بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آدم شدن چه مشکل! (خودسازی و تربیت نفس در کلام و آثار امام خمینی(ره)) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آدم شدن چه مشکل! (خودسازی و تربیت نفس در کلام و آثار امام خمینی(ره)) اثر سیدحسین هوشی‌سادات

بریده‌هایی از کتاب آدم شدن چه مشکل! (خودسازی و تربیت نفس در کلام و آثار امام خمینی(ره))

انتشارات:نشر نارگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۳۳ رأی
۴٫۶
(۳۳)
این غروری که در ملّاها هست، چه آن‌هایی که علوم مادی و طبیعی دارند و چه آن‌هایی که علوم شرعی دارند یا علوم عقلی دارند، این، اگر قلب مهذّب نباشد، یک غروری می‌آورد؛ همان غروری که انسان را از خدا به کلی باز می‌دارد.
محمدرضا میرباقری
«در رفع حُجُب کوش نه در جمع کتب».
mehdi
بیشتر از هرچه، گوش کردن به تغنّیات سلب اراده و عزم از انسان می‌کند.
erfan
وصیتی است از پدری پیر که عمری را با بطالت و جهالت گذرانده، و اکنون به سوی سرای جاوید می‌رود با دست خالی از حسنات و نامه‌ای سیاه از سیّئات، با امید به مغفرت اللّه، و رجاء به عفو اللّه، به فرزندی جوان که در کشاکش با مشکلات دهر، و مختار در انتخاب صراط مستقیم الهی (که خداوند به لطف بی‌کران خود هدایتش فرماید) یا خدای ناخواسته انتخاب راه دیگر (که خداوند به رحمت خود از لغزش‌ها محفوظش فرماید).
erfan
[مشکل] عمده این است که ما نمی‌شناسیم؛ نه خودمان را می‌شناسیم، نه خدای‌مان را می‌شناسیم.
محمدرضا میرباقری
ای عزیز! بیدار شو و پنبهٔ غفلت را از گوش برون کن و خواب غفلت را بر چشم خود حرام نما، و بدان که تو را خدای تعالی برای خود آفریده، چنان‌چه در حدیث قدسی می‌فرماید: «یَابنَ آدَمَ خَلَقتُ الأشیاءَ لِأجلِک، و خَلقتُک لِأجلی» یعنی «ای پسر آدم، همه‌چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خود آفریدم» و قلب تو را منزل‌گاه خود قرار داده. تو و قلب تو یکی از نوامیس الهیه هستید.
محمدرضا میرباقری
قید و بندها و اقفال شیطانی اگر در جوانی غفلت از آن‌ها شود، هر روز که از عمر بگذرد، ریشه‌دارتر و قوی‌تر شوند.
فاطمه
اَلعِلمُ هُوَ حِجابُ الأکبَرُ. یک حجاب بزرگ همین علم است؛ سرگرم می‌کند انسان را به همین مفاهیم کلیهٔ عقلیه، و از راه بازش می‌دارد. حجاب است برای اولیاء، و هرچه علم زیادتر بشود، حجاب غلیظ‌تر می‌شود
sobhan
شب گذشته اسماء کتب عرفانی را پرسیدی، دخترم! «در رفع حُجُب کوش نه در جمع کتب». گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی، یا آن‌که نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی و در مجالس و محافل آن‌چه در چَنته داشتی عرضه کردی و حضار را فریفتهٔ معلومات خود کردی و با فریب شیطانی و نفس امارهٔ خبیث‌تر از شیطان، محمولهٔ خود را سنگین‌تر کردی و با لُعبهٔ ابلیس، مجلس‌آرا شدی و خدای نخواسته غرور علم و عرفان به سراغت آمد که خواهد آمد، آیا با این محموله‌های بسیار، به حُجُب افزودی یا از حُجُب کاستی؟
تاسیـآن
جرئت بر معاصی کم‌کم انسان را بی‌عزم می‌کند، و این جوهر شریف را از انسان می‌رباید. استاد معظّم ما (دام‌ظلّه) می‌فرمودند: بیشتر از هرچه، گوش کردن به تغنّیات سلب اراده و عزم از انسان می‌کند.
وحید

حجم

۱۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان