دانلود و خرید کتاب شناخت شهرسازی دالاس راجرز ترجمه حسین امانیان بیدختی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شناخت شهرسازی

کتاب شناخت شهرسازی نوشتۀ دالاس راجرز و آدرین کین و توران علیزاده و ژاکلین نلسون با ترجمۀ حسین امانیان بیدختی و محمد حسینی طباطبائی در نشر گنجور به چاپ رسیده است.

درباره کتاب شناخت شهرسازی

شهر مکان زندگی مردمی است و تحرک، تشکل، توسعه و استمرار در آن جریان دارد؛ تحرک در فضای اجتماعی، تحرک در فضای اقتصادی و تحرک در فضای مکانی. با این پیش‌زمینه، چنانچه بخواهیم چهره‌ای انسانی‌تر به ساخت شهر ببخشیم،ناگزیر باید به فضاهایی روی آوریم که همگانی‌اند و زنده‌ترین حرکت‌‌های شهری در آن‌ها رخ می‌دهد.

شهرسازی در یک تعریف عام عبارت است از مداخله و تنظیم فضا به‌منظور بهبود کیفیت زندگی ساکنان. شهرسازی در عین تخصصی بودن، دارای خصلت و ویژگی‌های میان رشته‌ای است. کتاب شناخت شهرسازی، کتاب دانشگاهی در سطح مقدماتی است که نمایی کلی و چندرشته‌ای از شهرها ارائه می‌کند. مطالعۀ موردی کتاب حاضر، کشور استرالیا است.

کتاب شناخت شهرسازی در ۱۴ فصل تدوین دشه است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: ۱. شناخت شهرسازی؛ ۲. شهرهای بومی؛ ۳. شهرهای اقتصادی؛ ۴. شهرهای برنامه‌ریزی‌شده؛ ۵. طراحی شهرها؛ ۶. شهرهایی با میراث فرهنگی؛ ۷. شهرهای سیار؛ ۸. شهرهای عمومی؛ ۹. شهرهای چند فرهنگی؛ ۱۰. شهرهای دیجیتال؛ ۱۱. داده‌ها، علم و شهرها؛ ۱۲. شهرهای سبز؛ ۱۳. شهرهای سالم؛ ۱۴. شهرهای سیاسی.

خواندن کتاب شناخت شهرسازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان رشته‌های عمران، شهرسازی و معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت شهرسازی

«شهرسازی یک شیوه تحقیقی است- راهی برای تجزیه‌وتحلیل و شناخت شهرها- اما جزء عملکرد محیط ساخته‌شده نیز هست و حتی ممکن است جزئی از هویت کسی باشد که می‌گویند «من یک شهرگرا هستم! احتمالاً تا الآن مشخص شده است که پاسخ به سؤال شهرنشینی و شهرسازی چیست؟ از دولت‌شهر آتن باستان ارسطو گرفته تا کلان شهرهای امورزی خارج از حوصله این کتاب است. تعاریف، نظریه‌ها و شناخت بسیار زیادی از شهرسازی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را پوشش داد و همچنین بحث‌های دقیقی در حرفه‌های محیط ساخته‌شده درباره معنای این مفاهیم و نحوه به‌کارگیری آن‌ها برای اطلاع‌رسانی به محیط‌های ساخته‌شده وجود دارد. شهرگرا بودن مستلزم تعهد مادام‌العمر به مطالعه شهرها است و این کتاب نقطه ورود به برخی از ایده‌های کلیدی است که باید مطالعات محیطی ساخته‌شده خود را شروع کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۴۲,۵۰۰
۵۰%
تومان