دانلود و خرید کتاب جهانی که من می‌بینم آلبرت اینشتین ترجمه طاهره عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهانی که من می‌بینم اثر آلبرت اینشتین

کتاب جهانی که من می‌بینم

معرفی کتاب جهانی که من می‌بینم

«جهانی که من می‌بینم» مجموعه‌ای از نوشتارها، نامه‌ها و متن سخنرانی‌های آلبرت انیشتن(۱۹۵۵-۱۸۷۹)، فیزیکدان برجسته آمریکایی آلمانی‌تبار است. انیشتین سؤال‌های بسیاری درباره‌ی زندگی و آزادی در پیگیری تحقیقاتش درباره‌ی مکانیزم هستی دارد. ماهیت او به‌ندرت ساده و صمیمی است. او همیشه به دلیل شهرت و سلامتی‌اش در مکان‌های متفاوتی با قیمت‌های مختلفی اقامت داشت که برای جاه طلبی‌های وی با ارزش بود. با این حال او منزوی نبود و در غم‌واندوه اعلی‌رغم آشفتگی‌های پیرامونش به‌روی خودش بسته بود به‌طوری‌که آشنایان خودِ او سال‌ها با فقر دست و پنجه نرم کردند و اکثریت مردم نیز در بدترین نوع شرایط غیرانسانی به‌سر می‌بردند. او هرگز برای دفاع از بیماری و افسردگی کوتاهی نکرد. شخصیت حساس و منزوی او از درخشندگی موقعیت سیاسی و اشتیاق برای مباحثه‌های عمومی بسیار گریزان بود. زمانی‌که او مجمع را ترک می‌کرد هرگز فکر نمی‌کرد که صدای او یا عمق نفوذ کلامش بتواند کمکی برای جبران اشتباهات باشد. قطعاً تاریخ تشابه کمی با این درون‌گرایی نابغه‌ی ریاضی دارد که بدون وقفه تلاش کرد و مشتاق دفاع از حقیقت بشر بود. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «من به آزادی بشر در معنای فلسفی اعتقاد ندارم. هرکس نه تنها به‌واسطه‌ی عوامل خارجی بلکه به‌واسطه نیروی داخلی و نیازهای معنوی خویش نیز در تکاپو است. شوپنهاور می‌گوید: «شخص می‌تواند آن‌چه را که اراده کرده است انجام دهد ولی نمی‌تواند با آن‌چه که روی خواهد داد مقابله نماید.» این مطالب از جوانی الهام‌بخش من بوده است و در مقابل سختی‌های زندگی خودم نسبت به مشاهده‌ی مشکلات دیگران تسلی‌خاطر و در مقابله با حوادث‌، صبور و شکیبایم نموده است. این احساس به‌طور رضایت بخشی، سختی و شدت مسئولیت را کاهش می‌دهد و اجازه نمی‌دهدکه باخود ودیگران آن‌قدر خشک و جدی کنار بیایم. این حس، جهان‌بینی ویژه‌ای می‌طلبد که در سایه‌ی آن انسان، قبل از خود، رضایت و موافقت دیگران را مدنظر قرار می‌دهد.»

نظرات کاربران

k.t
۱۳۹۷/۰۸/۰۸

کتاب رو به صورت چاپی خوندم و از انتشارات پدیده دانش قسمت هایی از کتاب: - انسانی که فکر می کند زندگی خود و مخلوقات اطرافش بی معناست،نه تنها بدبخت است بلکه حتی برای زندگی نیز آماده نشده است. - طبیعت با دستانی

- بیشتر
ویرا
۱۳۹۶/۰۹/۱۶

بسیار کتاب زیبایی است از حرف ها و نوشته های فیلسوف و اسطوره ای که تکرار نخواهد شد... بعضی جملات انسان رو واقعا به فکر وا میداره که چه چیزهای زیبایی میتونسته بگه و واقعا چه ذهن زیبا و خلاقی داشته

- بیشتر
footing
۱۳۹۵/۱۰/۰۷

کتاب فوق العاده با ترجمه افتضاح. نسخه ی pdf این کتاب در اینترنت با ترجمه فریدون سالکی وجود دارد که ده برابر این بهتر ترجمه شده. بعد می گویند چرا سرانه مطالعه در ایران انقدر پایین است، شما فقط یک

- بیشتر
♡♧judy pendelton♧♡
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

ترجمه زیاد خوب نیست بعضی جاهارو باید تا سه بار میخوندم و جمله بندی رو درست میکردم و بعضی جاهام حدس میزدم ک هدف از این نوشته چیه!

Behnam
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

ترجمه خیلی جاها نامفهومه . البته سنگین بودن مطالب کتاب هم بی تاثیر نیست . ولی در کل کتاب حاوی نکات ارزشمندیه که ارزش یادآوری و درک رو دارن.

حسین آجرلو
۱۳۹۸/۰۴/۰۱

ترجمه افتضاح حیف پولی که برای خرید این کتاب دادم

dsh
۱۳۹۷/۰۶/۲۲

بسیار ترجمه افتضاحی داره! ... جملات گنگ و نامفهوم بود... ترجمه لغوی شده! ... به نظرم ارزش یک ستاره هم نداره... دوست داشتم این کتاب رو بخونم ولی با این ترجمه داغون منصرف شدم... حیف پولی که دادم!

Mohsen
۱۳۹۵/۰۹/۰۷

ترجمه افتضاح! من جای شما بودم حذفش میکردم و پولش رو برمیگردوندم، اعتبار طاقچه خیلی مهم‌تر از پوله!

MAHDI
۱۳۹۵/۰۷/۱۱

در آن زمان مردان ما را برای ایجاد جامعه‌ی بزرگ که ژرمن نامیده میشد، کار می کردند. ؟ ترجمه ی ضعیف ، نگارش و ویرایش ضعیف، اسم نویسنده اشتباه املایی. چه کسی جوابگو است؟

کاربر 106707
۱۳۹۵/۰۷/۱۰

اون چیزی که فکر میکردم نبود ،و فکر میکنم ترجمه اش مشکل داشت، جملات خیلی گنگ بودن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۴)
رهایی تنها زمانی انفاق می‌افتد که خود مردم خواهان آن باشند.
ویرا
اجازه دهید هر فرد فقط به‌عنوان یک فرد محترم باشد و نه در حد یک بت پرستیده شود.
ویرا
تبلیغ روزنامه‌ها طی دو هفته کافیست که محیط را چنان هیجان‌انگیز و جنون‌آور نماید‌ که جمعیتی گوسفند‌وار بدون هیچ سؤال و جوابی یونیفورم نظامی‌پوشیده و تفنگ بردارند و به‌خاطر هیچ‌ و تنها به‌خاطر هدف بی‌ارزش عده‌ای سودجو کشته شوند‌.
ویرا
آیا بشر قبل از این‌که خیلی دیر شود خواهد فهمید برای دوری از جنگ چقدر باید فداکاری و ایثار به خرج دهد؟
ویرا
بالا و پایین شدن ارزش پول باعث بد‌بختی‌های زیادی است
ویرا
به عقیده‌ی من حکومت‌های استبدادی وحکومت‌هایی که قدرت دردست یک نفر تمرکز دارد، به‌زودی رو به انحطاط می‌گذارند. همیشه قدرت افراد پست و فاسد، جامعه را به‌خود جلب می‌کند.
kazem Mozaffari
ما موجودات فانی‌، از مواد ابدی و پایدار حیات آفرینش علی‌رغم عمر کوتاه خود‌، ارزش‌هایی را می‌آفرینیم که می‌توانند عمر جاوید داشته باشند‌.
ویرا
چون خیال تسلط بر دیگران را در سر نداشت‌. همه با رضایت از وی پیروی می‌نمودند‌.
ویرا
نقش پول تنها راندن فرد به‌سوی خود‌خواهی است و دائماً صاحبش را به‌سوی استفاده از خود ترغیب می‌نماید.
ویرا
این خدای آینده‌نگر کسی است که حفظ‌ می‌کند‌، ترتیب کائنات را معلوم ‌می‌کند‌، پاداش و جزا به مخلوقات خود می‌دهد و خدایی است که بر طبق وسعت دید معتقدینش‌، عشق می‌ورزد و زندگی قبایل و یا بشر را حفظ ‌می‌کند و آرزوهای سرخورده‌ی بشر را تسلی می‌دهد، خدایی است که ارواح مردگان را از فساد و تباهی در امان نگه می‌دارد‌. این جامعه‌گرایی یا مفهوم عقلانی خدا است.
ویرا

حجم

۱۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان