دانلود و خرید کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی کمیته متخصصان کیفیت مطبوعات در عصر دیجیتال ترجمه نیلوفر شیعتی ثابت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی اثر کمیته متخصصان کیفیت مطبوعات در عصر دیجیتال

کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی

معرفی کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی

کتاب الکترونیکی «حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی» اثری از کمیتهٔ متخصصان کیفیت مطبوعات در عصر دیجیتال با ترجمهٔ نیلوفر شیعتی ثابت و پرستو داوودی شیرازی مطلق فرد و ویراستاری هانیه عظیم زادگان و عسل پاشایی کورعباسلو در انتشارات پشتیبان چاپ شده است.

درباره کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی

سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی شامل دانش و مهارت‌های اجتماعی و فنی است که شهروندان را قادر می‌کند تا به بهترین نحو به محتوای رسانه دسترسی داشته باشند و به‌طور منتقدانه اطلاعات را تحلیل کنند. سواد رسانه به افراد از طریقِ کسب دانش و مهارت‌های مرتبط این توانایی را می‌دهد تا نحوهٔ تولید رسانه، تأمین مالی و قوانین آن را درک کنند. همچنین داشتن سواد این حوزه به افراد اعتمادبه‌نفس و تبحر می‌دهد تا در مورد انتخاب نوع رسانه، تصمیم آگاهانه بگیرند. سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، کلیدی برای درک مفاهیم اخلاقیِ رسانه و فناوری و برقراری ارتباط مؤثر از طریقِ ایجاد، تفسیر و انتشار محتوا است. این کتاب به تشریح این مهم و سایر مسائل مرتبط با این حوزه می‌پردازد.

کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کسب سواد رسانه‌ای و مطالعه دربارهٔ نقش و شیوهٔ کار انواع رسانه‌ها و فعالان حوزهٔ مطبوعات و رسانه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حمایت از کیفیت مطبوعات از طریق سواد رسانه ای و اطلاعاتی

«هدف از این نظرسنجی آنلاین که از طریق ابزار نظرسنجی آنلاینِ سِروِی مانکی انجام شد، جمع‌آوری داده‌های قابل‌مقایسه در مورد مطالعه‌های موردی از شیوه‌های امیدوارکننده بود. به دلیل محدودیت زمان و منابع، نظرسنجی فقط به زبان انگلیسی منتشر شد و پاسخ‌های نظرسنجی هم به انگلیسی محدود شدند. این موضوع ممکن است که بر میزان پاسخ، تأثیر داشته باشد.

این نظرسنجی در محیط و شرایط واقعی از ۷ ژانویه سال ۲۰۱۹ تا ۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹ میلادی برای تمامی صاحبان پروژه‌های سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آزاد بود و از طریق فهرست‌های پستی سازمانی به رسانه‌های خدمات عمومی، تنظیم‌کنندگان رسانه، رسانه‌های اجتماعی، واسطه‌های دیجیتالی و متخصصین سواد رسانه‌ای در سرتاسر اروپا منتشر شد. ذینفعان دعوت شدند تا از شبکه‌های حرفه‌ای خودشان برای انتشار نظرسنجی استفاده کنند.

با توجه به چالش‌های ذکرشده، ما خوشحال بودیم از اینکه متوجه شدیم ۷۳ طرح کامل، جمع‌آوری شده که ۶۸ مورد آن در همین حوزه تشخیص داده شده و در تحلیل نهایی گنجانده شده است. یکی از پروژه‌ها به دلیل اینکه به زبان انگلیسی ارائه نشده بود، خارج از محدوده در نظر گرفته شد و دو مورد دیگر به‌این‌علت که معیارهای موردنظر در جهتِ ترویج مهارت‌ها و دانش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را برآورده نمی‌کردند، رد شدند.

تحقیق قبلی (رصدخانهٔ سمعی بصری اروپا ۲۰۱۶) نشان داد که بخش دیداری - شنیداری (ازجمله رسانه‌های خدمات عمومی) و واسطه‌های آنلاین، به اندازهٔ جامعهٔ مدنی، دانشگاهی و یا مقامات دولتی در ارتقای سواد رسانه‌ای، فعال نیستند. بدین لحاظ، توافق شد که این تحقیق، در صورت امکان، روی پروژه‌ها و فعالیت‌های مربوط به این بخش‌ها تمرکز کند، به امید اینکه بتواند برای توسعهٔ فعالیت‌های آینده توسط این بخش‌ها، الهام‌بخش نیز باشد؛ بنابراین، تحریف عمدی نتایج به نفع پروژه‌هایی است که توسط این بخش‌ها هدایت می‌شوند و یا با آن‌ها سروکار دارند و تشریح اینکه این تحقیق قصد ارائهٔ نسخه‌ای کلی از همهٔ فعالیت‌ها و پروژه‌های اروپایی را ندارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۴۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان