دانلود و خرید کتاب حکمت حکومت (جلد دوم) سیدمحمد‌مهدی میرباقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حکمت حکومت (جلد دوم)

کتاب «حکمت حکومت (جلد دوم)» نوشتۀ سیدمحمد‌مهدی میرباقری است و انتشارات تمدن نوین اسلامی آن را منتشر کرده است. جلد دوم کتاب حکمت حکومت دربارۀ مبانی، نظریه و ساختار حکومت دینی است.

درباره کتاب حکمت حکومت (جلد دوم)

کتاب ۲ جلدی حکمت حکومت ادامۀ مجموعه گفتارهای کتاب «ولایت الهیه» و «حکمت تاریخ» است. ولایت الهیه نظام عالم را مبتنی بر وحی می‌داند و جایگاه الوهیت، نبوت و امامت را در نظام خلقت و نظام پرستش توضیح می دهد. کتاب حکت تاریخ هم جهان‌نگری ولایت الهیه را را بر تاریخ تطبیق می دهد و تصویری موحدانه از مبدأ و مسیر و منتهای تاریخ بشر بر محور انبیاء و اولیاء الهی به دست می‌دهد. کتاب حکمت حکومت تبیین کنندۀ زیرساخت های معرفتی حکومت دینی و نظام ولایت اجتماعی است و از چرایی و چگونگی جریان توحید و ولایت الهیه در حیات اجتماعی بشر سخن می گوید. حکمت حکومت درواقع نظریۀ حکومت را را بر پایۀ نظام معارف تبیین و تشریح می کند.

جلد دوم کتاب حکمت حکومت رویکرد آموزشی دارد. استاد میرباقری در این کتاب ابتدا نظریات مطرح‌شده در نسبت بین دین و دولت را بیان می‌کنند و بر ضرورت تحلیل مبانی حاکم بر آن‌ها تأکید می‌کند بنابراین در بخش اول کتاب، ۴ مبنای مهم و جدی در مباحث حکومت دینی را مطرح می‌کند و تأثیر این مبانی در نظریۀ حکومت دینی را توضیح می‌دهند. این ۴ چهار مبنا عبارت‌اند از: رابطۀ دین و حکومت، نسبت عقل و وحی، ماهیت حکومت و رسالت آن و پایگاه مشروعیت حکومت.

بخش دوم کتاب حکمت حکومت، جمع‌بندی مبانی و نظریات مختلف دربارۀ نسبت دین و حکومت دینی است. استاد سیدمحمد‌مهدی میرباقری پس از آن به طرح نظریۀ مختار خود می‌پردازند و حضور حداکثری و سرپرستی همه‌جانبهٔ دین را در حیات اجتماعی بشر اثبات می‌کنند. در بخش بعد، نظریۀ نظارت فقیه و نظری، وکالت حکیم در مقابل نظریۀ ولایت‌فقیه به‌صورت مفصل نقد می‌شود. بخش آخر کتاب مربوط به طرح سرفصل‌های مهمی از مباحث علوم سیاسی است؛ سرفصل‌هایی مثل ساختار حکومت دینی، جایگاه ولایت‌فقیه و نقش مردم.

عمدۀ گفتارهایی که در کتاب آمده است شامل ۲ دوره از مباحث استاد میرباقری در سال ۱۳۷۷ در حوزۀ علمیه قم است. این دوره ها مستقل از یکدیگر برگزار شده اند، بنابراین برخی اجزاءِ بحث همپوشانی و تکرارهایی دارند؛ اما برای رعایت انسجام بیشتر حذف نشده است.

خواندن کتاب حکمت حکومت (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی و همچنین دوستداران کتاب‌های حوزۀ علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حکمت حکومت (جلد دوم)

«تجربه عینی دولت اسلامی و حکومت دینی، زمینه‌ای شده تا موافقان و مخالفان، نظریات خود را مدون و ابراز کنند و بیشتر به این بحث پرداخته شود؛ هرچند در گذشته هم این مباحث مطرح بوده، ولی هیچ‌کدام از این مباحث، جایگاه جدی و متناسب خودش را نداشته؛ ولی کم‌کم جایگاه خود را در حوزه معارف دینی بازکرده؛ ی یعنی توجه اندیشمندان دنیای اسلام را به خود جلب کرده و موضوع دقت و بررسی و تحلیل و گفت‌وگو و نقادی قرار گرفته و طبیعتاً به‌تدریج نظریات در این زمینه، شکوفا و شفاف می‌شوند. با صرف‌نظر از ادله و تحلیل‌هایی که گفته شده، شاید بتوان یکی از عوامل اساسیِ محدود بودن و شکوفانشدن این بحث و شفاف نشدن نظریات در این زمینه را عامل مرحلۀ تاریخی-اجتماعی دانست.»

شیرین تر از قند
کاووس حسن‌لی
فرزندپروری مثبت (۴)
فیونا لین
اثربخشی آموزش فعالسازی رفتاری بر کاهش افسردگی و پرخاشگری معتادان
شاهو فاتحی
از مشروطه تا جنگ جهانی اول
ویلیام فردریک اوکانر
باد سرخ
ریموند چندلر
مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی در بازار سرمایه ایران
دبیرخانه کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار
آن ها کم از ماهی ها نداشتند
شیوا مقانلو
صلح (جنگ دور شو)؛ ای
الیزا بیتا
دوستش داشتم
آنا گاوالدا
همان خواهم شد که تو می خواهی
مایندی مجیا
امیرکبیر که بود؟ چه کرد؟ چه شد؟
محسن احمدی افشانی
لنده قناری
محمود گلابدره‌یی
‫فیزیولوژی ورزشی
آذر حمیدی
روزی که مامان به مهد کودک آمد
مورین فرگوس
تحلیل گری داده
سعید روحانی
تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن
احمد تشکینی
لسان القرآن (جلد ۲)
مصطفی جمالی
زود آموز آبفا؛ رآکتورها و موازنه‌ جرم در تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب
عادل علاف صالحی
راسپوتین فلکه پنجم
اردشیر نورایی
۲۰۰۰ موضوع برای گفتگو در کلاس زبان
نانسی الن زلمن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان