دانلود و خرید کتاب در جستجوی «انسان ناب» مسعود دلخواه ترجمه عبدالمحمد دلخواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جستجوی «انسان ناب» اثر مسعود دلخواه

کتاب در جستجوی «انسان ناب»

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در جستجوی «انسان ناب»

کتاب در جستجوی «انسان ناب» نوشتۀ مسعود دلخواه با ترجمۀ عبدالمحمد دلخواه در انتشارات دوستان به چاپ رسیده است. این کتاب، نگاهی تطبیقی به متافیزیک و روش گروتفسکی و کریشنامورتی افکنده است.

درباره کتاب در جستجوی «انسان ناب»

کتاب در جستجوی «انسان ناب» دربارۀ حالات ناشناختۀ ذهن است. این موضوع یکی از جنبه‌های جذاب و پیچیده در رشته‌های روان‌شناسی و فلسفه به شمار می‌رود. مسعود دلخواه این موضوع را در دیدگاه گروتفسکی و کریشنامورتی بررسی تطبیقی کرده است. جیدو کریشنامورتی، نویسنده و متفکر هندی تبار بود که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روان‌شناختی آثار بسیاری نوشته است. یرژی مارین گروتوفسکی، کارگردان تئاتر لهستانی و مبدع تئاتر تجربی یا تئاتر آزمایشی بود. در این نوع تئاتر، از تمامی عناصر صحنه، همچون نور و لباس و مانند آن، فاصله گرفته می‌شود و نمایش صرفاً بر کار بازیگر و رابطهٔ زندهٔ تماشاگر استوار است.

موضوع حالات ناشناختۀ ذهن، در دیدگاه گروتفسکی و کریشنامورتی تحت چشم‌اندازی جدید و مهم قرار گرفته است. این دو معتقد بودند که درک کامل ناشناخته‌های ذهن می‌تواند به‌عنوان سرچشمۀ خلاقیت بی‌نظیر در انسان شناخته شود. بر اساس این دیدگاه، اگر فرد به تسلط بر حالات ناشناختۀ ذهن برسد، وارد دنیایی بکر و اصیل می‌شود که در آن می‌تواند سرزمین نوآوری و خلاقیت را کشف کند.

این دو نظریه‌پرداز همچنین اعتقاد داشتند که رسیدن به تمامی عمق‌ها و ابعاد ناشناخته‌های ذهن، معادل با پیش‌روی به‌سوی یک سرزمین بکر و اصیل است. این سرزمین نمایانگر نیستان معنوی و روحانی است که در آن مفاهیم عمیق و اسرار وجودی آشکار می‌شوند؛ مانند نیستان معنوی مولانا. از این دیدگاه، اگر فرد بتواند به‌طور کامل با ناشناخته‌های ذهن خود آشنا شود، در نهایت،به وجود انسان ناب و کامل دست پیدا کرده و از این سرزمین بکر و آثار آن بهره‌برداری می‌کند. این موضوع به انسان شانسی جدید در راهی به‌سوی تحقق ظرفیت‌های خود می‌دهد.

کتاب در جستجوی «انسان ناب» در ۶ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: ماهیت و هدف تئاتر گروتفسکی

فصل دوم: ماهیت و اهداف تعالیم کریشنامورتی

فصل سوم: گروتفسکی از جستجوی «تئاتر ناب» تا جستجوی «انسان ناب»

فصل چهارم: روش (متد) گروتفسکی

فصل پنجم: کنش تامّ: کنش ازادی تامّ

فصل ششم: انسان ناب، مرید بی‌مراد

خواندن کتاب در جستجوی «انسان ناب» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در جستجوی «انسان ناب»

«خبر خوش آنکه همه‌ی فرزانگان، عموم عارفان، بسیار از فیلسوفان و بعضی از روان‌شناسان بر آنند که جمع آرمان حقیقت و معرفت، خیر و اخلاقیات، و زیبایی و لذت نه فقط مطلوب، بل، ممکن است. کریشنامورتی، فیلسوف عرفان‌مشرب هندی، و گروتفسکی، نظریه‌پرداز و کارگردان تئاتر لهستانی، که مسعود دلخواه، در این نوشته، به وجود تشابه و گه‌گاه وجود تفاوت آراء و نظراتشان می‌پردازد، از جمله‌ی این متفکرانند، که حقیقت، خیر، و جمال را نه فقط هماهنگ، همسو، و همراستا می‌بینند، بل، معتقدند که حقیقت، لامحاله، به خیر، و خیر، لاجرم، به زیبایی و لذت، رهنمون می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان