دانلود و خرید کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب ایمان حاجی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب اثر ایمان حاجی راد

کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب

معرفی کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب

کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب نوشتهٔ ایمان حاجی راد و ساناز محمدی و ویراستهٔ مهدیه مخبری است و موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب است.

درباره کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب

بخش عمده‌ای از نیازهای آب‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی جوامع از طریق منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌گردد. استفاده از منابع زیرزمینی عموماً از طریق حفر چاه امکان‌پذیر می‌شود. چاه‌های آب پس از مدتی کارکردن دچار مشکل گرفتگی می‌شوند و ظرفیت ویژۀ اولیه خود را از دست می‌دهند. جدار چاه‌های آب به‌مرور زمان و به­‌دلیل فعالیت میکروارگانیزم‌ها دچار رسوب گرفتگی شدید و گاهی انسداد کامل منافذ آب به درون حجم لوله می‌شوند. این موضوع و همچنین ورود مواد رسی و گلی از بین لایه‌های سفره آب به نسبت جدار مانع جریان آب به سمت پمپ و کاهش دبی و افت آبدهی می‌شود. بررسی علت کاهش آبدهی چاه و به ­دنبال آن بازیابی و نگهداری به‌موقع، تدابیری است که در بالابردن عمر مفید و توان آبدهی چاه مؤثر است. عمل احیاء و بازیابی چاه به‌منظور کاهش هزینه پمپاژ و به‌­دست‌­آوردن ظرفیت ویژه از‌دست‌رفته، افزایش طول عمر چاه، توان آبدهی چاه و بهبود کیفیت آب صورت می‌گیرد.

مطالعات و عملیات صورت­ گرفته نشان می‌دهد که بازیابی چاه، دبی چاه را به میزان دو برابر افزایش داده و همچنین بازیابی چاه فقط ۱۰ تا ۲۰درصد هزینه جایگزینی چاه جدید را شامل می‌شود؛ بنابراین، بازیابی چاه از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه بوده و از لحاظ بهداشتی برای بهبود کیفیت آب مناسب است. روش بازیابی و نگهداری چاه با توجه به شرایط مختلف زمین‌شناسی، هیدرولوژیکی، کیفیت آب، نوع ساختمان و تجهیزات چاه متفاوت است. راهکارهای مختلفی برای بازیابی چاه‌های آب موجود است و هیچ راه‌حل منحصربه‌فردی برای تمام چاه‌ها وجود ندارد. به همین جهت لازم است در انتخاب روش بازیابی وضعیت چاه و علت انسداد و نیز مسائل فنی و اقتصادی مورد مطالعه قرار گیرد.

مجموعه‌ای گردآوری‌شده از ترجمه کتاب‌های لاتین مختلف در زمینه نظارت، نگهداری و بازیابی چاه‌های آب است که در آن سعی شده است ضمن ارائه مقدمه‌ای در رابطه با ساخت و حفر چاه، به بررسی مسائل و مشکلات چاه‌های آب پرداخته شود و روش‌های مختلف بررسی علل گرفتگی چاه‌های آب و همچنین روش‌های مختلف بازیابی چاه‌های آب به‌طور خلاصه و کاربردی و به‌صورت یک راهنمای عملی در اختیار خواننده قرار بگیرد.

مؤسسهٔ فرهنگی هنری دیباگران تهران ناشر تخصصی مجتمع فنی تهران است. این انتشارات با شعارهای «یک کتاب می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد.» و «هر کتاب دیباگران تهران، یک فرصت جدید شغلی و علمی» شروع به فعالیت کرده است. مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران بیش از ۴۰ سال سابقهٔ فعالیت در نشر آثار علمی دارد و با همکاری اساتید و متخصصان و مؤلفان و مترجمان حرفه‌ای و مشهور بیش از ۱۰۰۰ کتاب در حوزه‌های کامپیوتر و انفورماتیک و داده‌پردازی، برق و الکترونیک و مخابرات، تجارت الکترونیک، فناوری‌های نوین، گرافیک، مالتی مدیا، مدل‌سازی و سه‌بعدی، فنی، مهندسی، عمران، مکانیک، نرم‌افزارهای کاربردی، آموزش انواع مهارت‌های شغلی بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی، کاردانش و فنی و حرفه‌ای، حسابداری، مدیریت و منابع انسانی، بازاریابی، آموزش علوم جدید برای فناوران جوان و نوجوانان، مکانیک خودرو، کتاب‌های کنکوری مقاطع مختلف تحصیلی (پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم دامی) و هنر ترجمه و تألیف کرده است.

خواندن کتاب نگهداری، عیب یابی و بازاریابی چاه های آب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در زمینهٔ چاه‌های آب کار می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان