دانلود رایگان کتاب کتاب با لیلا شیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب با اثر لیلا شیری

کتاب کتاب با

نویسنده:لیلا شیری
انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب با

کتاب با نوشته لیلا شیری است. این کتاب را انتشارات آرنا منتشر کرده است.  کتاب با، درواقع با نگاهی متفاوت از دیگر آثار دفاع مقدس به رنج‌ها و سختی‌های مردم جنگ زده و آواره مهران و ایلام با نگاهی به آثارمخرب روحی، روانی جنگ و تأثیر آن بر مردم به ویژه کودکان پرداخته است.

درباره کتاب کتاب با

نام کتاب، «با» انتخاب شده است. «با» در زبان و گویش کردی به معنی بابا یا پدر است. نویسنده، دوران کودکی تا اوایل نوجوانی‌اش را دردوران ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سپری کرده است.

مهران به واسطه مرز مشترک با کشور عراق اولین جایی بود که نیروهای حزب بعث صدام به اشغال درآمد و مردم بی‌پناه، آواره شده و مدتی پس از اشغال تمامی خانه‌ها و بناها ویران شدند و مهران با خاک یکسان شده طوری که به یک دشت تبدیل شده بود تا به آن حد که به دستور صدام در آنجا سنگری ساخته شد که بعدها معروف شد به سنگر صدام که بدون هیچ دوربینی راحت می‌شد تا فرسنگ‌ها و تا چشم کار می‌کرد دشت مهران را زیر نظرداشت که هنوز هم این سنگر معروف صدام به عنوان آثار به جای مانده از دفاع مقدس مورد توجه و بازدید مردم منطقه و بعضی از کاروان‌های نور قرار می‌گیرد. 

نویسنده در سفری دور به گذشته‌ها حوادث و خاطراتی را که از آن زمان به یاد داشته و دارند را به رشته تحریر در آورده و در هرفصل به صورت جداگانه خاطراتش را بیان می‌کند. علاوه بر ذکر خاطرات عکس‌هایی هم از شخصیت‌های خاطراتش را درصفحات پایانی کتاب قرارداده است.

انگیزه اصلی نویسنده ازنوشتن کتاب با مظلومیت مردم قهرمان استان ایلام است. مردمی قهرمان که ۸ سال جنگ، بمباران و موشک باران و سختی‌های آوارگی و رنج و سختی زندگی در چادرهای صحرایی را هم در سرمای استخوان سوز زمستان‌ها و هم در گرمای شدید و طاقت فرسای تابستان‌ها تحمل کرده ولی هرگز شهر و دیار خود را ترک نکرده و به شهرهای دیگر یا شهرهای هم‌جوار نرفتند بلکه ماندند و شجاعانه و مظلومانه از شهر و دیارخود دفاع کردند.

این کتاب درواقع تلاشی است اندک در جهت بیان قطره‌ای از اقیانوس رنج‌ها و مصیبت‌های مردم مهران و ایلام که سال‌ها نه در پشت جبهه بلکه دروسط میدان و بطن جنگ و جبهه بوده‌اند. کودکان و نوجوانان و زنان و مردانی که مدام شاهد بمباران و موشک باران و حوادث تلخ و وحشتناک جنگ بوده‌اند با تمام احساسات و عواطف و هیجانات و اضطراب‌ها و غم‌ها و غصه‌ها همچنین امیدها و آرزو‌های برباد رفته و محدودیت‌ها و محرومیت‌های خاص خودشان که آثار روحی و روانی آن جنگ شوم بر زندگی آن‌ها سایه انداخته و آثار تلخ و غمبارش قطعا تا پایان عمرشان ادامه خواهد داشت. 

خواندن کتاب کتاب با را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.    

نظرات کاربران

کاربر ۳۹۲۳۸۷۹
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

این کتاب حاوی مطالبی در مورد درد و رنج و آوارگی مردم در ۸ سال دفاع مقدس می باشد از دیدگاه نویسنده که آن زمان دوران شیرین کودکی اش را گذرانده اما متفاوت از دوران کودکی سایر افرادی که درگیر

- بیشتر
تارا فروتن
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

این کتاب واقعا مفید بود هم خاطرات شیرین داشت و هم تلخ ولی واقعا زیبا بود آفرین بر مردم شجاع و قهرمان و مظلوم ایلام و مهران که هشت سال درد و رنج و بمباران و موشک باران را تحمل

- بیشتر
*mather*
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

بسیار عالی بود واز خواندنش لذت بردم دوران کدوکیشون رو به زیباییی توضیح دادن وقلم بسیار روان وشیرینی دارن که با خواندن این کتاب گاهی لبخند اومد به لبهام وگاهی اشک به چشم هام

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
رایگان