دانلود و خرید کتاب فلسفه فیزیک تیم مادلین ترجمه رعنا سلیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه فیزیک اثر تیم مادلین

کتاب فلسفه فیزیک

نویسنده:تیم مادلین
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فلسفه فیزیک

کتاب «فلسفه فیزیک» نوشتۀ تیم مادلین و  ترجمۀ رعنا سلیمی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. این اثر جلد دوم کتاب فلسفۀ فیزیک است که به نظریۀ کوانتوم می‌پردازد.

درباره کتاب فلسفه فیزیک

این اثر جلد دوم کتاب فلسفۀ فیزیک است که به نظریۀ کوانتوم می‌پردازد. جلد اول مبحث فضا و زمان را مورد بررسی قرار می‌دهد و انتشارات ققنوس آن را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است. مکانیک کوانتوم یک نظریۀ انقلابی است و جایگاه منحصربه‌فردی در تاریخ فیزیک دارد به این دلیل که مفاهیم علمی بسیار بدیهی که جای تردید ندارد را دگرگون کرد. ماکس پلانک با کشف «ثابت کنش پلانک» در سال ۱۹۰۰ این نظریه را پدید آورد. نظریۀ مکانیک کوانتوم، دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را در میان نظریه‌های علمی ارائه داده اما هرگز توافقی در مورد توصیف آن از واقعیت فیزیکی وجود نداشته است.

تیم مادلین، فیلسوف علم استدلال می‌کند که اصطلاح «نظریۀ کوانتومی» یک نام‌گذاری غلط است. چون یک نظریۀ فیزیکی بنیادی باید شامل هستی‌شناسی فیزیکی باشد، یعنی آنچه نظریه وجودش را به‌عنوان واقعیت فیزیکی مسلم فرض می‌کند، و باید شامل دینامیک نیز باشد، یعنی شامل قوانینی (قطعی یا احتمالی) که نحوۀ رفتار این موجودات واقعی فیزیکی را توصیف می‌کنند.

تیم مادلین که دربارۀ فلسفه علم و فلسفه متافیزیک تحقیق و پژوهش می‌کند، در کتاب فلسفه فیزیک؛ نظریه کوانتوم، ۳ نظریۀ مناسب را در حالت غیرنسبیتی با شرحی از هستی‌شناسی و دینامیکشان بررسی می‌کند: نظریه‌های رمبش تابع موج گیراردی، ریمینی و وبر، نظریۀ موج راهبر دوبروی و بوهم، و نظریۀ چالش‌برانگیز چندجهانی هیو اورت. نظریه‌هایی که اشاره شد، پیش‌بینی‌های دستورالعمل کوانتوم را بازیابی می‌کنند؛ اما درباره واقعیت فیزیکی پاسخ‌های متفاوتی دارند.

کتاب فلسفه فیزیک؛ نظریه کوانتوم همچنین موضوعاتی مانند نامساوی بل، کنش از دور و ناموضعیت کوانتومی، قضیه بل، قضیه PBR، مباحث دو شکاف، مباحث هستی‌شناختی و هستارهای موضعی، حالت کوانتومی جهانی، مسئله اندازه‌گیری، گربه شرودینگر، آزمایش GHZ، دنباله‌های گوسی را تشریح کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب فلسفۀ فیزیک در ۷ فصل تنظیم شده است که عبارت‌اند از: «هشت آزمایش»، «دستورالعمل کوانتوم»، «تابع موج و حالت کوانتومی»، «نظریه‌های رمبش و مسئلۀ هستارهای موضعی»، «نظریه‌های موج راهبر»، «چندجهانی» و «نظریۀ میدان کوانتومی نسبیتی»

خواندن کتاب فلسفه فیزیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فیزیک و دوستداران علم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه علم

«در روایت کتاب مرجع استاندارد، هیچ ساختار میکروسکوپی موضعی‌ای وجود ندارد که زیربنای اجسام ماکروسکوپی باشد. اینجا، برعکس، نظریه‌ای داریم که در آن همه چیز در معادلات بنیادی و تصریح دقیق هستی‌شناسی است. فرض می‌شود معادلات همواره برقرارند و یک فیزیک اساساً تصادفی را توصیف می‌کنند و هستی‌شناسی فلش رفتار حالت کوانتومی را به رویدادهای واقع در فضا_زمان مربوط می‌کند. در طرز بیان این نظریه هیچ اشاره‌ای به «اندازه‌گیری»، «مشاهده» یا امور «مشاهده‌پذیر» نمی‌شود. تُنُکی غیرعادی هستارهای موضعی در مقیاس میکروسکوپی از این دستاوردها نمی‌کاهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است