دانلود و خرید کتاب عارف جان سوخته نهال تجدد ترجمه مهستی بحرینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عارف جان سوخته اثر نهال تجدد

کتاب عارف جان سوخته

نویسنده:نهال تجدد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عارف جان سوخته

کتاب الکترونیکی «عارف جان سوخته» نوشتهٔ نهال تجدد با ترجمهٔ مهستی بحرینی در انتشارات نیلوفر چاپ شده است. در کتاب عارف جان‌سوخته، زندگی مولانا جلال‌الدین، به‌ویژه عشق افسانه‌ای او به شمس تبریزی شرح داده شده است.

درباره کتاب عارف جان سوخته

هرچند پژوهش در زندگانی مولانا به‌واسطهٔ اطلاعات پراکنده‌ای که از او در دست است برای مورخان و تذکره‌نویسان امری دشوار است، با‌این‌همه از خلال نوشته‌های کسانی که در زمان نزدیک به دوران حیات مولانا یا پسر او سلطان ولد، می‌زیسته‌اند می‌توان تا‌حدی با شرح حال و رویدادهای زندگی او آشنایی یافت.

کتاب عارف جان‌سوخته علاوه‌بر زندگی مولانا به رویداد‌های تاریخی زمان او نیز اشاره کرده است. حوادث دوران حیات او در قالب داستان به‌همراه سروده‌هایی از مولانا در مناسبت‌های گوناگون، در این اثر فراهم آمده است.

کتاب عارف جان سوخته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه مندان به مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ مولانا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب عارف جان سوخته

«بلندقامت بود و بسیار لاغر؛ پوست و استخوان. طاقت سرما نداشت و عبای نمدی سیاه آستین گشادش را به دور خود پیچیده بود. موهایش، به رنگ آسمان پیش از باران، از کلاه قایق مانندش بیرون زده بود. تند راه می رفت و نگاهش به شهر، دکان هایش، مردمان و جانورانش به نگاه گردشگران و تازه واردان نمی ماند. گاهی در برابر پیشخان حصیربافی می ایستاد، نگاهش در میان سبدها، زنبیل ها، حصیرها، پرهای کاه و نی ها گم می شد. فروشنده سبدی حصیری یا چیزی از آن دست به او عرضه می کرد. اما پاسخی نمی شنید. به ندرت به سوال هایی که از او می شد، پاسخ می گفت.

باد بر چهره نحیفش می تاخت و آن را همچون پوست نوشته ای در برابر آتش، چروکیده می کرد. ابرو درهم می کشید و به دشواری با سرما، سرمای شدیدی که در آخرپاییز به قونیه هجوم آورده بود، کنارمی آمد.

به مرد حصیرباف گفت: من پیرمرد، در این سرما...»

نظرات کاربران

کاربر بهناز
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

سلام لطفا نسخه چاپی و صوتی بزارین ممنونم

msms
۱۴۰۲/۰۱/۳۰

کتابی قوی و پر معنا از زندگانی مولانا جلال الدین بلخی، دیدارش با شمس تبریزی و مریدانش صلاح الدین زرکوب، حسام الدین چلپی، کیمیا خاتون. رابطه مولانا با فرزندانش سلطان ولد و علاالدین و همسرش کراخاتون. شرح نوشتن مثنوی معنوی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
۷۴,۴۰۰
۲۰%
تومان