکنم و اینقدر برام حل شدست این مسئله که برام جالب بود بدونم آیا کسی هست

- بیشتر
aria
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

جالب بود

az
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

حتما گوش بدید

زمان

۳۰ دقیقه

حجم

۴۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۰ دقیقه

حجم

۴۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان