دانلود و خرید کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت حسن فضیلت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت اثر حسن فضیلت خواه

کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت

انتشارات:انتشارات بهجت
امتیاز:
۳.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت

کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت نوشتهٔ حسن فضیلت خواه است. انتشارات بهجت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت

کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت از تاریخ ایران در زمان حکومت سلجوقیان (۴۲۹ - ۵۹۰ قمری) سخن گفته است. نویسنده در این کتاب چگونگی راه‌یافتن فرقهٔ اسماعیلیان به ایران و ترویج آن توسط مرد پرآوازهٔ تاریخ، «حسن صباح»، پس از تصرف قلعهٔ الموت و برپایی دولت اسماعیلیان را بررسی کرده؛ همچنین زندگی‌نامه و فعالیت‌های سیاسی حسن صباح را به‌طور مختصر بیان کرده است. حسن فضیلت خواه، حسن صباح را از چهره‌های شگفت‌انگیز و افسانه‌ای تاریخ دانسته است. حسن صباح که در زمان خود، شهرت جهانی داشت، نهضت و تشکیلات و فرقه‌ای به راه انداخت که «اسماعیلیه» نام داشت. این فرقه حوادث گوناگونی را رقم زد که با خواندن این کتاب از آن‌ها آگاهی پیدا می‌کنید.

این کتاب به آغاز فعاليت حسن صباح و مسئلهٔ خاندان ترک‌تبار سلجوقی، رفتن حسن صباح به مصر، بازگشت او به ايران و مكان‌يابی با تصرف قلعهٔ اَلَموت، وقايع قلعهٔ مشهور الموت، سياست قلعه‌گيری و قلعه‌سازی حسن صباح، ويژگی‌های قلاع اسماعيليه، فدائيان مطلق حسن صباح، خزانه و سلسله‌مراتب در فرقهٔ اسماعيليه، ماجرای قتل شيخ شرف الدين طوسی، مانيفست و سياست‌های جامع حسن صباح، نقشهٔ قتل خواجه نظام الملک، مرگ ملک‌شاه، وقايع و حوادث پس از مرگ ملک‌شاه، موضوع جانشينی حسن صباح و نقشهٔ تركان خاتون با هم‌دستی «جواد ماسالی»، تركان خاتون، حسن صباح و قتل خاتون و نیز به پايان عمر حسن صباح پرداخته است.

خواندن کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ تاریخ ایران در زمان سلجوقیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حسن صباح فرمانروای قلعه الموت

«حسن چون در دربار و ارکان سلجوقی و در همه جا جاسوس و خبرچین داشت بطور مستمر وضعیت دربار سلجوقیان و رابطه میان شاه و وزیرش را رصد می‌کرد تا ببیند آن‌ها در چه وضعی هستند، آیا شرایط برای اقدام سنگین ترور خواجه فراهم است؟! چون این ترور با همه سوء قصدهایی که تا آن زمان فدائیان انجام داده بودند کاملا متفاوت بود!

مردم ایران عادت کرده بودند که طلوع و غروب آفتاب را در آن سال‌های سال با نام خواجه نظام و امر و نهی‌های او آغاز کنند و پایان ببخشند، حال حسن صباح قصد داشت سایه چنین مردی را از سر مملکت ایران و صدرات ملکشاه کوتاه نماید.»

نظرات کاربران

hasan sbah
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

در اصل اینان حشاشین بودند که به این دلیل که قدرت فراوانی داشتند میگفتند که آنها حشیش استفاده میکنند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان