دانلود و خرید کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی نجمه سرافراز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی اثر نجمه سرافراز

کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی

معرفی کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی

کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی نوشتهٔ نجمه سرافراز و ترجمهٔ علی دهقانی ناژوانی است. این کتاب را انتشارات نارون دانش منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی

در دهه‌های اخیر، طب سنتی، مورد توجه ویژه‌ای در رشته‌های مختلف همچون دندان‌پزشکی و پزشکی قرار گرفته است. این کتاب شامل مطالب کاربردی و مورد استفاده از طب سنتی در رشته دندان‌پزشکی است که در گرداوری آن از هفت کتاب مطرح طب سنتی و تحقیقات نویسندگان این کتاب که به صورت مقاله نیز به چاپ رسیده، استفاده شده است.

تمامی مطالب برگرفته از کتاب‌های ذکر شده، به صورت عیناً و با الفاظ قدیمی و سنتی آن در کتاب ذکر شده که به جذابیت کتاب افزوده است. فلذا جهت درک عبارات و اصطلاحات مربوطه، فصلی با عنوان نکات کاربردی در انتهای کتاب آورده شده است. در ادامه، ۹۷ گیاه مورد بحث قرار گرفته، نام فارسی، علمی و انگلیسی آن به همراه تصویر گیاه، خواص و نکات کاربردی با دقت و رعایت اصل امانت‌داری آورده شده است. در آخر کتاب نیز خواص مهم و پرکاربرد گیاهان به صورت لیست‌وار ذکر شده که جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی بسیار مفید است.

در این کتاب با خواص گیاهانی چون اسپند، اسفرزه، آواکادو، توت فرنگی، تمشک، توت، دارچین، ریحان، نعنا فلفلی، سنجد، گل‌گاوزبان، سرو، هندوانه و... در دندان‌پزشکی آشنا می‌شویم.

خواندن کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب، راهنمای خوبی برای اساتید و دانشجویان رشتهٔ دندان‌پزشکی جهت انجام تحقیقات بیشتر روی گیاهان دارویی است. البته باید توجه داشت که به‌رغم بی‌خطر بودن بسیاری از گیاهان مورد بحث این کتاب، اصولاً باید از خوددرمانی پرهیز کرد و تشخیص مشکلات و بیماری‌ها را به پزشک مربوطه واگذار کرد.

بخشی از کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در دندانپزشک

اسانس (Essential oil)

اسانس که هم معنای رایحه با عطر نیز می‌باشد، شامل مواد سبکی می‌باشد که در حرارت عادی تبخیر شده و اکثراً بوی مطبوع گیاهان مربوط بدان است. همچنین به طور معدود در منابع حیوانی مانند مشک نافه آهو نیز وجود دارد. اسانس‌ها در مواردی ممکن است دارای بوی نامطبوع باشند. با وجودی که اسانس‌ها اکثراً به عنوان معطر کننده در صنایع غذایی و آرایشی-بهداشتی مصرف می‌شوند ولی تاکنون بیش از 25 اثر مهم فیزیولوژیک فارماکولوژیک از آنها به اثبات رسیده است. اثرات مهم اسانس‌ها از جمله ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، ضد میکروب، ضد قارچ، ضد ویروس، ضد احتقان، ضد کرم، خلط آور، محرک، هضم کننده و اشتها آور می‌باشند. اکثر اسانس‌ها به حالت روغنی و سبک‌تر از آب هستند. این اسانس‌ها دارای رنگ شفاف تا زرد کمرنگ بوده که به مرور زمان پر رنگ‌تر می‌شوند. معدودی از اسانس‌ها سنگین‌تر از آب می‌باشند و بعضی رنگی هستند (مانند اسانس بابونه که آبی رنگ می‌باشد). تعداد کمی از اسانس‌ها به صورت جامد می‌باشند (مانند کافور که به صورت جامد بی شکل سفید رنگ و یا کریستال است).

فرآورده‌های گیاهی جالینوسی

چای کیسه‌ای:

در حقیقت چای گیاهان دارویی است. در این فرآورده، قسمت‌های مختلف گیاه خرد یا پودر شده و به میزان متوسط 2 گرم در کیسه‌هایی از الیاف خاصی شبیه به کاغذ قرار می‌گیرد. به هر کیسه نخی بسته می‌شود تا برای برداشتن آن مناسب باشد. برای استفاده، یک عدد از این کیسه‌ها را در یک لیوان آب کاملاً جوش وارد نموده و به مدت چند دقیقه نگه می‌داریم. آب جوش به سرعت مواد مؤثر سلول‌ها را که جدار آنها به وسیله خرد یا پودر شدن، شکسته یا پاره شده‌اند، استخراج می‌کند. همچنین آب جوش و مواد استخراجی به راحتی از کیسه خارج می‌شوند؛ در حالی که پودر گیاه به صورت تفاله باقی می‌ماند. پس از مدتی کیسه را از لیوان آب جوش خارج کرده و دور می‌اندازیم. محلول حاصل (چای) را به حالت گرم و یا سرد می‌نوشیم. اصولاً چای‌های کیسه‌ای دارای مزه مطبوع هستند و چنان چه جز این باشد، می‌توان با عسل، نبات، شکر یا مواد دیگر طعم آنها را مطلوب نمود. گونه‌های چای کیسه‌ای را بر حسب نوع گیاه و میزان نیاز می‌توان روزی تا چند کیسه مصرف کرد. در حقیقت چای‌های کیسه‌ای مشابه دم کرده گیاهان دارویی هستند که به این شکل چای کیسه‌ای در می‌آیند.


نظرات کاربران

sohi
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

سلام. خیلی اطلاعات خوبی برای بنده که در این زمینه فعالیت میکنم داشته. ضمنا میشه ازش کلی ایده گرفت برای پژوهش.با تشکر از طاقچه👏👏

mehrdadameri
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

👌👌👌👌

sara.shz
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

این کتاب منبع خیلی خوبیه برای بررسی فراورده‌های گیاهی دهان و دندان موجود در بازار، که روز به روز هم به تنوع و تعدادشون افزوده میشه، همچنین از بابت ایده گرفتن برای محصولات مرتبط دیگه اطلاعات خوبی میتونه بده.

کاربر 4326684
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

چقدر این کتاب خوبه برا پیدا کردن موضوع پایاننامه..تقریبا ١٠٠تا گیاه رو بررسی کرده خصوصیاتش رو گذاشته…ممنونم از طاقچه🙏🏻

کاربر ۲۹۵۹۸۸۶
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

جستجوی گیاهان دارویی در هر حیطه دندانپزشکی را بسیار سریع کرده و ارزش علمی بالایی دارد، پر کاربرد است و جهت استفاده در پایان نامه ها و مقالات منبع بسیار خوبیست. قیمت معقولی نسبت به سایر کتابهای الکترونیک این حیطه

- بیشتر
کاربر 1668603
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

کتاب کاربردی ای هست مخصوصا برای افرادی که دنبال موضوع برای کارهای تحقیقاتی و پایاننامه هستن😍

Z313
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

یعنی میشه کسی نزدیک به دو برابر قیمت چاپی رو بده جهت تهیه نسخه الکترونیک کتاب اونم به صورت pdf؟ انسان سالمم آرزوست...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان