دانلود و خرید کتاب زیبای خفته جبران خلیل جبران ترجمه مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیبای خفته اثر جبران خلیل جبران

کتاب زیبای خفته

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زیبای خفته

«زیبای خُفته»، نوشته‌ی جبران خلیل جبران(۱۸۸۳-۱۹۳۱) نویسنده و شاعر آمریکایی لبنانی‌تبار است. این کتاب متن دوزبانه‌ای از دست‌نوشته‌ها و عاشقانه‌های نوشته‌ی جبران خلیل جبران است. نوشته‌ای از این کتاب درباره‌ی ازدواج اینگونه است: بگذارید بینِ با هم بودنِ‌تان، اندکی فاصله باقی بماند. بگذارید نسیم‌های آسمانی، در میانِ شما به رقص درآیند. * * * به هم عشق بورزید، اما از عشق، بَند نسازید. بهتر آن است که عشق، دریایی باشد موّاج و دو ساحل وجود شما را به هم بپیوندد. جامِ یکدیگر را پر کنید، اما هرگز از یک جام ننوشید. نانِ خود را با معشوقِ خود تقسیم کنید، اما هرگز از یک گرده‌یِ نان نخورید. با هم آواز بخوانید، برقصید و شادمانی کنید، اما تنهایی را از هم نستانید، همان‌گونه که تارهای چنگ تنها هستند، گرچه به یک آهنگ مترنم‌اند.
معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

غریبه
۱۳۹۶/۰۲/۱۰

نمونش رو خوندم ، به نظر یه قسمتهایی از کتاب پیامبر رو جمع آوری کرده ، کلا کتابهای خلیل جبران به پنجاه تا شکل چاپ شده ، باید تو خریدش دقت کنید.

Mkmk
۱۳۹۶/۰۲/۱۰

بسیار زیباست این اثر

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۰۹

به به "جبران خلیل جبران"👌 طاقچه تو بی نظیری👏👏👏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
عشق، همان‌طور که تاج بر سرتان می‌گذارد، بر صلیب‌تان نیز می‌کشد. عشق، همان‌طور که شما را می‌پروراند، شاخ و برگ‌تان را نیز می‌زند و هَرَس می‌کند.
alireza pourakbar
رنج، همان داروی تلخی‌ست که طبیبِ درون‌تان، خویشتنِ بیمارتان را با آن مداوا می‌کند.
negar
عشق، همان‌طور که از تنه‌یِ ستبرتان بالا می‌رود و نازک‌ترین شاخه‌هاتان را، که در آفتاب می‌لرزند، نوازش می‌کند، به ریشه‌هاتان نیز فرود می‌آید و آن‌ها را که در خاک چنگ انداخته‌اند، می‌لرزاند. عشق با شما چنین می‌کند تا رازهای دلِ خود را بدانید، و بدین‌سان، به پاره‌ای از قلبِ بزرگِ زندگی بدل شوید.
alireza pourakbar
تنِ شما، چنگِ روحِ شماست، با شماست که از آن نغمه‌ای خوش‌آهنگ مترنّم سازید و یا صداهایی بدآهنگ بیرون بیاورید.
🌿sepidar🌿
هنگام شادمانی، به ژرفایِ دلِ خود نظر کنید، می‌بینید که شادمانی‌تان از همان سرچشمه جاری‌ست که اندوه‌تان از آن جاری بوده است. و هنگام اندوه و غم، باز به ژرفای دل روید، می‌بینید که به راستی گریه‌هاتان برای همانی‌ست که روزی مایه‌یِ شادی‌تان بوده است.
negar
به راستی این زندگی‌ست که می‌دهد و این زندگی‌ست که می‌ستاند. تو یک واسطه‌ای، تو شاهدی بیش نیستی.
negar
تنِ شما، چنگِ روحِ شماست، با شماست که از آن نغمه‌ای خوش‌آهنگ مترنّم سازید و یا صداهایی بدآهنگ بیرون بیاورید.
negar
اگر خواهانِ شناختِ خداوند هستید، خود را با حلِ معماها سرگرم مسازید، بلکه به پیرامونِ خود بنگرید؛ او را خواهید دید که با کودکان‌تان گرمِ بازی‌ست.
مریم

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان