دانلود و خرید کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی حسن احمدی کرویق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی اثر حسن احمدی کرویق

کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی

معرفی کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی

کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی با ۲۳ نقشه نوشتهٔ حسن احمدی کرویق است و انتشارات مازیار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی

حسن احمدی کرویق، کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته‌های جغرافیایی را با کوشش و کار میدانی مداوم و در بیست سال به سرانجام رسانده است. مؤلف از زمانی که تحقیقات خود را آغاز کرد، بر این باور بود که نباید تحت‌ثأثیر نوشته‌ٔ دیگر محققان و دانشمندان قرار بگیرد یا به آنان استناد و برای تأیید فرضیه‌های اصلی خود از آن‌ها استفاده کند؛ چراکه نظریه‌های آنان حاکی از اختلاف‌نظرهای بسیاری است. از اختلاف هشت‌هزارساله در خصوص تاریخ تولد زرتشت گرفته تا سرزمین او که از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب ایران کهن را در بر می‌گیرد. با این احتساب، تعجب‌آور نیست که مؤلف این کتاب تمایلی به استناد به اختلافاتی که از ثری تا ثریاست ندارد...

او بیان می‌کند که در ابتدا، کار بسیار مبهم بوده؛ اما وقتی ایده‌ٔ جغرافیای تطبیقی به میان آمده به ناگاه نوشته‌های اوستا و متون پهلوی همچون جنگ‌های افراسیاب و زرتشت که ابتدا بی‌معنی به نظر می‌رسیدند، مفهوم پیدا کرده و به قول خود نویسنده همه چیز مانند یک تکه بلور روشن و واضح شده است! او پس از دست‌یابی به این نتیجه‌ٔ مهم، ارتباط سرزمین زرتشت را با سیستان یافته و به وسیله‌ٔ جغرافیای تطبیقیِ منطقه‌ٔ سیستان و اوستا، سیستان را به عنوان سرزمین زرتشت به اثبات رسانده است.

تعداد بیشمار مراجع زرتشت‌شناسی، از دو و نیم قرن پیش، راجع به تاریخ ظهور زرتشت نتواسته‌اند عقیده قطعی ابراز کنند و زمانی حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد را در مجموع ذکر کرده‌اند.

محققینِ اخیر زمانی بین ۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح را معتبر می‌دانند.

در این کتاب، جغرافیای تاریخی سیستان و جغرافیای تطبیقی اوستا ذکر شده است. سیستان به عنوان سرزمین زرتشت به اثبات رسیده است. سپس فرازهای تاریخی از جنگ‌های افراسیاب و گشتاسب در اوستا متون پهلوی ذکر شده و نشان داده شده که تطبیق حیرت‌انگیز و باور نکردنی با جغرافیای آن زمان سیستان دارند، لذا نظر اغلب خاورشناسان و زرتشت‌شناسان که این فرازها را افسانه‌ای و اساطیری قلمداد کرده‌اند، صحیح نیست. از تاریخ تغییر مجرای طبیعی هیرمند از دلتای جنوبی به دلتای شمالی سیستان استفاده شده و زمان قطعی افراسیاب، گشتاسب کیانی و زرتشت تعیین شده است. این زمان همانا ۱۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح است.

خواندن کتاب تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ و فرهنگ باستان ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان