دانلود و خرید کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس طیبه پورزین العابدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس اثر طیبه پورزین العابدین

کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس

معرفی کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس

کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس نوشتهٔ طیبه پورزین العابدین و زهرا فنونی است. نشر برگ و باد این کتاب در حوزهٔ سلامت را منتشر کرده است.

درباره کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس

طبق استاندارد جهانی برای مدت‌زمان زنگ ورزش چهار ساعت در هفته در نظر گرفته شده است که زنگ‌های موردنظر را بیشتر در اول و وسط هفته که دانش‌آموزان برای فراگیری درس‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارند، تعبیه می‌کنند. ورزش نوعی بازی و تفریح و فعالیت مورد علاقهٔ بچه‌ها است و آن‌ها دوست دارند زمان زیادی را صرف ورزش کنند؛ به همین دلیل از اول هفته زنگ ورزش فکر آن‌ها را به خود مشغول می‌کند و با انگیزه بیشتری به مدرسه می‌آیند، اما طبق بررسی‌های انجام‌شده درحال‌حاضر کشور ایران کمترین توجه را به امر ورزش دارد. مدت‌زمان زنگ ورزش در مدارس ایران حدوداً یک‌ساعت‌ونیم تا دو ساعت در هفته است، دو زنگ ۴۰دقیقه‌ای در هفته که این مدت‌زمان در نظر گرفته شده، نیاز درونی دانش‌آموزان را ارضا نمی‌کند و همهٔ دانش‌آموزان از این وضعیت ناراضی هستند. طیبه پورزین العابدین و زهرا فنونی در کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس برخی از چالش‌هایی که دانش‌آموزان را در حوزهٔ تربیت‌بدنی و ورزش درگیر کرده، شرح داده‌اند و راهکارهایی برای این مسائل پیشنهاد کرده‌اند.

خواندن کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ سلامت و معلمان تربیت‌بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چالش های اجرای درس تربیت بدنی در مدارس

«امروزه به دلیل توسعهٔ آپارتمان‌نشینی، عمده فعالیت و تحرک کودکان و نوجوانان به محیط مدرسه ختم می‌شود. هدف واحد تربیت بدنی نیز حفظ سلامت جسمی دانش‌آموزان و مقابله با کم‌تحرکی است. این‌ها در حالی است که طبق آمار مسوولان وزارت آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد محصلان چاق هستند که در شرایط کنونی کشور و قرنطینه‌ها این وضعیت تشدید شده است. از طرفی کودکان و نوجوانان امروزی بازی‌های کامپیوتری را جایگزین تفریح، بازی و ورزش کرده‌اند. بنابراین اگر برای حل این مشکل اقداماتی صورت نگیرد، بدون شک نسلی از افراد چاق، رنجور و دارای مشکلات ساختار قامتی به عرصهٔ اجتماع وارد خواهند شد. تبعات کم‌تحرکی دانش‌آموزان: دکتر صالح رفیعی عضو پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌گوید: متأسفانه در این دوران کرونا و خانه‌نشینی‌ها، کم‌تحرکی و حتی بی‌تحرکی به دانش‌آموزان تحمیل شده که پیامدهای بسیاری بر سلامت جسم و ساختار بدنی آن‌ها بر جای می‌گذارد. عضلات بدن انسان تنها با تحرک تقویت می‌شوند. بنابراین در صورتی که از عضله‌ای استفاده نشود، به مرور ضعیف می‌شود. به همین دلیل توجه کردن به تحرک و ورزش دانش‌آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد. بودجه اختصاص یافته به ازای هر دانش‌آموز بر اساس گزارشات بودجه‌ای که به برنامهٔ تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان اختصاص داده شده حدود ۶۱۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان است. از این مقدار برای ارتقای سلامت محصلان برای ۹۵ هزار و ۹۰۰ مدرسه اعتباری معادل ۲۰۷ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اختصاص داده شده است. در بخش برنامه‌های تربیت بدنی نیز به ازای ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار دانش‌آموز بودجه‌ای معادل ۴۰۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است. در بیانی دقیق‌تر بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ به ازای هر دانش‌آموز اعتباری در حدود ۳۹ هزار و ۶۱۵ تومان برای مدت یک سال فعالیت‌های تربیت بدنی اختصاص داده شده که رقم بسیار ناچیزی است. موضوع دیگری که در این زمینه مطرح است جمعیت دانش‌آموزان کشور است که طبق بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۳ میلیون نفر تعیین شده است. در حالی که بودجهٔ اختصاص داده شده به فعالیت‌های تربیت بدنی فقط به ازای ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر آن‌ها است. یعنی برای حدود ۳ میلیون دانش‌آموز هیچ گونه اعتباری در نظر گرفته نشده است.»


خواهرم، قاتل زنجیره ای
اویینکان بریت ویت
تاریخ یکصد ساله نبرد
پیمان ملکی
آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی
نجم الدین طبسی
علم و شبه علم در پزشکی
کیارش آرامش
تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول)
سعید سیدحسین‌زاده یزدی
طفل صد ساله ای به نام شعر نو
نادر نادرپور
توپ‌ها دهل می‌زنند
محمدعلی قاسمی
رخصت مرشد (جلد هفتم؛ کرمانشاه)
خسرو آقایاری
کاش در مدرسه می آموختم که...
نجیمه عرب حسن‌آبادی
فرگال به اردو می رود
رابرت استارلینگ
آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده
خدیجه نوری
مجموعه مقالات نخستین همایش دو سالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی
حسین شیخ رضایی
پادشاه اخمالو و پری خوابالو
عزت الله الوندی
آموزش محاسبات ساختمان (جلد دوم)
نیما صمدزادگان
شهریور داغ
آوای چیروک
مشکلات موقتی هستند
جول اوستین
کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری
آزاده سهرابی
راهی نیست؟
نویل شوت
اضطراب و اعتیاد
حمیرا شایق
ماجراجو در‌ آذربایجان شرقی
موسی زمان‌زاده‌دربان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان