بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نامه امام صادق به شیعیان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نامه امام صادق به شیعیان اثر محمدباقر انصاری

بریده‌هایی از کتاب نامه امام صادق به شیعیان

۴٫۳
(۱۱۵)
وَ إِیاکمْ وَ مَا نَهَاکمُ اللّه‌ُ عَنْه أَنْ تَرْکبُوه، وَ عَلَیکمْ بِالصَّمْتِ إِلاّ فِیمَا ینْفَعُکمُ اللّه‌ُ بِه مِنْ أَمْرِ آخِرَتِکمْ، وَ یأْجُرُکمْ عَلَیه. مبادا آنچه خدا نهی فرموده مرتکب شوید، و بر شما باد به سکوت مگر در چیزهایی که خداوند شما را در کار آخرتتان بدان سود و پاداش دهد.
maadikhah
زبان مشکل بزرگ بشر است که مهار آن منافع بسیاری به همراه دارد، چه در دنیا و چه در آخرت.
سیّدعلی
خدا را بسیار بخوانید، زیرا خداوند خوش دارد که بندگان با ایمانش او را بخوانند و به آنها وعده اجابت داده است. خداوند دعای مؤمنان را در روز قیامت به صورت عملی برای آنان می‌آورد که برای رفتن به بهشت به وسیله آنها بر اعمالشان بیفزاید. پس بسیار یاد خدا کنید به هر اندازه که می‌توانید در هر ساعتی از ساعت‌های شب و روز که باشد، زیرا خداوند دستور فرموده که زیاد او را یاد کنید. خدا نیز یاد می‌کند هر بنده‌ای از مردمان با ایمان را که او را یاد کند، و بدانید که هیچ یک از بندگان با ایمان خدا را یاد نکند جز آنکه خداوند او را به نیکی یاد کند.
امیررضا
مؤمن اضافه بر ناملایمات دنیا، پرونده‌ای برای تحمل فشارهای دشمنان دینش دارد. ایمان کامل نمی‌شود جز با تحمل آن طعنه‌ها و آزارها و تکذیب‌های اعداء اللّه‌، و باید مؤمن آماده چنین امتحانی باشد.
mohamad.kamali
بر شما باد به پیروی از راه هدایت صالحان و وقار و آرامش آنها و بردباری، و فروتنی و پارسایی آنان از محرمات خدا، و راستی و وفا و کوششی که برای خدا در کار اطاعت او داشته‌اند
مستاجر
پس از خدا بترسید و زبان‌هایتان را جز از کلام خیر باز دارید. مبادا زبانتان را به گفتار دروغ و تهمت و گناه و دشمنی آلوده سازید، زیرا اگر زبان خود را از آنچه خدا خوش ندارد و از آن جلوگیری کرده باز دارید بهتر است نزد خداوند از اینکه زبان خود بدان بیالایید، چون لغزش زبان در آنچه ناپسند خداست و از آن جلوگیری فرموده، برای بنده باعث سقوط او نزد خداوند می‌شود
ادریس
بر شما باد بر آرامش و وقار و سکون، و بر شما باد بر شرم و حیا، و از آنچه مردمان شایسته پیش از شما دوری کرده‌اند شما هم دوری کنید.
کاربر ۱۱۷۰۸۷۰
مبادا بر یکدیگر حسد نمایید، زیرا ریشه کفر حسد است.
Zeinab
خواسته‌های امام علیه‌السلام درباره نامه امام علیه‌السلام با دلسوزی تمام این نامه را نوشته و آن را «ادب نامه اهل بیت علیهم‌السلام» اعلام کرده و فرموده‌اند: «هَذَا أَدَبُنَا أَدَبُ اللّه‌». سپس از شیعیان شش درخواست کرده‌اند، که درباره این نامه مراعات کنند: ۱. به محتوای آن ایمان داشته باشند. ۲. در آن دقت کنند و مطالب آن را بین خود مورد مذاکره قرار دهند. ۳. بدان عمل کنند تا آثار آن را در زندگی خود نشان دهند. ۴. از آن نسخه برداری کنند و آن را به دست یکدیگر برسانند. ۵. هر از چند گاه بدان مراجعه کنند و بار دیگر آن را مطالعه کنند و آن را به فراموشی نسپارند. ۶. مبادا آنچه به صرفه آنهاست عمل کنند، و آنچه با هواهای نفسانی موافق نیست کنار گذارند!
مادربزرگ علی💝
بدانید که ایمان نیاورد بنده‌ای از بندگان خدا مگر اینکه راضی باشد از خداوند در باره آنچه خدا نسبت به او انجام داده و با او رفتار کرده، چه مورد پسند او باشد و چه نباشد؛ زیرا خداوند نسبت به کسی که بردبار و خشنود از او باشد جز آنچه صلاح و شایسته او باشد انجام نمی‌دهد، و همان که خدا مقدر کرده برای او بهتر است از آنچه مورد پسند خود او باشد یا آن را خوش نداشته باشد.
مهدی نجفی

حجم

۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان